Google Hotel Ads: Ukažte hostům, kde vás najdou

Svět se pomalu začíná probouzet a nebude to trvat dlouho a cestování zase nabere své obrátky. Miliony lidí po celém světě zase zasednou k počítači nebo k telefonu a začnou hledat ten správný hotel pro svůj účel cestování. A velká část z nich je bude tak či tak hledat na Google.

Chcete dostat do svého Google Business Profilu ceny a dostupné termíny v reálném čase a proklik na vlastní web? Potřebujete Google Hotel Ads.

Nedávno jsme vám v článku Google My Business: To prostě chcete představili výhody registrace k účtu Google My Business, která vám zcela zdarma umožní zobrazit při vyhledávání potenciálním hostům některé důležité informace (vaši adresu, kontakty, hodnocení hostů atd.). Dnes bychom vám rádi ukázali, jak díky Google Hotel Ads nasměrovat hosty na váš web a podpořit tak přímé rezervace.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Google Hotel Ads – co to vlastně je

Stručně a jednoduše, Google Hotel Ads je další z profilů, který si na Google můžete zařídit (zaplatit) s funkcí zviditelnit váš hotel u zákazníků vyhledávajících ubytování přes Google Search, Google Maps a Google Assistant. Navíc jim při jednom zobrazí vaši dostupnost v určených datech i s cenovou nabídkou. Zaujmout můžete hosty vyhledávající hotely podle nápaditých interiérů (kvalitních fotek) nebo specifických destinací, hosty stávající i ty budoucí, ti všichni se během vyhledávání mohou rozhodnout si pokoj u vás zaplatit buď přímo přes váš rezervační systém nebo přes samotný Google.

K tomu všemu budete potřebovat partnera – myslíme tím vaše dosavadní technologie (booking engine, channel manager), pokud je zatím nepoužíváte, Google vás nasměruje k partnerům, z nichž si můžete vybrat pro vás nejvhodnější možnost. Za nás pochopitelně doporučujeme ProfitRoom, který vám v této fázi pomůže zobrazit vaši dostupnost a cenové nabídky, které můžete přizpůsobovat například pro loajální hosty atd. Bez podobné pomocné ruky to zvládnete také, ale věřte nám, bude to mnohem, mnohem těžší. Odměnou za to všechno vám kromě navýšené poptávky bude spousta užitečných informací, o které budete moci opřít své budoucí rozhodování.

Google Hotel Ads jsou na rozdíl od ostatních inzertních formátů Google komplexní a nabízejí inzerentům k využití 50 různých kampaní. Pokud by se vám toho číslo zdálo limitující, věřte, že skutečně není. V každé jednotlivé kampani můžete využít na 2 000 inzertních skupin, což vám umožní experimentovat s každým inzerátem, až se budou hory zelenat. Jednu skupinu inzerce můžete například zaměřit více na hosty využívajících přednostně mobilní telefony, můžete skupiny dělit podle lokace nebo charakteristik daného hotelu. Jak tedy celou tu vědu s názvem Google Hotel Ads spustit?

Krok 1 – Vytvořte si účet, feeds a bidding

Google Hotel Center

V první řadě si musíte založit účet, tady zvaný Google Hotel Center, přes který budete spravovat dvě nejdůležitější věci, a to ceny a dostupnost. Není to tak lehká věc, jak se může zdát, proto zde i Google doporučuje zvolit tzv. třetí stranu, která vám s nastavením a napojením cen a dostupnosti pomůže. Ve většině případů už takovou třetí stranu dávno používáte, jde o technologii, která vám pomáhá s distribučními kanály nebo rezervačním systémem. Proto vás asi nepřekvapí, že v seznamu najdete i nás, tedy Profitroom.

Feeds

Pokud takového partnera zatím nemáte, můžete mezi nabízenými pomocí filtru vybrat pro vás toho nejvhodnějšího, nebo můžete tento krok úplně přeskočit a vytvořit integraci s Google sami za sebe. Zde ale pozor, je to spousta práce. A když říkáme spousta, myslíme tím spousta. Google vám pomocí průvodce začátky pomůže nastavit to nejdůležitější – hotel list feed, price feed a point of sale. Ušetříte tím nějaké peníze, přijdete ale o možnost přenechat celé papírování včetně kampaně certifikovanému partnerovi.

Bidding

Dalším krokem je tzv. bidding, tedy otázka kolik jste ochotní zaplatit za to, že dostanete určité cestující vyhledávající ubytování do určitých ubytovacích zařízení. Opět, dávat dohromady jednotlivé nabídky není jednoduché a ve většině případů to za vás udělá váš partner, tedy například právě Profitroom. Pokud jste v tom sami, i zde podá pomocnou ruku sám Google. V rámci účtu Hotel Center najdete vše potřebné, od upozornění na změnu nabídek, nových příležitostí nebo nutných aktualizací. Můžete zde analyzovat výkon svého hotelu a tento nástroj bude vaším nejlepším přítelem zrovna ve chvíli, kdy jste zvolili integraci s Google bez třetí strany.

Provizi potom platíte buď ve chvíli, kdy někdo provede rezervaci vašeho hotelu, případně až ve chvíli, kdy někdo danou rezervaci ve vašem hotelu skutečně odbydlí. Existuje také možnost cpc, tedy platby provize za pouhé prokliknutí vašeho inzerátu.

Krok 2 – Propagujte pouze to, co je dostupné

Nyní je na čase spojit váš účet Google Hotel Center s Google Ads, čímž propojíte svoje ceny a dostupnost se svou inzercí a máte tak možnost vytvářet a spravovat své kampaně s reklamami na hotely.

Krok 3 – Vytvořte hotelovou kampaň

Posledním krokem je pak inzerování vaší nabídky na Google Ads. Vytvořte své kampani rozpočet a nastavte, kolik peněz chcete platit za prokliknutí nebo rezervaci.

Vaše hotelová kampaň vám umožní nabízet inzerci vašeho hotelu, která se objeví po zadání dotazu cestujícího na Google Search, Maps nebo Assistant. Inzerce bude mít podobu rezervačního systému, kdy nabídka obsahuje informace jako fotografie hotelu, služby, ceny a proklik na rezervaci hotelu.

Jak začít?

Hotelová inzerce je dynamická a vy musíte být připraveni do systému rychle dodávat tři zásadní věci:

  • Seznam hotelů, které chcete inzerovat (hotel list feed)
  • Aktualizovaný seznam cen pro každý hotel (price feed)
  • Webovou stánku, kam uživatele zavede prokliknutí na vaši inzerci (point of sale configuration)

Tyto tři údaje zpracovává účet Hotel Center, který propojíte s Google Ads s cílem realizovat hotelové kampaně. Odměnou vám bude zaujetí cestujících, kteří aktivně vyhledávají hotel v určité lokalitě. Inzerce zpravidla obsahuje název hotelu, cenu a další text s popisem hotelu, případně odkaz na rezervaci přes váš web.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Všichni Profitroom klienti mají o vše, co jste si přečetli výše, postaráno. Náš tým pro vás napojení na Google Hotel Ads zajistí, děláme taktéž optimalizace kampaní, aby byly výsledky co nejlepší. Napište nám, o administraci se postaráme.

Zdroj: Google.com, Adespresso.com

Photo credit: Pixabay