Budoucnost patří chytrým telefonům: Jak mobily ovlivňují hotelové rezervace?

Už v roce 2014 bylo řečeno, že se virtuální svět přesunul z počítačů a laptopů do smartphonů. Počet uživatelů, kteří se k internetu připojují z mobilu, stále roste. Pokud hotely nezaspaly a chtějí jít svým klientům vstříc, musí k tomu využít přímý kanál vedoucí z displeje telefonu k hotelovému webu. Chytré telefony udávají trendy. Ty „nechytré“ už prakticky patří do technického muzea. Podívejte se na zajímavé statistky vypovídající o směřování oboru hotelnictví.

 

OTAs jsou o krok napřed, přes mobily přijímají téměř polovinu rezervací

Podle studie remarketingové společnosti Criteo OTAs z chytrých telefonů profitují mnohem více než hotely poskytující ubytování přes vlastní stránky. Zprostředkovatelské weby jdou potenciálním hostům naproti a sledují trendy. Z grafu je zřejmé, že zatímco nezávislé hotely přes mobily a tablety přijímají 16 % rezervací, v případě OTAs je to 45 %.

Za tak výrazným rozdílem samozřejmě stojí dlouholetá strategie. Jen za poslední rok OTAs zaznamenaly 61% růst rezervací uskutečněných přes mobilní telefon. U hotelů s vlastními rezervačními systémy to bylo jen 11 %.

 

Světový trh není jednotný

O technologickém pokroku a rozvoji internetu na přenosných zařízeních není pochyb. V každém koutě světa je ale situace jiná. Evropa a Severní Amerika v tomto směru překvapivě zaostávají. V USA a Kanadě je přes mobilní telefony uskutečněno 28 % rezervací, v Evropě je to 33 %. Asijský trh se pohybuje kolem polovičního podílu a na Blízkém východě je to dokonce 53 %.

Příčinu rozdílu hledejme v demografickém složení populace. Čím je nižší věkový průměr, tím roste počet všech aktivit na smartphonech, a to včetně rezervací. Blízký východ má silné zastoupení mileniálů, kteří mobil prakticky nepustí z ruky.

 

Co vzbuzuje nedůvěru k surfování přes mobil?

Uživatelé mají při hledání vhodného ubytování potřebu srovnávat více zdrojů především kvůli zjištění nejlepší cenové nabídky. A to je hlavní důvod, proč je pro ně na mobilu jednodušší udělat rezervaci přes OTA. Jen 23 % uživatelů je přesvědčeno, že přes mobil dohledá stejné informace jako přes počítač.

Lidé, kteří vyrostli u stolních počítačů, nemají navíc příliš v oblibě dotykové displeje, které jsou několikanásobně menší než monitory. Mobily tak využívají spíše ke komunikaci, ale pro nákupy či rezervace raději využívají osvědčené metody.

Pokud jde o efektivitu webových stránek, počítače a notebooky mají prozatím oproti smartphonům navrch. Konverzní poměr (podíl uživatelů směřujících k rezervaci) je v prvním případě 2,4 %, v druhém jen 0,7 %. Na tato čísla má vliv odlišný přístup k jednotlivým zařízením. Zatímco surfování na mobilu je často „nesoustředěné“, k počítači člověk většinou usedá s jasným cílem učinit rezervaci.

 

Jsou řešením mobilní aplikace?

Výzkum společnosti Criteo uvádí, že weby s mobilními aplikacemi mají pětinásobný konverzní poměr než ty, které obsah šíří přes prohlížeče. Tyto údaje je ale nutné brát s rezervou. Pokud si uživatel stáhne aplikaci, je dost pravděpodobné, že má o službu s ní spojenou větší zájem než ten, který ji zaznamená na webové stránce. Vytvoření aplikace je navíc nemalým finančním nákladem a smysl má jen pro hotel, který své marketingové aktivity cílí vyloženě na smartphony.

 

Jak zvýšit počet rezervací přes mobilní telefony?

Hotel bez responzivních webových stránek, které efektivně zobrazují obsah na počítačích, tabletech i mobilních telefonech, je mimo hru. Majitelé smartphonů jsou totiž netrpěliví. Podle výzkumu Kissmetricks 40 % z nich nemilosrdně zavrhne každou webovou stránku, která se načítá déle než tři vteřiny.

Optimalizace obsahu pro mobilní telefony je tak nezbytná. Pokud potenciální hosté okamžitě nenajdou to, co hledají, půjdou jinam. Na displeji chtějí přehledně vidět všechny nejdůležitější informace včetně ceny a jasnou cestu k rezervaci. Tady se opravdu hraje o každou sekundu.

Hotelový web by měl na první pohled prodávat to, co ubytovací zařízení specifikuje. Cílíte na rodiny s dětmi a máte v nabídce služeb bazén? Na mobilu není čas na další klinknutí, vše musí být okamžitě na očích. V opačném případě uživatelé okamžitě ztratí zájem.

Zdroj: www.traveltripper.com