V našem dalším příspěvku se tentokrát nezaměříme na Online reputaci, ale na téma z trochu jiného soudku. Budeme se věnovat tomu, co muže a ženy nejvíce zajímá a na co se nejvíce ohlížejí, když hodnotí hotel po svém pobytu. Tuto analýzu jsme převzaly z Trust You, které ji vypracovalo z 50 milionů recenzí, a protože nám přišla zajímavá, předkládáme ji i Vám k obohacení a rozšíření obzorů, jak zaujmout muže a jak naopak ženy ve svém ubytovacím zařízení.
Základní skutečností je, že ženy nejsou více kritické než muži, jak by si mohli někteří myslet. Rozdílnosti jsou ovšem v jednotlivých oblastech jako je kvalita jídla, možnosti volného času a jiných, a proto Vám ty, které nám přišly nejzajímavější, představíme a rozebereme. Svůj pohled zaměříme nejprve na ženy a pro ně typická kritéria hodnocení, posléze na muže a jejich specifika, nakonec vše zhodnotíme a vypíchneme, co to znamená pro Vás, jakožto hoteliéry.
Ženy – hlavně dobré jídlo a pití
Jak už bylo avizováno, nejprve se zaměříme na ženy a to, co má rád snad každý z nás – dobré jídlo a pití. Trust You díky své analýze zjistil, že o 5 % častěji zmiňují jídlo ve svých komentářích ženy než muži. Zajímavější informací, která se týká také oblasti jídla, je skutečnost, že ženy zmiňují dezert ve svých komentářích o 57 % častěji než muži. Ženy rovněž komentují častěji nápoje a jejich nabídku než muži – konkrétně o 11 % více nabídku minibaru, o 10 % alkoholické nápoje v zařízení a o 8 % častěji bar. Pro ženy jsou také důležitější možnosti volnočasových aktivit v hotelu. Nabídky zábavných aktivit se ve svých komentářích dotýkají o 34 % častěji než muži, bazénu o 16 %, možností nakupování o 11 % (což asi nikoho nepřekvapí, že je to častěji než u mužů) a spa/wellness o 5 %. Dalšími oblastmi, které se u žen v recenzích objevují více než u mužů, je atmosféra místa – o 11 % – a přívětivost personálu – o 10 % více.
Muži se neobejdou bez internetu a TV
Pro mužské pohlaví jsou důležitější zase jiné věci. Jedná se především o internet a televizi – internet zmiňují o 49 % častěji než ženy a televizi o 35 %. U mužů hraje také větší roli cena za ubytování (o 29 % více v komentářích mužů) a také ceny za parkování (o 28 %). Na každý jeden komentář kritizující profesionalitu personálu od žen, připadá 10 komentářů mužů zabývajících se stejnou oblastí. Vybavení pokoje a jeho udržování je také oblastí, kterou muži rádi komentují a to její kvalitu a modernost o 40 % častěji než ženy, údržbu hotelu jako celku o 26 % více než ženy.
Co rozdíly způsobuje?
Podle Trust You jsou důvody těchto odlišností různé. Jedním z nich je skutečnost, že ženy rády berou odpovědnost za plánování na sebe a proto se zaměřují na volnočasové možnosti hotelu. Další důvod nalezneme v tom, že ženy plánují i své obchodní cesty rozdílně od mužů. Ženy se u svých obchodních cest zaměřují více na volný čas. Dokonce bylo dokázáno, že 20 % žen na obchodních cestách si prodlouží svůj pobyt o několik dnů dovolené, celkem 44 % žen korporátní klientely zahrne do své obchodní cesty nějaké volnočasové aktivity.
Co je pro Vás důležité si z těchto údajů uvědomit? Pokud chcete uspět na plné čáře, pak nelze jednat s ženou a chovat se k ní stejně jako k muži, ale právě naopak se zaměřit na to, co jste právě zjistili a z toho vytěžit maximum. Není vůbec od věci vytrénovat své zaměstnance na jednání s ženami a muži a zaměřit se na to, jaké výhody a vylepšení jim nabídnout. Nyní už víte, co je důležité pro muže a co pro ženy, takže se tomu také můžete přizpůsobit Váš servis a vystupování.
Držíme palce!
Původní zdroj: zobrazit