rok 2021

Hoteliérství v roce 2021: Hlavně nesložit ruce do klína

Nový rok 2021 se zřejmě ani po roce čekání nebude vyvíjet směrem, v jaký všichni, a nejen hoteliéři, čekali. Nedá se nic dělat, je třeba se zapřít, zatnout zuby, a přes všechny těžkosti se alespoň pokusit z nastalé situace vytřískat něco dobrého.

Víme, víme, není to lehké. Popravdě, ani nám už do smíchu moc není. Přesto jsme stále na vaší straně, po vašem boku. A snažíme se vám přinášet nápady, inovace, zlepšení, která by vám alespoň trochu pomohla návrat do reality usnadnit. A že ten návrat bude, to jsme si jistí!

Projděte si s námi pár tipů na aktivity, které vás nebudou stát majlant a alespoň vás přivedou na jiné myšlenky. Až se zase otevřou brány do světa, pomůže vám to vylepšit vaše revenue a celkově upevnit pozici na trhu. Musíte se jen soustředit na celkově kreativní přístup k vaší nabídce, posílení marketingových aktivit směrem k cílové skupině a vysílání té správné zprávy všem svým hostům. A totiž, že jste připraveni na jejich návrat!

Personalizace

Hosté mají rádi personalizovaný přístup. Vždycky to tak bylo, a teď na tomto přístupu záleží ještě víc. Sedněte si tedy v klidu a popřemýšlejte, kdo je vaší cílovou skupinou, a zkuste tomu přizpůsobit své služby, potažmo balíčky a další speciální nabídky. Může jít o demografické rozdělení, věkové skupiny nebo záměr cestování, záleží, k čemu máte nejblíže. Pokud se vám nedaří nabídnout speciální aktivity/služby přímo na místě, zkuste se domluvit s místními podnikateli/agenturami, které sdílí podobné zákazníky.

Nevraživost stranou, je načase spojit síly a probojovat se k lepší budoucnosti. Víc než kdykoliv předtím byste nyní měli využívat sociální média a profily k vybudování vztahu se zákazníkem pomocí sdělování příběhů – tzv. storytellingu. Fotky, videa, recepty, vtipy – kreativitě se meze nekladou, jak už bylo v úvodu řečeno.

S Profitroom CRM si zajistíš automatizovaný prodej a kvalitní segmentaci.

Investujte do kvalitních technologií

Je nám to jasné, na pořízení čehokoliv nového teď nemáte ani pomyšlení. Znovu ale musíme zopakovat, že kvalitní technologie vám ušetří spoustu času i pracovní síly. Kvalitní CRM není jen obyčejná databáze zákazníků, jde o účinný nástroj revenue managementu, který vám umožní vytvořit udržitelnou cenovou strategii zaměřenou na jednotlivé segmenty. Hotely, které se aktivně věnují komunikaci se svými hosty, mají prokazatelně vyšší návratnost a loajalitu.

Segmentace hostů

Rozdělením vašeho potenciálního trhu a marketingových aktivit docílíte toho, že každá vaše aktivita uhodí hřebíček přesně na hlavičku. Není od věci se na své hosty podívat každý rok z trochu jiného úhlu. Cílové skupiny se mohou v čase rapidně měnit a byla by škoda posílat peníze tam, kde už vůbec nejsou potřeba. Zapomínat byste neměli ani na domácí klientelu, i když se například ve vašem hotelu za normálních okolností vyskytovala jen hodně málo. Hodnotu domácích fanoušků už v době koronaviru ocenil asi každý hoteliér. Dejte jim najevo, jak si jich vážíte, a uvidíte, že se budou vracet i v případě, kdy se svět vrátí do starých kolejí.

Oceňte včasné rezervace

V době, kdy nestojí kámen na kameni, musíte přehodnotit také exitující nabídky a balíčky. Zaměřte se hlavně na nabídky ve skupině „book early“, tedy rezervace s určitým časovým odstupem, a doplňte je vábivým popisem a neodolatelnými fotkami. Lákadlem může být například upgrade pokoje zdarma nebo voucher na některou z hotelových služeb.

Vypucujte hotelový web

O webových stránkách už jsme toho společně napovídali opravdu hodně, teď vám ale chceme připomenout hlavně nutnost sjednotit marketingovou komunikaci s hotelovým webem a nezapomenout na viditelné tlačítko online rezervace. Nutné je také ujistit se, že váš web je zcela funkční na všech zobrazovacích zařízeních, včetně chytrých telefonů a tabletů. Statistiky potvrzují, že až 70 % last-minute rezervací je prováděno pomocí mobilních telefonů. Tak to nepodceňte.

Zapracujte na cílových webových stránkách

Cílová stránka (neboli landing page) je určitá stránka webu, kam se zákazník dostane po kliknutí na reklamní odkaz. Vaším cílem je, aby byla taková cílová stránka v co největší míře schopná přeměňovat návštěvníka webu v zákazníka. Měla by být lehce dostupná na všech možných vyhledávačích a cílit na přesně stanovenou skupinu zákazníků.

Přesměrujte opuštěné rezervace

Míra tzv. opuštěných online rezervací byla v roce 2019 téměř 85 %. Tak vysoké číslo doslova volá po kampani, která vám umožní opuštěné rezervace proměnit v uskutečněné. Zasíláním různých upozornění při nedokončení rezervace se pokuste potenciální zákazníky nahnat zpátky. Když už jednou vstoupili do vašeho rezervačního formuláře, měli zřejmě v úmyslu si rezervovat pobyt. Zkuste jim předhodit nějakou lákavou nabídku a třeba svou rezervaci dokončí.

Nepodceňujte metasearch

Metasearch systémy jako například Google Hotel Ads, TripAdvisor nebo Trivago sbírají informace o cenách a dostupnosti jednotlivých hotelů a sdělují je hostům na základě srovnávání. Jejich výhody jsou neocenitelné – především vás během okamžiku dostanou před zraky velkého množství zákazníků. Mnohem většího než se vám kdy snilo. Také si za to neříkají tak vysoké provize, jako je tomu u OTAs.

Blogujte

Často aktualizovaný a kreativní hotelový blog vás posune v hodnocení hotelových vyhledávačů. Nemusí být nutně pouze o chodu a nabídce vašeho zařízení – ukázat můžete také krásy okolního prostředí a přilehlé atrakce. Využijte ke své propagaci svou destinaci a svůj hotel nabídněte jako nejvhodnější výchozí bod k jejímu propátrání.

Ujistěte hosty o bezpečnosti

Končíme opět u Covidu, jak jinak. Komunikujte s hosty dodržování všech bezpečnostních a hygienických nařízení. Dokažte jim, že berete svou roli vážně a že vám není jejich bezpečnost lhostejná. Lidé teď více než kdy jindy budou prahnout po odpočinku někde jinde než mezi stěnami svého pokoje. Dejte jim vědět, že jste na ně připravení.

www.penzionovecka.cz – COVID.19 opatření a informace pro hosty přímo na vlastní stránce

Zdroj: profitroom.com

Photo credit: pixabay.com, Profitroom.cz, www.penzionovecka.cz