Sváteční sezóna a s ní související zvýšená poptávka po ubytování vrcholí. Co host, to názor. Závěr roku je tak ideálním obdobím k získání co největšího počtu recenzí, které jsou přinejmenším podnětem k zamyšlení. I negativní názor totiž může být přínosem. Nikdo totiž slabiny hotelu neodhalí tak jako nespokojení hosté. Klíčem k úspěchu je na výtky pohotově reagovat a okamžitě sjednat nápravu. Prokazatelný pokrok na základě negativní připomínky je nejlepším důkazem ochoty brát hostův názor vážně a reagovat na jeho připomínky.
Cenzura kritizujících komentářů problémy neodstraní. Dejte hostům prostor na svém webu a sociálních sítích i s rizikem, že nebudou pět jen chválu. Uznat chybu je mnohem lepší než maskovat nedostatky. Internet totiž nabízí spoustu prostoru, kde se hosté, zejména ti nespokojení, o své zkušenosti rádi podělí. Veřejné diskuze na nejrůznějších webech tak mají při výběru vhodného ubytování stále větší význam.
Portál HotelOGIX ve svém průzkumu zjistil, kde lidé nejčastěji hledají recenze, než se rozhodnou pro rezervaci. Výsledky jsou následující (zdroj):
Uživatelské recenze mají při rozhodování prioritu. Nezávislá hodnocení s osobní zkušeností jsou při plánování mnohem důležitější než samotné prezentace hotelů. Dobré renomé na TripAdvisoru může udělat více užitku než nákladná kampaň. Přitom stačí jen poslouchat hosty.
Další zajímavá zjištění poskytují sociální sítě (zdroj):
Co je dobré vědět, než hosty požádáte o názor (zdroj)?
Jak získat potřebná data a efektivně s nimi naložit?