Hoteliéři evropských metropolí si mohou mnout ruce, ceny ubytování rostou a tento trend bude pokračovat i v následujících měsících. Vyšší ceny si mohou dovolit zejména ty hotely, které disponují dobrou lokalitou, netradičním konceptem služeb nebo konferenčními prostorami. Turistický boom neminul ani Prahu, průměrná cena ubytování v české metropoli se podle informací webu ihned.cz pohybuje okolo 2300 Kč za noc. Jedná se o zvýšení o 22 % oproti cenám před pěti lety. Ceny ubytování v Praze se tak pomalu blíží rakouské Vídni, kde hosté za noc zaplatí v průměru 2500 Kč. Obsazenost se v Praze podle dat STR Global pohybuje okolo 80 %.
Společnost CPI Hotels podnikatele Radovana Vítka přibrala pod svá křídla původní hotel Ibis v Olomouci, který tentokrát ponese novou značku Comfort Hotels, jež označuje cenově dostupné hotely s třemi hvězdičkami. Patří pod nadnárodní hotelovou síť Choice International Hotels, která má takových hotelů po světě téměř dva tisíce. Hotel nebude pod značkou Choice v ČR dlouho jeden jediný, v červnu k němu má přibýt současný hotel Vldimír v Ústí nad Labem a další hotel v Praze místo současného hotelu Fortuna City hned příští rok.
I když se to zdá být podivné, některé velké hotelové řetězce se stále drží zpátky, co se týká zapojení svých hostů do jakéhokoliv věrnostního programu. Jedním z takových byl donedávna řetězec Mandarin Oriental. Až začátkem letošního roku se na veřejnost dostala informace, že se tato hotelová skupina chystá spustit program s názvem Fans of M.O. Řetězec se bez jakéhokoliv programu loajality obešel celých 55 let. Co změnilo názor jeho vedení? Podle Kendalla Dunna, ředitele vztahů se zákazníky, to byl především technologický pokrok, který umožňuje využít data o svých hostech (pozooor na GDPR ;-). Účastníci programu však nebudou sbírat body, které by mohli využít k bezplatnému ubytování. Mohou se ale zapojit do jiných exkluzivních nabídek jako je rychlé wifi připojení, dřívější check-in a pozdější check-out nebo upgrade pokojů.