Taky se už nemůžete dočkat, jaký bude ten letošní rok? Bude pro vás lepší, úspěšnější, klidnější? Abyste se na něj mohli ve svém hotelu co nejlépe připravit, přinášíme vám deset termínů, které by podle Hotel Trend Report měly být těmi nejskloňovanějšími v roce 2019, stejně tak jako se rok 2018 točil nejvíce okolo sociálních medií, reputačního managementu a virtuální reality.
Kdo by to byl řekl, že evropský výmysl s názvem GDPR inspiruje také kalifornské právo, kde nedávno schválili americkou obdobu CCPA, která začne platit v roce 2020. V této verzi si bude moci každý zákazník vyžádat všechny informace, které o něm daná společnost (tedy i hotel) shromáždila. To určitým způsobem znesnadní hotelům personalizovat své služby. Přesto zde ale možnosti zůstávají – zapracovat například musí na speciálním software pro customer relationship management, který vytvoří silné pouto mezi hotelem a zákazníkem. Hosta ale musí hotel ujistit, že jeho data jsou u něj v naprostém bezpečí.
Na GDPR už jste si určitě za těch pár měsíců zvykli, přesto si možná nejste jistí, že děláte vše tak, jak se patří. Přečtěte si ještě jednou náš článek, kde je vše krásně vysvětleno, a stáhněte si náš e-book GDPR a online marketing. A hned vám bude všechno jasnější.
O sdíleném ubytování už jste jistě za ty roky slyšeli svoje, tento bod je ale o sdílení veřejného prostoru a jeho využití pro více méně pracovní účely. Podle nových průzkumů se generace mileniálů stěhuje z veřejných lobby, kde nejčastěji trávila volný čas, a zabydluje se místo toho v kavárnách. Důvodem není jen potřeba pít kávu, ale také většinou uvolněná a přesto velmi sociální atmosféra. Navíc zde mohou tito hosté využít některé další hotelové služby, jako je internet nebo malé občerstvení.
Existují také kavárny, kde se dá platit jinak než penězi, třeba osobními daty. O jedné z nich jsme psali nedávno v Novinkách z branže.
Pravda je taková, že pokud se zaměříte na získávání revenue ze zdrojů, při kterých nejste nuceni platit komisní poplatky nebo dodatečné náklady na prodej, uvidíte růst cash flow v nezvyklé míře. Nové ukazatele, které vám jej pomůžou změřit, se jmenují COPE (contributing to operating profit and expense) a NIPAR (net income per available room).
Jestli se jen chcete ponořit zpět do základů revenue managementu, pomůže vám následující článek plný dalších odkazů, kde se toho o revenue dozvíte tolik, že se vám o tom bude i zdát.
Nikdy nebylo jednodušší zjistit pomocí analytických nástrojů životnost hosta než teď. Nikdy ale také nebylo jednodušší porovnávat ceny a kopírovat nabídky konkurence. Proto musíte klientelu neustále oslňovat novými a netradičními službami, které jí budete šít přímo na míru. A to díky tomu, že dnes můžete jednoduše zjistit hostovy zájmy, zvyklosti a preference stejně jako důvody k cestování, datum jeho posledního pobytu nebo způsob rezervace. Tak toho využijte.
Čím více se toho o hostovi dozvíte, tím více můžete zahrát na jeho emoce. Jednou se mu dostanete pod kůži, a už vás nepustí. A přitom k tomu kolikrát stačí opravdu málo. Více se dozvíte v následujícím článku.
Obor cestovního ruchu a hotelnictví se každý rok rapidně mění s nástupem nových a nových technologií. Velkým zásahem do chodu hotelů byl nástup sdíleného ubytování, další změny a reakce si vyžaduje také silná pozice OTAs. Další velkou změnou bude v budoucnosti tzv. smart experience jako je hlasové ovládání a čím dál větší zásahy automatizovaných procesů a robotů. Taky byste si měli jednoho pořídit.
A jestli chcete být ještě více „in“, nechte za sebe v hotelu pracovat chat bot. Zbaví vás nutnosti odpovídat na stejné otázky pořád dokola a navíc za vás může nabízet některé služby. O chat bot jsme taktéž napsali zajímavý článek.
Naše závislost na moderních technologiích s sebou nese také velké riziko jejich zneužití. Nebyl by to ani první, ani poslední případ napadení dat spojených s hotelovým provozem. Proto je nutné se podobným útokům nejen bránit, ale zvolit takovou formu ochrany, která vám umožní fungovat a obnovit svůj provoz po případném kyber napadení. A to není úkol zrovna jednoduchý.
Jak se s kyber napadením nedávno popral hotelový řetězec Marriott, jsme psali nedávno v Novinkách.
V novém roce se pomalu změní také způsob, jakým se hosté zapisují při příjezdu do hotelu. I zde má své slovo technologie, ale vybalancovaná tak, aby byla na jedné straně jednoduchá, na druhé použitelná. I když osobně držíme palce digitálním klíčům atd., existuje početná skupina cestujících, kteří se raději obejdou bez nich. Před příjezdem hosta si tedy musíte být jistí, jaká je jeho preference check-inu. Follow up (komunikace po odjezdu) už necháme na vás, využít můžete sociální média, email a dotazníky nebo reputační management.
Že se sázka na personalizaci vyplatí, o tom ví své i TripAdvisor. Nedávno jsme v Novinkách psali o jejich novém plánu vypustit do éteru personalizované cestování, kdy klient při hledání určité destinace dostává rovnou tipy na restaurace a památky.
Jeden příklad za všechny – Amazon. Jdete na jejich web, z milionů produktů si vyberete ten pro vás nejvhodnější a za dva dny ho máte za dveřmi. A jediné, co k tomu potřebujete, je předplatné Amazon Prime. Zkuste se zamyslet nad tím, jak by váš web mohl fungovat na podobném principu. Nabídněte svým hostům exkluzivní obsah či nabídku, a ani si nevšimnou, že za to museli zaplatit něco navíc.
Webová stránka ale musí splňovat určitá kritéria. Jak by měla vypadat a čeho byste se při jejím vytváření měli vyvarovat, se dočtete v níže uvedeném článku. Ten jsme věnovali mobilním webovým stránkám.
Případně mrkněte na nejnovější počiny z dílny našich webmasterů.
Online učení pomalu přebírá místo online tréninku. Velmi skloňovaným termínem se stanou například webináře, které umožňují získání různých certifikátů a titulů na všech možných akademických stupních.
I my jsme se dali na online učení. K dispozici jsou naše e-booky zdarma nebo E-Book Usnadněte svým hostům cestu k přímým rezervacím spolu s videem, jak vybrat správnou Booking Engine a pracovními sešity.
Nemusíme se bavit jen o Kanadě, kde bylo před časem užívání marihuany zcela zlegalizováno, tato rostlina prostě hýbe světem. Velké množství kosmetických přípravků obsahuje nejen zákony regulovanou látku THC, ale méně známou CBD, která není psychoaktivní, ale pozitivně ovlivňuje různé potíže jako například chronické bolesti hlavy, křeče nebo artritidu. K hostům se může dostat například v podobě masáže v hotelovém spa. Pozor musíte dát na vhodnou propagaci, své příznivce už si určitě najde.
Zdroj: hotel-online.com a Pomáháme hoteliérům
Ať se vám v novém roce jen a jen daří a nezapomeňte, že kdyby to přece jen někdy trochu zaskřípalo, na pomoc vám přispěcháme my z Pomáháme hoteliérům!