Jak udržet krok s pokrokem? Hotelnictví letos ovlivní těchto pět trendů

Co bylo loni novinkou, už může zavánět zastaralostí. Prosperující hotel musí pohotově reagovat na technologický pokrok a čerpat zkušenosti ze zahraničí, kde už praxe ukázala, jaké trendy jsou cestou k úspěchu, a jaké se naopak neosvědčily. Hosté jsou stále náročnější a jejich požadavky se zvyšují. A spolu s nimi by měla růst i úroveň ubytovacích služeb. I snaha, která se nakonec ukáže jako neefektivní, je lepší než stagnace a spoléhání na to, že klienti dorazí sami od sebe.

 

Každý host je jedinečný

I když se tato formulace ledaskomu nebude líbit, byznys nevytvářejí hotely, ale především lidé, kteří využívají jejich služby. Nejedná se o stádo bez názoru, ale unikátní návštěvníky s různými kritérii. Poslední léta jsou ve znamení zvýšené personalizace, která bude stále zřetelnější. Každý host si zaslouží unikátní přístup. Ať už jde o byznysmeny na služební cestě, rodinu s dětmi či mladé turisty, jejich představy o ubytování se liší. Udělejte z každého noclehu nezapomenutelný zážitek a požádejte hosty o zpětnou vazbu. Jen tak získáte osvědčený návod, jak uspokojit další návštěvníky.

 

Wi-fi připojení jako běžný standard

Technologický pokrok měl za následek odlehčení cestovních zavazadel. Pokud hosté notebook vyloženě nepotřebují ke své práci, s velkou pravděpodobností jej nechají doma. „Surfování“ se přesunulo na smartphony, a ty lidé nikdy neodkládají. Hotel bez wi-fi připojení je dnes prakticky odsouzen k zániku. A ty, které si za bezdrátové připojení účtují příplatek, zaspaly dobu. Internet je dnes stejnou samozřejmostí jako tekoucí voda. Offline hosté sice nemohou okamžitě napsat negativní recenzi, ale určitě ji odešlou při nejbližším možném připojení.

 

Pokrok je především technologický

V dávných časech rezervace probíhaly telefonicky, pak nastala éra e-mailové komunikace. Oba komunikační kanály dosud existují, ale tak trochu z nostalgie. Hotel, v jehož zájmu není dotovat z provizí rezervační portály, se neobejde bez kvalitní booking engine. Ano, jedná se o investici, ale zároveň o jediný způsob, jak mít podnikání ve svých rukou a zvýšit tržby přes přímé rezervace. Moderní software neslouží pouze k vyplňování objednávek. Zároveň shromažďuje data o hostech, která jsou naprosto zásadní pro sestavení marketingové strategie.

 

Věrnostní program není jen o slevě

Rezervujte si devět nocí a desátou máte zdarma. To je ten nejjednodušší způsob, jak v hostech vyvolat pocit zvýhodnění a přimět je nevyužívat konkurenci. Lákadlo poskytované přes OTAs, které mají ubytovací kapacity po celém světě, se ale v hotelech fungujících přes přímé rezervace příliš neosvědčil. Existují však i jiné způsoby, jak hosty přimět k opakované návštěvě. Až 41 % mileniálů věrnostní programy miluje a nejde jim primárně o ušetření peněz. Stejně tak ocení bonus v podobě voucheru do restaurace a na turistické atrakce, či originální dárek s osobním věnováním. Hotel zkrátka musí ukázat, že si stále hosty hýčká.

 

Základem je kvalitní online prezentace

Po zadání vašeho hotelu do vyhledávače by se neměla objevit jen jedna další stránka zaměnitelná se stovkami dalších, ale web s „wow efektem“, který potenciální hosty nepustí jinam. Ten musí být jednak responsivní (přizpůsobující obsah počítačům, tabletům i smartphonům), a zároveň nabídnout zajímavý obsah. Každý hotel má svůj příběh a USP (Unique Selling Proposition), na což by měl na internetu upozornit. Online komunikace ovšem neprobíhá jen na vlastním webu, virtuální svět se odehrává na Facebooku, Instagramu a Twitteru. I sociální sítě vyžadují aktuální obsah a zpětnou vazbu.