RevPAR – spočítejte si, jak váš hotel vydělává.

Trápí vás nízká obsazenost? Neodpovídá průměrná cena za noc vašim představám? Víte ale, že nejlepší vypovídající hodnotu o dlouhodobém vývoji tržeb v našem hotelu má RevPAR? Nevíte, o co se jedná? Zaměřme tedy na RevPAR společně pozornost a podívejme se, co o našem hotelu říká a jak ho vypočítáme.

RevPAR = Revenue Per Available Room

Jak anglický název tohoto indexu napovídá, jedná se o tržbu za dostupný pokoj při dané ceně. Díky RevPAR mezi sebou můžete srovnávat jednotlivé dny, týdny, měsíce a roky. Můžete díky němu například srovnat dvě různé soboty ve vysoké sezóně, anebo různé dny v období top sezóny.

Abychom si mohli RevPAR vypočítat, je nutné znát naši obsazenost (occupancy = OCC)průměrnou cenu (average daily rate = ADR).

Vzorec pro výpočet RevPAR je: RevPAR = ADRxOCC

Jak RevPAR spočítat prakticky si ukážeme na následujícím příkladě.

Jsme vlastníky hotelu, který má 130 pokojů, kdy průměrná cena za pokoj je 1050 Kč a obsazenost 60 %. O týden později je průměrná cena za pokoj 1300 Kč, ale obsazenost je nižší – 53 %. Kdy je naše RevPAR vyšší?

Je tedy zřejmé, že naše tržba za dostupný pokoj byla druhý týden vyšší než v týdnu prvním. Takto mezi sebou můžete srovnávat i měsíce či roky mezi sebou a udělat si přehled, jak si na tom váš hotel stojí.

RevPAR můžeme vypočítat ještě jedním způsobem.

RevPAR =  tržby za ubytování za určité období/počet disponibilních pokojů pro stejné období. 

 RGI – Revenue Generation Index

Nebudeme si lhát – každý z nás chce vědět, jak si na tom stojí vzhledem ke své konkurenci. K tomu můžeme použít množství jiných indexů, nejdůležitějším je podle nás ale RGI (Revenue Generation Index), který nám říká, jak si na tom stojíme v RevPAR vzhledem k trhu. Vypočítá se:

RGI = RevPAR mého hotelu/RevPAR daného trhu

Pro lepší pochopení si i tento index ukážeme na praktickém příkladu.

 

Z obrázku je zřejmé, že musíme znát průměrnou obsazenost naši, např. za měsíc červen a také průměrnou obsazenost za stejný měsíc na trhu. Stejně tak je tomu i v případě průměrné ceny. Náš RevPAR známe z předešlého příkladu, případně si ho dokážeme už vypočítat. Musíme si tedy nejprve zjistit, jaký je RevPAR na trhu. Po výpočtu vidím, že je menší, než v mém případě. Pokud ho pak ještě porovnám pomocí indexu RGI s RevPAR na trhu a ten je větší než 1, je jasné, že můj RevPAR je lepší a já tedy vydělávám více, než ostatní.

Díky dynamické cenotvorbě můžete zvýšit svůj RevPAR, jen musíte vědět, jak s cenami zacházet – kdy zvýšit ceny, kdy neupravovat, kdy nastavit omezení, kdy povolit rezervaci pouze s předplatbou a mnoho dalších. Pokud netušíte, jak ceny ve vašem hotelu nastavovat, obraťte se na nás. My hrátky s cenami milujeme a známe spoustu tipů a triků.

STÁHNĚTE SI PŘÍPADOVOU STUDII ZDARMA

profitroom případová studie

Po spuštění rezervačního systému od Profitroom se hotelu z případové studie meziročně zvyšuje počet přímých rezervací v průměru o 41 %, čímž došlo ke zvýšení tržeb o 51%. Hotel i nadále pokračuje ve strategii zvýšení počtu přímých rezervací, kterou jsme doporučili. Už během prvních několika dní jsme zaznamenali téměř 30% nárůst online rezervací přes vlastní hotelové webové stránky (v porovnání s rokem 2015). Chceš vědět podrobnosti? Stáhni si celou případovou studii.