Kde si myslíte, že většina cestujících začíná plánovat svoje cesty? Je na to na webu Booking.com? Nebo snad na TripAdvisoru? Ani jedno, ani druhé. Zamyslete se nad tím, jak vy sami používáte internetové vyhledávače. Přesně tak se chová i většina cestujících. Ano, je to tak, jejich cesta totiž začíná na Googlu.
Google nemá v tomto směru konkurenci, zhruba 4,5 miliardy vyhledávání denně probíhá právě přes tento internetový vyhledávač, to odpovídá cca 77 % všech vyhledávání na světě. I když ze všech těchto výsledků připadá na obor cestování, speciálně pak vyhledávání ubytování, jen malý zlomek, jde i tak o obrovský provoz, který se převaluje především přes jejich meta search nástroj zvaný Hotel Ads.
Google Hotel Ads je meta search platforma původně nazývaná Google Hotel Finder, založená v roce 2011. Tato platforma zobrazuje ceny vašeho hotelu ve srovnání s OTAs (online travel agencies), čímž vám umožňuje zviditelnit váš provoz na Googlu, a to na všech možných zobrazovacích a mobilních zařízeních.
Budete-li se s Google dělit o aktuální informace ohledně cen, dostupných pokojů a speciálních nabídek, on může na oplátku zobrazovat váš „inzerát“ (ad) potenciálním hostům, kteří hledají ubytování buď přes Google Search nebo Google Maps. V reálu to vypadá tak, že pokud náhodný cestující zadá do vyhledávače například „hotel v Londýně“, vyskočí mu následující stránka s výsledky (placenými i organickými).
Tato stránka také umožňuje použít různé filtry jako datum příjezdu, počet hostů, cenová relace nebo hvězdičkové hodnocení. Po aplikování filtrů je uživateli zobrazena stránka s dostupnými hotely, a to včetně zobrazení na mapě.
Pokud si z nich host nějaký vybere, zobrazí se mu detailní informace o daném hotelu včetně popisu hotelu a služeb, obrázkové galerie a hodnocení hostů. Všechny tyto informace jsou automaticky zobrazeny z profilu Google My Business. Součástí tohoto kroku je také srovnání cen, které využívá právě Google Hotel Ads a hostům nabízí dostupné možnosti rezervace na jednom místě. Kliknout mohou na možnost, která se jim líbí, což je přenese k dokončení rezervace na danou webovou stránku.
Google očekává rapidní nárůst provozu na portálu Hotel Ads, a to na úkor jeho dalších služeb AdWords nebo tradičního vyhledávání. A se dvěma třetinami na cestování zaměřeného vyhledávání pocházejícího z vyhledávače Google by tento fakt neměl ignorovat žádný hotelový marketér.
Ano, máte pravdu, dnes už se pomalu všechno přesouvá do prostředí mobilních telefonů, tak proč by tam neměly fungovat i Hotel Ads? V Google to moc dobře vědí, proto se konstantně snaží klientův zážitek na mobilní aplikaci Hotel Ads zlepšovat. Nejnovější verze se zaměřuje na větší fotografie a větší font písma popisu hotelu, což de facto znamená, že se na jednu obrazovku mobilu vejde méně hotelů. Laicky řečeno tedy více zákazníků upoutají hotely, které se zobrazují co nejvýše v pořadí vyhledávání, protože velké množství uživatelů mobilních telefonů prostě nechce rolovat přes několik stránek.
Nové rozložení Mobil Google Ads s důrazem na zobrazení cen dává jednoznačně zelenou hotelům, které to s cenami umí a mají v pořádku cenovou paritu. Nebude vás asi udivovat, že i my považujeme tento fakt za důležitý, takže těm, kdo si s cenami nevědí rady, nabídneme své služby.
Možnosti vyhledávání a zadávání filtrů v nové verzi zůstávají v horní části displeje i po rolování na nižší výsledky vyhledávání, což usnadňuje jejich úpravu. Přepínat se dá také mezi seznamem vhodných výsledků a jejich zobrazením na mapě jednoduchým tlačítkem v dolní části obrazovky. Přívětivé je také nové barevné zobrazení, zejména modrá barva při zvýraznění cen.
