Pokud nejste zrovna horský nebo konferenční hotel, může pro vás být období podzimu a zimy tak trochu slabší. Slovy aktuálního světového dění – můžete být klidně horský nebo konferenční hotel, letošní podzim a zima pro vás zřejmě budou slabším obdobím tak jako tak. Nikdy ale není pozdě na pár revenue tipů, které můžete do reality uvést nehledě na pandemii.
Vánoce budou letos vypadat jinak než kdy jindy. Jinak, než jsme si kdy byli schopní představit. I na tom ale může být něco pozitivního. Zkuste si letos užít pohodu a klid. Sednout si třeba na chvíli a popřemýšlet, jestli by vám některý z následujících tipů nepomohl v aktuální situaci nebo minimálně nevykouzlil dobrou náladu.
Víme, v těžkých časech se to lehce říká. Taky ale víme, proč to říkáme. Marketing je v krizových dobách nezbytný. K tomu, abyste se mohli od toho dna lépe odrazit. Hosté o vašich nabídkách uslyší jen ve chvíli, kdy o nich budete křičet, ne šeptat. Musíte se nějak dostat před konkurenci. Marketing vám to umožní, když podobné aktivity neodsunete na vedlejší kolej.
Donedávna světem hotelnictví víceméně hýbala cena za ubytování. Dnes už to tak není. Cestovat se ve velké míře nemůže a nic na tom nezmění ani minimální ceny. Co však bude hosty lákat po uvolnění restrikcí, je zážitek šitý na míru. Pokud máte možnost získat přímo od svých hostů informace o tom, jaké služby chtějí a co od vás očekávají, aplikujte to ihned do balíčků, které jim nabídnete. Žádný host se nikdy neurazil, když jste předem věděli jeho jméno, co má rád nebo za jakým účelem k vám přijel. Prozraďte také něco o sobě. Hosté chtějí vědět, kdo za zdmi hotelu stojí, kdo v něm vaří a kdo uklízí. Chtějí vidět fotky ze zákulisí, například vaši vánoční výzdobu.
Ruku v ruce s předchozím bodem jde kvalitní Customer Relation Management, tedy řízení vztahů se zákazníky. Nejde jen o obyčejnou databázi zákazníků a jejich kontaktů, případně jejich preferencí, ale cílené udržování vztahů s minulými, aktuálními i potenciálními hosty za účelem jejich návratu do vašeho hotelu. Jde o velmi vlivný nástroj, který vám umožní vytvořit a udržet určitou cenovou politiku. Hotely, které udržují živou konverzaci se všemi svými hosty, mají vyšší návratnost i míru přímých rezervací a v souladu s předpisy GDPR pak umí oslovovat hosty stylem, který je jim navíc příjemný.
Rozdělením svých zákazníků si budete jistí, že své zprávy posíláte správným směrem. Ať už to budou senioři, dvojice, rodiny s dětmi nebo obchodní cestující, vytipujte si, které ze skupin jsou u vás nejsilnější a přizpůsobte jim nabídku. Následně segmentujte i marketingové aktivity a způsob komunikace. Díky tomu vaše nabídky nebudou končit v koši a je velká šance, že se promění ve skutečnou rezervaci. Pamatujte ale na to, že se vaše segmenty mohou v čase měnit, a to zejména s ohledem na sezónnost. Čas od času je projděte a udělejte si nový průzkum. Zapomínat byste neměli ani na domácí hosty, a to dokonce ani ty z nejbližšího okolí. Právě teď mohou být vaší nejsilnější skupinou.
Projděte všechny své nabídky a balíčky na všech komunikačních kanálech a přizpůsobte je dané sezóně. Nezapomeňte na nabídku pro ty, kteří se rozhodnou pro včasné rezervace, zaslouží si upgrade nebo jinou speciální akci.
Vaše webová stránka by neměla být zapomenutá někde v 90. letech, měla by v každém směru kopírovat vaši firemní identitu. To se týká hotelových barev, designu, fotek i nabídek. V každém případě zde platí méně je více. Zapomenout byste ale neměli na vhodné umístění tlačítka pro přímou rezervaci.
Ještě před pár lety platilo, že by vaše webová stránka měla být optimalizována pro zobrazení na chytrých zařízeních – včetně mobilních telefonů a tabletů. To už se dnes bere za samozřejmost. Vy byste se měli postarat o to, že váš web bude v plném znění a vysoké kvalitě zobrazen především na těchto zařízeních. Doba se změnila a průzkumy ukazují, že celých 70 % rezervací na poslední chvíli je provedeno z mobilních zařízení.
Úvodní stránka vašeho webu musí být takovou pomyslnou třešničkou na dortu. Musí obsahovat všechny důležité informace, zejména týkající se nabídky, která hosta na váš web přivedla. Na druhou stranu nesmí být přeplácaná, ale s jasnou navigací a snadným vyhledáváním. Nemůžete riskovat, že když už host došel až sem, není alespoň 50% šance, že svou činnost promění v rezervaci.
Míra opuštění hotelového webu, tedy neproměnění rezervace, byla v roce 2019 celých 84,63 %, což znamená, že pouze nějakých 15 % návštěvníků skutečně dotáhne svůj proces do konce a rezervuje svůj pobyt přes váš web. Když už tedy někdo klikne na váš rezervační formulář ještě před tím, než opustí vaši webovou stránku, máte k dispozici hned několik možností, jak jej tam případně dostat zpět. Tak je využijte.
Využití metasearch stránek, jako jsou Google Hotel Ads, TripAdvisor nebo Trivago, které zobrazují ceny a dostupnost hotelů, vám umožní zobrazení před širokým publikem potenciálních hostů. Ruku v ruce se strategií přímých rezervací vám také umožní snížit závislost na online travel agencies a jejich vysokých provizních poplatcích.
Blog vám pomůže zvýšit hodnocení vašeho zařízení na Googlu a umožní hostům dostat přesně takový typ informací, po kterých touží. Nepoužívejte jej pouze k popsání nabídek a hotelu, vykreslete v těch nejlepších barvách zákulisí i své pracovníky, lákejte hosty na lokální aktivity a zážitky, zkrátka vytěžte z tohoto nástroje to nejlepší.
Dejte svým hostům vědět, že jsou u vás v hotelu na každém kroku dodržovány bezpečnostní a hygienické předpisy týkající se Covid-19. Pokud dostanou jasný signál, že se u vás mohou cítit bezpečně, máte mnohem větší šanci, že se k vám po rozvázání všech restrikcí vrátí. Nevíte-li si rady s grafikou, obraťte se na nás. Momentálně pro vás máme k dispozici ebook s 18 různými piktogramy, obrázky a infografikou s tématikou Covid-19, které můžete ihned vytisknout nebo umístit na svůj web. Informace najdete ZDE.
Zdroj: Profitroom
Photo credit: Pixabay