Groupon.de šlape na paty všem OTA’s a dělá to rafinově. Den po dni ukrajuje z jich koláče. Včera jsem prohlížela nabídky na Groupon.de a zjistila jsem, že nyní už existuje možnost zakoupit konkrétní pobyt nikoliv voucher a pak si ověřovat v hotelu dostupnou kapacitu.
Aplikace se jmenuj WoTra — na obrázcích níže naleznete 3 kroky – první zobrazuje ty nabídky, které jsou rezervovatelné na konkrétní termín, druhý bannerem upozorňuje na výhody při nákupu tohoto pobytu a třetí grafika zobrazuje kalendář, kde tmavě modré datum znamená den příjezdu. Jedná se tedy o fixní termín příjezdu s fixním balíčkem na konkrétní délku pobytu. Na administraci možná náročnější, ale hodnota pro klienta i hotel výrazná.
Jsem zvědavá, jak se s tím naše OTA’s popasují. Provize Grouponu je v průměru kolem 25 %, chtějí 50 % slevu z RACK. Známe-li základní pravidla revenue managementu, nejde o tu slevu 50 %, ale o to, z čeho slevu dáváme. A při Best Available Rate to jde relativně lehce.
Moje profesionální zkušenosti mi říkají, abychom při nabídkách na slevové portály byli opravdu opatrní, na druhou stranu, pokud si teď již mohu vybrat, který termín za tuto cenu nabídku a zákazník to při koupi pobytu ví, je to fantasticky vražedná kombinace! Sama si nyní říkám, jestli jsem se nezbláznila, když na tohle myslím.
Všechno se vyvíjí a podle toho, co nyní vidíme na trhu – OTA’s se profilují na pobyty BB ubytování. Slevové portály se staly experty na balíčkové pobyty, v tomto směru se vyprofilovaly a jsou poměrně zásadní konkurencí v leisure segmentu.
Má s tímto způsobem prodeje na německém Grouponu někdo z vás nějaké zkušenosti?