Zdroje hotelových hodnocení

Co by byly všechny ty názory hostů, hotelové klasifikace a reputační managementy bez online recenzí, respektive bez technologie, která vám jako majitelům a provozovatelům ubytovacích zařízení umožňuje hodnocení skutečně ubytovaných hostů sledovat, reagovat na ně a ještě lépe se z nich nakonec poučit a využít je k získání dalších hostů.

Tak jako i u jiných typů software, i v tomto směru najdete na trhu nepřeberně možností, jak hotelové recenze sbírat a analyzovat. Ve chvíli, kdy se budete pro některý z nich rozhodovat, zajímejte se především o to, odkud recenze daný software získává a jak je zpracovává. Je totiž velký rozdíl, když děláte závěry z desítek recenzí z jednoho velkého zdroje, nebo z jedné recenze ze zapomenutého, nikým nepoužívaného webu.

Odkud brát data

Abyste v tom nebyli úplně ztraceni, ve společnosti TrustYou pro vás zanalyzovali recenze získané od počátku roku 2018, srovnali je s rokem 2017 a prozradili nám, které velké online zdroje hotelových recenzí se vyplatí sledovat, protože hrají nepostradatelnou roli nejen v celosvětovém měřítku, ale také na regionální úrovni. A na to my v naší malé české a slovenské kotlině prostě slyšíme.

Že počet recenzí hotelových zařízení v čase stoupá, to je asi každému jasné. V roce 2018 jich v TrustYou zaregistrovali o 14,8 % více než v roce 2017. Další důvod k tomu, abyste se jimi začali zabývat i vy.

Zdroj: Trustyou.com

Největší hráči na trhu

Pokud se na zdroje recenzí podíváte z hlediska počtu, těmi největšími hráči, tedy online prostředím, kde hosté mohou zanechat nebo si jen přečíst hodnocení ubytovacích zařízení, jsou Booking.com, TrustYou Surveys a Google. V roce 2018 nejvíce recenzí přibylo právě Googlu, za ním je Expedia a Hotels.com, nejvíce jich ubylo Facebooku (a to kvůli změny terminologie z „reviews“ na „recommendations“), dále HRS.de a TripAdvisoru. Pojďme se tedy na ty největší a nejdůležitější z nich podívat blíže.

Zdroj: Trustyou.com

Google

Google vkládá veškeré své možné úsilí do vytvoření toho nejlepšího zážitku pro cestovatele, co se vyhledávání ubytování online týká. Asi jste ale nevěděli, že TrustYou zprostředkovává souhrny recenzí právě pro Google. Díky tomu je Google schopný nabídnout vyhledavatelům ubytování ten nejautentičtější přehled. Navíc podporuje cestovatele v zanechání hodnocení míst, kde se skutečně ubytovali, což ostatně dělá i samo TrustYou tak, že cestovatele navádí přímo na Google. Z toho samozřejmě plyne onen neuvěřitelný růst počtu hodnocení na Google, a to o celých 93,4 % mezi lety 2017 a 2018.

Expedia

Také Expedia vykazuje překvapivý růst, a to o 63,5 % více recenzí za stejné období. Společnosti se daří i v jiných směrech, dvouciferný růst se týká také počtu provedených rezervací a revenue.

Hotels.com

Ani menší bráška Expedie, Hotels.com, nikde nezaostává. V roce 2018 vykazuje růst v počtu recenzí o 41,1 % a velkou mírou se postaral právě o celkový úspěch své sestry. Také zde používají TrustYou souhrny hodnocení, aby si byli jistí, že všechny recenze jsou cestovatelům přístupné a jsou lehce srozumitelné.

TripAdvisor

Počet recenzí na kdysi největším portálu nabízejícím hodnocení ubytovacích a dalších zařízení v posledních měsících bohužel klesá. Mezi lety 2017 a 2018 jich TripAdvisoru ubylo téměř 11 %. Tady můžeme hledat důvod v rozmachu počtu zdrojů hotelových recenzí, který paradoxně zahlušil web, který stál u samého zrodu reputačního managementu jako takového. TripAdvisor v poslední době oznámil, že se bude více zabývat zprostředkováním zážitků a restauračním zařízením.

Závěr

Závěrem si můžeme povzdychnout nad neotřesitelnou pozicí největšího OTA Booking.com, který sice nevykazuje tak velký růst počtu recenzí jako Google, jeho podíl na trhu jako zdroje hodnocení (31,9 %) však mluví za vše. Společnost Booking Holdings, kam Booking.com patří, navíc vykazuje 14% růst rezervací za celou svoji skupinu. Google šlape Booking.com na paty s podílem 24,2 % na všech recenzích a se svým impresivním růstem počtu recenzí se v budoucnu můžeme těšit na nějakou tu bitvu. Třetím největším zdrojem recenzí je TrustYou Survey (22,54 %), kde se primárně zabývají tím, jak hoteliérům co nejvíce usnadnit proces sběru a využití jejich vlastních hodnocení. Na jejich webu najdete spoustu užitečných informací včetně průvodce hodnocením hostů s tipy co dělat, a co určitě ne.

Můžete si také pustit naše video > přidejte se do naší hoteliérsku skupiny ZDE a poslechněte si vše důležité. Při žádosti o přijetí prosím vyplňte všechny potřebné údaje u všech otázek.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů