Google Analytics 4 (GA4) pro hoteliéry a další ubytovací zařízení

GA 4 je nová verze webové analytické služby Google Analytics, která byla uvedena v říjnu 2020. GA4 je nástupcem původní verze Google Universal Analytics a přináší nové funkce a zlepšení, jako je například vylepšená analýza událostí, lepší integrace s dalšími produkty Google a zvýšená ochrana soukromí uživatelů. GA4 také přináší nový datový model, který umožňuje sbírat data z různých zdrojů a poskytuje podrobnější pohled na chování uživatelů na webu a v aplikacích.

Přechod z GA na GA4 a co vše musí hoteliér nastavit

Pro nastavení Google Analytics 4 pro hoteliéry a sledování konverzí je potřeba několik kroků:

  1. Vytvořte si účet Google Analytics 4: Nejdříve musíte mít vytvořený účet Google Analytics 4 pro svůj hotel. Pokud tak ještě nemáte, můžete si ho vytvořit přes webovou stránku Google Analytics
  2. Nainstalujte si základní kód na vaše webové stránky: Kód Google Analytics musí být nainstalován na vaše webové stránky. Kód můžete získat v nastavení vašeho účtu Google Analytics 4.
  3. Nastavte sběr dat: Nastavte si sběr dat podle vašich potřeb. To může zahrnovat sledování zobrazení stránek, kliknutí na odkazy, sledování konverzí a dalších akcí.
  4. Nastavte si cíle konverzí: Nastavte si cíle konverzí, které chcete sledovat na svých webových stránkách. Například rezervace ubytování, kontaktování vašeho týmu pro další informace, přihlášení k odběru newsletteru atd.
  5. Vytvořte si kampaň: Pokud chcete měřit úspěšnost vašich marketingových kampaní, musíte si vytvořit kampaň v Google Analytics 4. Tím můžete sledovat, kolik návštěvníků vaše reklamy přivedly na vaše webové stránky a kolik z nich konvertovalo.
  6. Nastavte si uživatelské události: Pomocí uživatelských událostí můžete sledovat, jak se uživatelé chovají na vašich webových stránkách. Například můžete sledovat, kolik návštěvníků kliklo na tlačítko pro rezervaci, kolik jich vyplnilo formulář pro kontakt a podobně.

Tyto kroky vám umožní sledovat konverze a úspěšnost vašeho hotelového webu v Google Analytics 4. Je důležité poznamenat, že data z původní verze Google Analytics nebudou automaticky přenesena do nové verze Google Analytics 4, a proto musíte postupovat podle uvedených kroků, abyste mohli začít sledovat data v nové verzi Google Analytics 4.

NOVINKA: Google Analytics 4 školení pro hotely a jiná ubytovací zařízení

Toto online školení pro nás realizovala externí marketingová agentura, která se věnuje e-marketingu a s hotelovým biz má velké zkušenosti. Moje požadavky byly jasné:

  • > Nechci žádnou teorii 🙂
  • > Hoteliéři se mají naučit co a kde sledovat.
  • > Jak si vytvořit report (na to, co sledovat)
  • > Jaká rozhodnutí mohou dělat na základě čeho.

Jednoduché, že? Objednej si záznam ze školení hned teď. Ihned po připsání platby dostaneš přístup do naší digitální knihovny, kde se na to můžeš kdykoliv podívat (a kdykoliv se ke školení vrátit).