STR: Jak jsou na tom pražské hotely v roce 2018

Taky vám připadne, že minulý rok to šlo u vás v hotelu tak nějak samo od sebe, zato letos už musíte přiložit ruku k dílu a o případný růst tržeb se skutečně postarat? Silná poptávka roku 2017 je letos mírně oslabená, Česká republika sice stále je jednou z nejbezpečnějších destinací Evropy, do této skupinky už se ale zase pomalu vrací také Paříž, Londýn, Berlín. A s těmi už soutěžit není tak snadné.

Nic ale není ztraceno, k lepšímu fungování potřebujete přinejmenším nějaká ta data o konkurenci a vlastní lokalitě. Ty vám společnost STR ve svém reportu nabízí rozdělené do skupin Praha, Brno. My vám na následujících řádcích nabídneme malou ochutnávku za město Praha a taky vám poskytneme jednu radu k nezaplacení. STR není jen tak ledajaký report. Jde o přehledný, jasný a jednoduchý zdroj, který vám pomůže začít se orientovat ve světě revenue. Zadarmo. To přece stojí za to zkusit.

Pojďme se společně podívat například na Prahu. Obsazenost v období leden až květen roku 2017 oproti stejnému období předešlého roku pořádně poskočila. Největší růst nastal v dubnu, což mohlo být zapříčiněno tím, že nejvýznamnější křesťanské svátky Velikonoce v roce 2017 připadly právě na prostředek dubna, kdežto v roce 2016 byly v březnu. V dubnu je také větší šance na lepší počasí, což dokládá měsíc květen, kdy se Praha dostala v roce 2018 zhruba na stejná čísla jako v předešlých dvou letech.

Co se týká průměrných cen, rok 2017 v některých měsících významně předčil rok předchozí i následující. Především v měsících duben až srpen se průměrné ceny v Praze pohybovaly v rozmezí 2 000 až 2500 Kč, přičemž například v květnu 2017 vystoupaly až na 2800 Kč. Letošní rok prozatím kopíruje předchozí dva roky, případně se pohybuje v jejich průměru.

Report STR vám umožní nahlédnout také do údajů jednotlivých částí Prahy. Průměrná cena je srovnatelná pro oblasti mimo centrum (cca 1600 Kč), v centru pak dosahuje téměř dvojnásobku (3122 Kč). Být v centru však nemusí být vždy výhodné, a to například tehdy, pokud se poptávka rychle změní a vy neumíte včas zareagovat.

Podle zobrazených YTD údajů je zřejmé, že každá část Prahy se změnám v poptávce přizpůsobila jinak. Hotely v oblasti Nové Město, Smíchov nebo Vinohrady v blízkosti centra své ceny mírně zvýšily a i přes pokles obsazenosti se udržely v zelených číslech. Odlehlejší okolí Prahy při minimálním poklesu už tak relativně nízkých cen získalo více klientely než minulý rok a podařilo se mu dosáhnout nárůstu RevPAR o 1,9%.

Paradoxně nejhůře na tom jsou momentálně hotely v historickém centru města. S poklesem poptávky se tyto hotely rozhodly bojovat pomocí snížení cen, což mělo za následek konečný pokles obsazenosti. Celkově pokles o 4,3 % YTD není tak tragický, jen to vypadá, jako by hosté letos jezdili spíše do 4* hotelů místo loňských pětihvězd.

Co myslíte, že přinesou v letošním roce další měsíce? Jsme právě uprostřed léta a někteří hoteliéři již nyní vidí indicie, jak to asi letos dopadne. Ať už to právě pro vás bude vypadat růžově, nebo ne, určitě se vám bude mnohem lépe pracovat, když budete mít co nejvíce dostupných informací o trhu. Report STR vám určitě s plánováním a cenotvorbou pro následující měsíce pomůže.

Zdroj: STR

 

STR poskytuje svým klientům – hoteliérům, developerům, finančním analytikům i dodavatelům – přístup k hotelovým reportům, které vznikají pravidelně v daném období a pokrývají zvolenou oblast (Evropa, Střední východ, Afrika, Asie/Pacifik, Střední a Jižní Amerika. STR pokrývá globální hotelová data na denní a měsíční bázi, zpracovává předpovědi, roční ziskovost i další výstupy. Reporty jsou přístupné zdarma přispěvatelům, což znamená, že když se zaregistrujete a sami budete anonymně svá data vkládat, dostanete za to zdarma přehled o zvoleném regionu (Praha, Brno, Bratislava a jiné).

Reporty vznikají na základě programu Hotel Survey, který je pro hoteliéry úplně zdarma a nabízí analýzu MyHotel vs. Market (můj hotel vs. trh). Budete-li mít zájem o analýzu MyHotel vs. Competitive Set (můj hotel vs. konkurenční set + trh), tato služba je již zpoplatněna. Pro základní povědomí o trhu mohou většině menších a středních ubytovacích zařízení reporty zdarma postačovat. Přidejte se k této analýze také. Získáte užitečné informace. Máte-li o analýzu zdarma zájem, přihlašte se v tomto odkaze – a to platí pro hotel v jakémkoliv městě České a Slovenské republiky. Třeba tatranské hotely – mít takovou analýzu by bylo super, co myslíte? Je potřeba, aby vás bylo alespoň 10 :)))). Neváhejte a honem na to!!

VÍCE O STR A JEJICH HOTELOVÝCH STATISTIKÁCH NAJDETE ZDE

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.