Booking Engine, Channel Manager, Property Management System – udělejte si v tom pořádek

Samozřejmě, ve většině případů jste s těmito termíny více než seznámení, přesto mohou existovat malé ubytovací provozy nebo úplní nováčci na trhu, kteří se s těmito systémy setkávají buď úplně poprvé, nebo je nepoužívají vůbec. Každý z nich vám přitom může ušetřit pořádný kus práce. Tak pojďme si vysvětlit, co přesně znamenají.

Booking engine (rezervační systém)

S touto technologií se určitě buď osobně, nebo v různých odkazech, setkáváte na dennodenní bázi. Jde o software zabezpečující bezpečnou online rezervaci ubytování nejčastěji umístěný na vašem vlastním webu. Online rezervace ubytování se v posledních letech dočkaly takového rozmachu, že ani sebemenší ubytovací zařízení by nemělo vlastní rezervační systém ignorovat.

Pro majitele hotelů a penzionů rezervační systém představuje možnost prodávat své pokoje přímo přes svou vlastní webovou stránku a prezentovat je přes třetí strany, na kterých můžete mít pokoje zalistovány. Pro cestující zase tato možnost představuje snadnou rezervaci přes mobil nebo pc bez nutnosti osobně nebo telefonicky kontaktovat hotel.

Rezervační systémy dnes mohou zpracovávat údaje z kreditních karet a pomocí obchodních aplikací nebo platebních bran uskutečňovat platby. Převezmou za vás manuální zadávání údajů online rezervací a bezpečně uloží každou informaci o vašem hostu, kterou můžete kdykoliv později využít.  

Channel manager (správce prodejních kanálů)

Jak název sám napovídá, channel manager je správce online prodejních kanálů, přes které pokoje ve svém hotelu nabízíte. Jednoduše řečeno, místo abyste museli upravovat ceny, obsazenost a údaje o vašem ubytovacím zařízení na každém z těchto kanálů zvlášť, upravíte je jednoduše v tomto systému a on už se sám postará o aktualizaci každého jednotlivého kanálu. To vám mimo jiné pomůže udržet cenovou paritu a zabránit overbookingu či doublebookingu, ať už se rezervace uskuteční přes váš vlastní web a rezervační systém nebo přes nějakou z třetích stran v podobě OTA (online travel agent).

Channel manager vám v kostce umožní prodat co nejvíce pokojů přes co nejvíce prodejních kanálů a zároveň vám sníží administrativní zatížení na minimum pomocí automatického upravování z jednoho místa. Cestující si zase mohou svůj pokoj ve vašem hotelu ihned zarezervovat a potvrdit buď přímo přes vás, nebo přes jakýkoliv rezervační portál, kde své pokoje nabízíte.

Do třetice by váš channel manager software měl být propojen s booking engine, což vám umožní vidět obsazenost a jednotlivé rezervace v reálném čase na jednom místě. V dnešní době většina rezervačních systémů automaticky nabízí také správce prodejních kanálů, jediné, o čem se musíte sami přesvědčit, že onen channel manager spolupracuje s prodejními kanály, na kterých své pokoje nabízíte, a zároveň je schopný vás dostat na nové trhy a rozšířit vaše prodejní možnosti.

Frond desk system (recepční systém)

Recepční systém, jinak zvaný také property management system (PMS), je software používaný v celém hotelu k automatizaci každodenních operací. Podává nejen informace o rezervacích, ale uskutečňuje check-in a check-out hostů a zaznamenává jejich požadavky, ukládá informace o cenách pokojů a obsazenosti, zpracovává základní účetnictví, emailovou komunikaci s hosty a zpracovává další úseky hotelu jako housekeeping nebo údržbu.

Aby to bylo všechno co nejvíce jednoduché, jsou dnes tyto PMS integrovány společně s booking engine a channel manager do jednoho chytrého systému, což pochopitelně ušetří nejvíce práce a času právě menším provozům, u kterých by byl jednotlivý software pro každou z těchto oblastní jen zbytečnou finanční i administrativní zátěží. Vyberte si proto takový software, který splňuje všechny vaše potřeby, a to zvláště co se flexibility a nákladů týká. Některé z nich totiž fungují na komisních poplatcích za jednotlivé rezervace, jiné jsou tzv. bez kontraktů a platíte fixní většinou měsíční poplatky za jejich využívání. Většina z těchto technologií vám také umožní si ji bezplatně na určitý čas vyzkoušet, toho byste určitě měli využít, ať nekupujete zajíce v pytli. Moc rádi vám s výběrem pomůžeme i my v Pomáháme hoteliérům, věřte, že máme v kapse řešení na míru každému provozu.

Nevíte si rady? Napište nám. A uvidíte, jak jednoduše to společně zvládneme.

Zdroj: littlehotelier.com a vlastní text

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů