Svezte se na rostoucím úspěchu metasearch

Metasearch, metasearch, už jste to spojení určitě někde slyšeli. Samozřejmě, že slyšeli, my sami vám už pěkných pár let tvrdíme, že jde o jeden z nejrychleji rostoucích distribučních kanálů v hotelovém prostředí. A ona je to pořád pravda. Věřte, nevěřte, metasearch vyhledávače, přinášející hostům během pár vteřin srovnání skutečných cen ve skutečných časech, si svou oblibu mezi hosty upevňují každý rok víc a víc. Základní informace o tomto tématu jsme vám přinesli už v článku Meta Search na výsluní aneb jak meta search ovlivňují hotelovou online distribuci.

Jak to všechno funguje?

Nyní bychom vám rádi připomněli kouzlo, které s sebou metasearch webové stránky přinášejí. Nejde totiž jen o velmi užitečný nástroj pro koncového uživatele, který chce ve většině případů co nejlepší ubytování za co nejnižší cenu. Jde také o velkou službu pro vás jako hoteliéry. On ten výčet cen na zadaný dotaz sice z větší části obsahuje možnosti ve formě OTAs, na jednom z políček však může být přímo vaše vlastní webová stránka s označením „oficiální web hotelu“.

Ta potenciálního hosta odkáže na rezervační formulář, kde může během několika vteřin proměnit své vyhledávání ve vaši skutečnou rezervaci. A nejen to, tento krok jej kromě nabídky svázané s metasearch vyhledáváním dovede na místo, kde může prozkoumat další nabídky, služby a informace vašeho zařízení.

Představte si sami sebe na druhé straně tohoto procesu. Vidíte srovnání cen, většinou půjdete po té nejnižší ceně, ale počkat, tady je vlastní web hotelu, což pro vás sice znamená stejnou (věřme, že ne nižší) cenu, pro hotel to ale znamená úsporu provizí třetím stranám, které, víme, mohou jít až do výše 30 % za cenu pokoje. Pokud host ve výsledcích vyhledávání odkaz na vaši přímou rezervaci nenajde, vybere si většinou z nabídek třetích stran a vy tak na svou možnost uchvátit tuto transakci pro sebe můžete zapomenout.

A teď, jak se mezi ty OTAs dostat a rezervaci jim vyfouknout?

Reklamou, pochopitelně. Ne ale jen tak ledajakou. Inzerce na metasearch webových stránkách s sebou přináší v první řadě obrovské obecenstvo. V současné době skutečně velké množství zákazníků zakládá své rozhodování na jedné věci – na recenzích. A tyto recenze, všechny pěkně pohromadě s cenami a dostupností, nalezne právě na metasearch stránkách. Teď jen dodat, že tento metasearch nástroj můžete napěchovat fotkami, speciálními nabídkami, videi, kontaktními informacemi, reakcemi na recenze a dokonce i často kladenými otázkami a odpověďmi. Už ani není o čem rozhodovat, nebo ano?

Čeho tedy pomocí metasearch kampaně dosáhnete?

Reklamou na metasearch webech dosáhnete hlavně konkurenční výhody. Přímou interakcí s cenami dražších distribučních kanálů můžete zvýšit podíl přímých rezervací a posílit tak svou pozici na trhu. Kromě toho také:

  • Minimalizujete náklady na distribuci
  • Zvyšujete povědomí o vaší značce
  • Snižujete závislost na ostatních OTAs
  • Zvyšujete podíl přímých rezervací a
  • Cílíte na nové hosty

Proč tedy přidat metasearch do svého marketingového mixu? Jde o nový způsob optimalizace hostova zážitku při rezervování hotelového pobytu. Podle údajů studie Fornova od EyeforTravel z roku 2019 celých 94 % hostů potvrdilo, že někdy při vyhledávání ubytování použili nástroj metasearch, 73 % pak rezervuje přes metasearch pravidelně.

Jak udělat zážitek z metasearch co nejefektivnější?

Tak jako u všech dalších nástrojů, také u metasearch je efekt z jeho používání o to větší, když k němu připojíte dodatečné aktivity. V první řadě zajistěte, že se váš provoz objeví na všech možných online místech, kde by na něj váš potenciální host mohl narazit. Dobré je také se ujistit, že se vaše webová stránka zobrazuje správně na všech mobilních zařízeních a že máte kvalitní rezervační systém, který promění rezervaci v pobyt během pár vteřin.

Další věc, kterou určitě na metasearch webu nechcete vidět, je skutečnost, že některá z OTAs zobrazuje cenu nižší než je ta vaše. V tom případě zřejmě ztratíte potenciální prodej a host se ani nebude snažit se na váš web dostat. Chápeme, že s počtem OTAs roste množství práce spojené s udržením cenové parity, o jednom jednoduchém řešení jsme vám už ale několikrát říkali. Jedná se o channel manager, který je schopný hlídat cenovou paritu napříč distribučními kanály, aniž byste museli hnout prstem. Metasearch je zkrátka taková jedna kouzelná věda. Pokud byste si o jejích výhodách chtěli přečíst ještě více informací, najdete je například v článku Kouzlo zvané METASEARCH aneb další krok pro zvýšení počtu přímých rezervací.

Zdroj: profitroom.com

Photocredit: pixabay.com