Co nikdy nedělat, když prodáváme přes slevový portál

Velké množství hoteliérů navštívilo naše školení a zdá se, že většina z vás si uvědomuje, co pro nás znamenají slevové portály. Stále říkám, že jejich úloha na trhu má své opodstatnění, a proto není potřeba je zbytečně zatracovat. Stačí vzít do ruky kalkulačku, vše dobře propočítat, stanovit si strategii a inteligentně uvažovat. A pak se možná stane tento obchodní model pro váš hotel zajímavým.

Velké množství hoteliérů navštívilo naše školení a zdá se, že většina z vás si uvědomuje, co pro nás znamenají slevové portály. Stále říkám, že jejich úloha na trhu má své opodstatnění, a proto není potřeba je zbytečně zatracovat. Stačí vzít do ruky kalkulačku, vše dobře propočítat, stanovit si strategii a inteligentně uvažovat. A pak se možná stane tento obchodní model pro váš hotel zajímavým.

Včera nám do emailové schránky přistála tato nabídka. A jelikož mě všichni znáte, určitě si dokážete představit, že se mi málem zkroutily vlasy a upadla jsem do (téměř) bezvědomí 😉

 

Hotel Bellevue Česky Krumlov

 

Pojďme si společně zhodnotit situaci konkrétního hotelu. Strategie? Nelze jasně říci, protože pokud nabízí slevu 53 % a upozorňuje na tento balíček přes newsletter svým zákazníkům (prodej napřímo), pak strategie asi nebyla úplně jistá. Možná je strategie – prodat toho co nejvíce?

A pokud vezmeme do ruky kalkulačku, víme, že tento způsob propagace – tedy prodávat přes slevový portál a ještě o tom napsat newsletter svým vlastním zákazníkům je opravdu nešikovné.

Standardní cena balíčku Kč 9900
Cena po slevě 53 % Kč 4490
Odměna pro slevový portál 20 % Kč 898
Cena vyplacena hotelu Kč 3592

 

V případě, že si hotel vyjednal provizi pro slevový portál jen 20 %, pak hotelu přistane do kapsy jen necelých Kč 3.600. Pokud by byla provize 25 %, pak už jen necelých 3400 Kč.

Kombinace slevový portál a newsletter hotelovým klientům o této slevě je totální profesionální vražda. Pokud chtějí něčím své klienty potěšit, proč jim tuto slevu nenabídnou napřímo? To je pak exklusivní nabídka, pro kterou se hotelu upíšu k tomu, aby mi zasílal newsletter, protože nikde jinde nabídku neseženu.

Ještě štěstí, že hotel zatím prodal jen 28 voucherů, což není závratné. Těchto 28 voucherů by možná prodal i napřímo přes svůj newsletter a ještě by u toho ušetřil 28 x Kč 898.

Tak vám nevím. Co děláme, milí hoteliéři, v Českém Krumlově špatně?