Podle Googlu používá jejich search engine až 60 % turistů a 55 % obchodních cestujících. To je celkem velký provoz. A teď si vezměte, že pokud se některý z těchto hostů rozhodne kliknout při výběru právě na váš hotel, zavede jej to přímo na váš web. A to znamená co? Přece přímou rezervaci. A o to tu běží. Hotel Ads je nástroj kompatibilní se všemi možnými zařízeními, což v podstatě znamená velký proud klientů hrnoucí se vaším směrem.
Díky přímým rezervacím najednou nestojí mezi vámi jako hotelem a vaším hostem žádný prostředník, který by se přiživoval na důležitých datech. Znamená to, že to vy vlastníte hostova data a můžete je využít k vybudování kvalitního vztahu mezi vámi a hotelovými hosty. To zahrnuje například různé marketingové aktivity a věrnostní programy. Pochopitelně pokud vám k tomu dají souhlas.
Ve chvíli, kdy uživatel klikne na váš hotel na Hotel Ads a je přesměrován na váš hotelový web, už nejspíše ví všechno o vaší ceně, dostupnosti, lokalitě a nejspíše i službách. Ve srovnání s rezervací přes OTA je ale již v tuto chvíli vaše net revenue vyšší, a to i přesto, že za Hotel Ads kampaň samozřejmě platíte. Vyhnete se placení komisních poplatků a navíc můžete využívat získaná data.
Google používá při Hotel Ads podobný model dražby jako u AdWords.
Onen základní bid je buď fixní poplatek za noc, nebo procento z ceny za pokoj. K němu jsou navíc připočítány násobky podle různých faktorů, jako je například země vyhledávání nebo délka pobytu.
Na zobrazování cen v Google Hotel Ads (v Google Mapách nebo vašem Google My Business) potřebujete certifikovaný online rezervační systém. Napište nám > s Profitroom Booking Engine a Channel Managerem to půjde raz dva.
Všechno je spojeno se vším, proto ani věda zvaná Google Hotel Ads nefunguje sama o sobě. V první řadě je spojená s Google My Business, odkud čerpá data potřebná pro kartu hotelových detailů. Jedná se o bezplatnou službu, která shromažďuje veškeré informace týkající se vašeho provozu, tedy vaši adresu, telefonní čísla, lokaci, fotky, hodnocení hostů, doplňkové služby atd. Pokud budete všechny tyto informace pečlivě aktualizovat, máte mnohem větší šanci, že se váš hotel zobrazí mezi prvními při Google vyhledávání. Jestli se chcete dozvědět více o nástroji Google My Business, čtěte na odkazu níže.
Jak upevnit pozici na Googlu přes nástroj Moje firma?
Pokud se rozhodnete spojit svoji nabídku s Google Reviews, máte zase bod k dobru. Potenciální hosté zde najdou jednoduché hodnocení hostů pomocí hvězdiček a vy máte zase větší možnost přivést je na svůj web. Google Reviews sbírá hodnocení různě po internetu a přivádí je na váš účet My Business. S tím, jak v čase roste důležitost internetových hodnocení i jejich věrohodnosti, by byla velká chyba nezapojit se do služeb, které z těchto hodnocení dělají cenný marketingový nástroj. Pokud jste ještě nikdy v životě neslyšeli o reputačním managementu, rádi vám tento termín v Pomáháme hoteliérům vysvětlíme a ukážeme, jak s ním pracovat. Zatím se můžete začíst do následujícího článku.
Jak mohou malá a středně velká ubytovací zařízení využít sílu online reputace ve vlastní prospěch
Pamatujte, že bez správně nastavených cen toho moc nevykouzlíte. Špatně nastavená cenová parita může doslova potopit vaši kampaň, protože hosté ve většině případů skutečně hledají nejnižší cenu. Monitorujte pečlivě cenu, za kterou své zařízení prodáváte vy i další prodejní a rezervační kanály. Pochopitelně i zde k tomu můžete využít různé pomocníky, jako například Channel manager. Více se dozvíte v odkazu na článek níže.
Channel Manager – investice, která se určitě vyplatí!
Zdroj: netaffinity.com, koddi.com, vlastní archiv