Slevové portály po milionpáté aneb jak to vidí jedna slečna

Včera jsem na své Facebook zdi objevila status, který bude, věřím, zajímat spoustu hoteliérů. Ráda bych upozornila, že se nejedná o reprezentativní vzorek všech lidí, kteří nakupují pobyt přes slevové portály. Bohužel však ukazují trend, který už velmi těžko zastavíme.

Základní fakta:  slečna žijící v České republice ve věku 25 – 35 let studuje vysokou školu a je fanouškem jedné z asi 200 (nebo 300 slevových portálů)

Nejprve mi však dovolte poděkovat:

  • Janě za krásný učebnicový příklad;
  • Wellness hotelu Frymburk za to, že Janu nabídku zaujala, ale nepřijala jí kvůli ceně;
  • Topslevy.cz za to, že jsou tak úspěšní a uzavřely s hotelem smlouvu na opravdu výhodný balíček.

 

Komentář na Facebooku zobrazený přes mobilní telefon (kvůli ochraně osobních údajů jsem vymazala příjmení dívky)

Komentář



Detail slevy pro rozkliknutí odkazu – případně zkuste přímo odkaz na nabídku, bude-li stále aktivní


Detail slevy


 

Předpokládám, že nebylo potřeba ani jeden z obrázků příliš komentovat. Tento trend však ukazuje na dvě základní myšlenky:

Hodnota balíčku a cena – nabídka, kterou připravil Wellness hotel Fymburk je opravdu super i za 3.660 Kč. Jednu chvíli jsem i zvažovala, že bych ji také koupila. Jako profesionál z hotelové branže bych zavolala do hotelu napřímo a požádala o stejnou nabídku. Hotel by tak ušetřil min. 15 % provizi. V porovnání s tím, jaké jiné nabídky jsou na trhu k dispozici musím s touto slečnou souhlasit, ano, je to drahé. Takže si jako profesionál pokládám otázku „proč to hotel dělá“? Jaký je váš názor?

Nový distribuční kanál – pokládám si otázku, zda-li hotely nezačaly ze slevových portálů dělat distribuční kanál, který používají na téměř veškerý prodej volné kapacity. Pokud ano, domnívám se, že to je cesta do pekla. Pokud však inteligentně hospodaří s volnou kapacitou a chce-li opravdu prodat termíny, které má „hluché“ (tzn. víte již nyní, že např. o víkendu po Velikonocích bude Váš hotel prázdný), pak jistě stojí za zvážení, zda-li nabídku k prezentaci na slevovém portálu využít. Na druhé straně je však klient, který chce svůj vytoužený termín potvrdit stůj co stůj. Vždyť si přeci koupil poukaz.

 

Závěrem lze konstatovat, že bychom měly slevovým portálům poděkovat, že rozhýbaly ten náš zamrzlý tuzemský cestovní ruch. Nemějme jim to za zlé. Dělají svou práci a zákazníci dostali přesně to, co chtěli. A my, jako hoteliéři, jsme jim to dali.

Rádi bychom znali váš názor. Co si myslíte? Své komentáře prosím vkládejte k nám na Facebook na zeď.

 

Těším se na vaše názory, Vaše Radka

 

P.S.

S naší volnou kapacitou bychom měli nakládat s rozmyslem a především poptávku po volné kapacitě sledovat dlouho dopředu. Více o revenue management taktikách naleznete také v tomto příspěvku na blogu. A pokud se chcete získat více informací o tom, jak dělat revenue management ve vašem hotelu, pak nás prosím kontaktujte – radka@smarthero.eu