Novinky z branže > Jak na group business, influencer marketing a booking.com bez rate mixing

Vrátí se někdy skupinový business do normálu?

Udržet hotelový business v provozu už je samo o sobě náročné, pojďme se ale na chvíli bavit o provozech, které jsou ve velké míře odkázané na pořádání větších konferencí, teambuildingových akcí nebo svateb. Vláda jim to limitem k setkávání lidí v podstatě nezakazuje, jak lze ale pořádat větší akci a zároveň dodržet všechna další opatření? Každý hotel už do svého provozu nějak zapojil zvýšenou desinfekci, ochranu zaměstnanců (plexiskla či štíty) i hostů (roušky) nebo značení na podlaze, jak ale pořádat akci pro více lidí tak, aby byla dodržena pravidla pro rozestupy a zároveň z toho měla skupina nějaký prožitek?

  • Zapracovat můžete například na audio technologiích, hosté sice musejí dodržovat rozestupy, slyšet a komunikovat by však měli mít možnost na 100 %.
  • S tím je spojená čistota, všechny mikrofony, pultíky a ukazovátka musíte pravidelně čistit a desinfikovat.
  • Držte různé skupiny co nejvíce od sebe, pokud je to možné, každá z nich by měla mít k dispozici své zázemí pro F&B, sociální zařízení i výtahy. Kde to není možné, návštěvy těchto zařízení musíte alespoň časově izolovat skupinu od skupiny.
  • Vyčleňte zaměstnance, kteří se budou speciálně věnovat desinfekci vypínačů, klik u dveří a dalším frekventovaným místům.
  • Servírujte jednotlivé porce raději než byste nabízeli bufetové stoly. Pokud to není možné, instalujte štíty/skleněné pulty chránící bufety, případně předpřipravte jednotlivé porce.
  • A na konec, zkuste z každé akce udělat zábavu. Nabízejte hostům například roušky s nakresleným úsměvem, nebo jim na zakázku zařiďte roušky se jmény namísto jmenovek.

Zaměřte svůj pohled na recenze

Online hodnocení ubytování snad ještě nikdy nemělo pro hotely větší význam, než v době, kdy je každý jeden zákazník drahocenným pokladem. Podle průzkumu společnosti TrustYou 92 % zákazníků věří tzv. word-of-mouth doporučení více než tištěné reklamě. A to jednoduše proto, že hodnocení jsou zveřejňována lidmi z řad samotných hostů. Další průzkum ukazuje, že 88 % zákazníků věří online hodnocení úplně stejně jako doporučení od známého. Další zajímavá informace je ta, že zákazníci mnohem více důvěřují firmám, které mají na internetu mix pozitivních i negativních hodnocení, než pouze těm, kteří mají jen pozitivní doporučení. 68 % zákazníků tak obecně recenzím věří víc, když najde mix hodnocení, 30 % pak podezírá firmu z cenzury, případně falešných hodnocení, když nevidí ani jednu negativní zmínku. Co byste si tedy měli o recenzích zapamatovat?

  • Reakcí na pozitivní i negativní recenze dáváte zákazníkovi najevo, že jeho názor je pro vás důležitý a že se snažíte svůj provoz za každou cenu vylepšit.
  • Ponechání negativní recenze bez povšimnutí může mít značný dopad na budoucí rezervace ubytování.
  • Hodnocení jsou hned po ceně nejdůležitějším aspektem při rozhodování zákazníka o budoucím ubytování. 88 % zákazníků čte recenze před tím, než udělá nějaké rozhodnutí.

Influencer marketing a přímé rezervace

S rostoucím vlivem technologií na každodenní život se většina lidských aktivit přesouvá do online prostředí. Platí to také o marketingu, především tom hotelovém, kde se čím dál víc propagace odehrává pod vlivem sociálních médií. Byla by škoda minout například nejnovější trend, kterým je vliv influencerů na přímé rezervace. Tzv. influencer marketing se poslední dobou stal výraznou součástí digitálních marketingových strategií posilujících povědomí o hotelové značce. A to jednoduše proto, že digitální dobré slovo se šíří i vzniká mnohem rychleji než to staré dobré doporučení v reálném životě.

Influenceři si v poslední době získali nejen velkou oblibu, ale také důvěryhodnost. Tzv. travel influenceři jsou pak novou skupinou těchto kritiků, kteří mohou budoucím hostům zprostředkovat skutečný zážitek díky vlastním hodnocením ubytovacích zařízení, a to přes různé cestovatelské blogy a sociální média. Mají schopnost oslovit velké skupiny potenciálních zákazníků a vytvořit si s nimi důvěrný vztah.  Ačkoliv OTAs mají stále velkou sílu ukrytou v množství prostředků použitých na propagaci, mileniálové a generace Z stráví každou jednu z pěti minut na profilu některých sociálních médií, kde rádi naslouchají názorům těch, které mohou následovat. Tak si tenhle influencer vlak nenechte ujet.

Booking.com končí s „rate mixing“

Možná jste o tomto termínu nikdy neslyšeli, možná jste se s ním setkali až ve chvíli, kdy vám tato praktika portálu booking.com znemožnila prodat za vyšší cenu. Jde o situaci, kdy host rezervuje pobyt na více nocí a booking.com si sám zvolí cenu z vašich zadaných cenových tarifů a namixuje je dohromady. Některým hotelům to nevadí, jiné to nenávidí. To proto, že se dá těžko odhadnout, za kolik budete na booking.com vlastně prodávat. To však od letošního září končí.

O co vlastně šlo? Měli jste například na booking.com zadány dva cenové tarify, jeden na noc za 100 a druhý na dvě noci za 90 pouze na všední dny. Pokud si host rezervoval pobyt na tři noci od čtvrtka do soboty, neměl by zde být uplatněn levnější tarif pro všední dny, pobyt my měl být naceněn za 300 (3×100). Přesto booking.com prodal takovou rezervaci za 280 (2×90 plus 100). Nejde úplně přesně říct, že šlo o špatnou praktiku, velká část hotelů však nechtěla ztratit kontrolu nad cenami a nerada viděla mixování různých cenových tarifů. Nevýhodou je však to, že pokud se po zrušení tohoto rate mixing pokusí host rezervovat pobyt, který protíná dva cenové tarify, rezervace nebude umožněna, což před tím šlo právě díky mixování.

S tímto se můžete nejlépe vypořádat tak, že budete mít jeden cenový sazebník na celý rok, ale změníte denní sazbu pro příslušné dny. Můžete také překrývat časová období, takže jsou oba cenové tarify k dispozici na jejich začátku i konci.

Photo credit: Pixabay