Review Insight Report 2020: Jak moc se změní trendy v cestování?

Jakékoliv analýzy loňského roku vycházející v roce 2020 budou mít sice hořkou příchuť dnes už skoro zapomenutého úspěchu, budou mít ale také pozitivní náboj – a to nakopnout vás ke snaze se v budoucnu, i kdyby až za několik let, k podobnému úspěchu aspoň přiblížit. Nejinak se vám asi bude číst malý výcuc ze studie Review Insight Report 2020 společnosti TrustYou, která s ohledem na loňský veleúspěšný rok vydefinovala několik trendů, které se vám budou na cestě zpátky na vrchol určitě hodit.

Zdroj: trustyou.com

Mysli globálně, jednej lokálně

Přesně tak byste se podle TrustYou měli postavit ke každé informaci a zkusit každý z trendů uplatnit na vlastní úrovni. I když to bude letos samozřejmě trochu těžší, když víme, že loni do zahraničí cestovalo na 1,5 miliardy turistů, což byl 4% nárůst oproti roku 2018. Tito cestující na svých cestách za oddechem (78,5 %) nebo obchodem (21,5 %) utratili téměř 9 bilionů dolarů. Demografickou skupinou z nich nejlukrativnější jsou tzv. mileniálové. 62 % z nich cestuje až 5x do roka a ještě donedávna byli na dobré cestě stát se nejvýznamnějšími spotřebiteli v oblasti cestovního ruchu. Těm nejmladším, kteří očividně náš trh budou v budoucnu zachraňovat, se říká generace Z nebo Alfa (tedy narození po roce 2010). Již nyní totiž mají významný podíl na rozhodování celé rodiny ohledně cestování (destinace, aktivity, délka pobytu).

Zdroj: trustyou.com

Zlatá éra mobilních telefonů

Mobilních uživatelů rok od roku stoupá a nic na tom nezmění ani koronavirus. Podle údajů TrustYou bylo 53 % leisure pobytů a 77 % business pobytů v hotelu rezervováno přes mobilní telefon. Překvapivých 66,7 % rezervací bylo podle této studie na celém světě provedeno přímo přes webové stránky hotelů, což je sice pokles od předcházejícího roku o nějakých 5 %, i tak ale zbývá na agentury a cestovní kanceláře 24, 3 %. Právě mileniálové provádějí tah, který hoteliéři nemají moc rádi, tedy z 52 % rezervují přes agentury, i když informace vyhledávají přímo na webu hotelů. Z toho vyplývá jasná zpráva. Pokud už nějaké potenciální hosty na webu máte, nesmíte je odtamtud za žádnou cenu pustit. Nabídněte jim například integrované hodnocení přímo na vašem webu. Cokoliv, co je tam zdrží a přinutí rezervovat přímo přes vás.

Zdroj: trustyou.com

Hotelové recenze nad zlato

V samotných recenzích se totiž ukrývá mnohem více, než si myslíte. V prvním případě definují oblasti, které mají pozitivní a negativní dopad na fungování vašeho hotelu. V případě TrustYou technologických řešení vám recenze umožní vytipovat hlavní kategorie a podkategorie (služba, wifi, koupelna, přátelský přístup atd.) a rozdělí je do skupin „pozitivní“ a „negativní“. Každé skupině je pak přiděleno číslo od 1 do 100 podle toho, jak moc ovlivňuje vaši reputaci. Na globální úrovni se tedy v pozitivně ovlivňujících aspektech objevují tyto tři termíny – služba, služba a přátelský přístup a management, na opačné straně pak stojí údržba pokoje, koupelna a čistota pokoje. Jinými slovy, host v každém případě ocení kvalitu vaší služby spojenou s přátelským (osobním) přístupem, potažmo management, který je ochotný reagovat na podněty a měnit realitu k lepšímu. Host tráví většinu času v hotelovém pokoji, není se tedy čemu divit, že stav a čistota hotelového pokoje a koupelny je hlavními důvody, proč se rozhodne zanechat po sobě negativní recenzi.

Zdroj: trustyou.com

Review Insight Report také zanalyzoval globální trh zdrojů recenzí a na následujících pěti největších ukázal posun z roku 2018 k roku 2019. Možná byste neřekli, ale celkový počet hotelových recenzí mezi lety 2018 a 2019 poklesl o 3,7 %. Největší nárůst počtu recenzí ve stejném období vykazuje Expedia (28,7 %), největší pokles počtu recenzí pak Google (8,13 %). Celkově se na globálním počtu hotelových recenzí největší mírou podílí Booking.com (40 %) a Google (33,8 %). Za těmito obry už si jen drobné rozdávají TripAdvisor (8,7 %), Expedia (6,6 %) a Hotels.com (6,5 %).

Zdroj: trustyou.com

Z poklesu celkového počtu recenzí vyplývá fakt, že upozornění na zaslání recenze po skončení pobytu pomalu ztrácí na významu. Hosté rádi sdílejí svůj názor ihned, stejně tak čekají i nápravu a reakci ze strany hotelu. I proto TrustYou nově nabízí technologické řešení ve formě reputačního nástroje on-site, kdy host po přihlášení k hotelové wifi dostane upozornění k možnosti zanechání recenze ihned po příjezdu či v průběhu pobytu.

Pokud to je něco, po čem vaše srdce touží, a že by mělo, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám se vším pomůžeme!

Zdroj: trustyou.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů