Odlište se od hotelové šedi: 5 kroků k vytvoření úspěšného konceptu

Hotel bez konceptu je jako tělo bez duše. Neoriginální, fádní a zaměnitelný s konkurencí, která také nemá ambice jakkoliv vynikat. Na takové místo se budou hosté jen těžko vracet a doporučovat ho známým. Jednoduše se jim nevybaví, kde vlastně byli ubytovaní.

Nejde zdaleka jen o design interiéru. Hotelový koncept je výsledkem mnoha faktorů. Vytváří jej především přístup k hostům, nabídka a kvalita poskytovaných služeb a důraz na sebemenší detail, který může ovlivnit celkové vnímání hotelu.

Proč by měl mít váš hotel vlastní koncept?

Nabídka ubytovacích zařízení je pestrá a jen málo hotelů je natolik jedinečných, že hostům utkví v paměti. S okolní krajinou, která má na rezervaci velký význam, hoteliér nic nenadělá. O to více by měl investovat do budovy. A to nejen finančně, ale především kreativně.

Konkurence v posledním desetiletí prudce vzrostla na základě nabídky OTAs, kde lze během pár kliknutí zjistit, který hotel je originální, a který jen umožňuje přespání. Nároky hostů se zvyšují. I když cestují za památkami a nejrůznějšími aktivitami, zážitkem by pro ně mělo být i samotné ubytování.

Mileniálové si dovolenou nespojují jen s městem, které navštívili, ale také s místem, kde strávili nejvíce času. A tím je hotel. Mladší generace má možnost více utrácet a není tolik loajální k tradičním značkám, tedy hotelovým řetězcům. Za originalitu neváhá připlatit.

 

5 kroků k vytvoření úspěšného hotelového konceptu

1. Zaměřte se na určitý segment hostů

Dříve to bylo mnohem jednodušší, ubytování sloužilo buď turistům, nebo lidem na služebních cestách. Dnes už ovšem toto dělení nestačí a je nutné zjistit, jaký typ klientů váš hotel nejčastěji vyhledává, a na ně pak zacílit.

Jsou pro váš přínosnější rodiny s dětmi, či lidé cestující za byznysem, kteří naopak vyžadují klid? Udělejte si průzkum z údajů ubytovaných hostů i těch, kteří o hotel jen projevili zájem. Nelze zaujmout celé spektrum klientů. Zaměřte se na jednu cílovou skupinu a udělejte pro ni maximum.

2. Předveďte se v tom nejlepším světle

Nízká cena může být pro někoho zásadním kritériem, ale hotelu prosperitu nezajistí. Přijďte s konceptem, za který budou hosté ochotni platit. Jedna výhoda nestačí. Prezentujte vše, čím je váš hotel zajímavý a odlišitelný od jiných.

V rukou máte spoustu aspektů, které můžete zdůraznit. Koncept zahrnuje vybavení interiéru (a to nejen pokojů), nabídku vaší kuchyně i dění kolem hotelu. Každá budova může být jedinečná stejně jako lokalita, kde se nachází. Nabízíte volnou postel, nebo pokoj v hotelu s jedinečnou atmosférou v místě, které stojí za návštěvu? Prodejte každou svou unikátnost.

3. Začněte od detailů, které vytvářejí dokonalý celek

Někdy může na hosty zapůsobit zajímavá architektura, ale leckdy stačí maličkost, s níž si ubytování spojí. Každá snaha přinést něco navíc může mít očekávaný efekt. Možnosti jsou opravdu široké. Trefou do černého může být sladká pozornost, originální dekorace pokoje či vůně.

Leckdy ovšem stačí osobní přístup personálu, jehož povinnosti nekončí vydáním klíčů či karty ke dveřím. Každého potěší vědomí toho, že není jen jedním z mnoha anonymních hostů.

4. Nebraňte se názorům hostů

Jak jinak zjistit efektivitu hotelového konceptu, než se zeptat přímo lidí, kteří se v něm ubytovali? Požádejte je o názor. I ten negativní pro vás může být přínosem. Konstruktivní kritika je přinejmenším podnětem k zamyšlení.

Když budete stížnosti ignorovat, renomé si nezlepšíte. Na internetu je spousta příležitostí, kde se mohou nespokojení hosté podělit o své zkušenosti. Tomu se dá jednoduše předejít tím, že jim sami dáte možnost projevit názor a efektivně na něj zareagujete. Jen tak poznáte, zda se váš koncept osvědčil.

5. Zjistěte si efektivitu konceptu na vaše hospodaření

Spokojení hosté jsou hezká věc, ale i trh s ubytovacími službami je byznysem, který musí generovat zisk. Pokud se investice do hotelového konceptu nepromítne zvýšením tržeb, něco je nejspíš špatně. Výsledek se samozřejmě projeví až v řádu několika měsíců. Když ovšem změny nenaplní očekávání, je nutné jednat.

Záměr hotelu se občas může minout s tím, co od něj hosté očekávají. V tomto případě se nabízí možnost zkusit to znovu a jinak. Nikdo není neomylný.

 

Původní znění článku