Novinky z branže > Nová éra cestujících, overtourism i za koronaviru a Airbnb čeká zotavení

Airbnb čeká zotavení

Americká část uživatelů platformy sdíleného ubytování Airbnb dostala letos velkou ránu, nejinak tomu ale bylo v podstatě po celém světě. V USA se letos vůbec poprvé za dobu fungování společnosti propadl počet uživatelů, a to o 60 % oproti roku 2019, na 17 milionů uživatelů. I přes toto alarmující číslo však společnost očekává, že se v roce 2021 počet uživatelů vrátí zpět na úroveň před pandemií a v následujících dvou letech se počet ještě navýší. Airbnb a podobné weby prý budou podle zdrojů eMarketer ve výhodnější pozici než hotely, jelikož mohou hostům nabídnout ubytování ve specifických oblastech a blíže k domovu. Airbnb si svou vedoucí pozici mezi platformami sdíleného ubytování udrží i v následujících letech, její podíl však do roku 2023 klesne ze současných 73 % na 70 %.

Zdroj: eMarketer

Overtourism i za Covid-19

Než udeřila aktuální morová rána, overtourism byl skutečným problémem. Ten však paradoxně s uzavírajícími se hranicemi států zcela nevymizel, ale projevil se ve formě nadměrného cestování lokálních turistů. Podle údajů společnosti GlobalData byl letošní propad v mezinárodním cestování v rámci zemí G7 vyčíslen na 40 %, zatímco domácí cestování se propadlo o pouhou čtvrtinu. To s sebou nese problém, který by byl za jiných okolností považován za malicherný. Lidé v rámci jedné země nemají zrovna na výběr, kam se vydat, a tak všichni míří do stejných lokalit. Například v létě byly pláže po celém světě zaplaveny mladou generací cestujících, zatímco ta starší byla ze strachu z koronaviru zatlačena zpět do svých domovů. V Česku se tento trend projevil zejména po dobu letních prázdnin, nyní se vše vrací do starých kolejí. Čísla rostou a lidé přestávají cestovat úplně.

Business klientela vyžaduje technologické vychytávky

S pomalu mizejícími překážkami v cestování se například v Kanadě dobrá polovina obchodních cestujících přesvědčila, že technologické vymoženosti usnadňují jejich cesty a umožňují jim cítit se v bezpečí. Podle průzkumu společnosti SAP Concur potvrdilo 50 % dotazovaných, že jedním z nejdůležitějších nástrojů je pro ně možnost provést check-in v hotelu pomocí mobilního telefonu. Stejně odpovědělo 41 % dotazových po celém světě. 24 % Kanaďanů pak potvrdilo, že s návratem vlny cestování budou rezervovat své pobyty pomocí OTAs, 22 % využije přímých rezervací, 18 % se obrátí na zdroje své firmy a 17 % použije internetové vyhledávače. Jedno je jasné, business cestování už nebude vypadat tak jako předtím. A celých 95 % dotazovaných bude vyžadovat před vycestováním více informací, ochranných pomůcek a možnosti bezplatně posouvat termíny ubytování i letenek, stejně jako množství technologických vychytávek, které jim umožní ubytovat se v hotelu a cestovat bez nutnosti potkat se s živou obsluhou.

Jak vypadá nová éra cestujících

Několikrát jsme již naznačovali, že cestování v budoucnosti nebude takové, jako bylo dřív. Stejní jako dřív tím pádem nebudou ani cestující. Co od nich očekávat a jak se na ně připravit? Co vlastně bude chtít ona nová éra cestujících?

Podle údajů průzkumu společnosti Expedia Media Solutions bude nadále a až do konce tohoto roku většina cest v rámci daných států, 76 % vašich hostů tak zřejmě bude i nadále domácích. V první řadě se budou soustředit na to, aby strávili kvalitní čas se svými milovanými – s rodinnými příslušníky, se kterými cestují nebo které navštěvují, případně na romantický čas se svou polovičkou.

Zdroj: Expedia Media Solutions

Vyžadovat při tom budou informace o dodržování hygienických předpisů (91 %), o atrakcích a kultuře v okolí (78 %), speciálních nabídkách (73 %) a online cenových nabídkách a hodnoceních (66 %). Devět z deseti dotazovaných se cítí být připraveno rezervovat si leisure pobyt v následujících měsících, vyhledávat při tom budou ubytování v soukromí (31 %), dále v řetězcových hotelech (28 %) a resortech (15 %). 75 % cestujících pak rezervuje pobyt v následujících 30 dnech, z toho 6 % dokonce v ten samý den a 10 % v den hned následující.

Photo Credit: Pixabay