Naučte své klienty rezervovat přímou cestou!

„Já jsem si u Vás zarezervovala pokoj přes Booking.“ Slýcháváte tuto větu častěji, než by bylo zdrávo? Zoufale toužíte po tom, aby přicházelo více přímých rezervací, když už jste investovali tolik peněz a času do Booking Engine na vlastních webových stránkách? Tak s tím něco začněte dělat. Pokud si myslíte, že zákazníci si přes vaše stránky pokoj neobjednají, protože jsou zvyklí rezervovat přes OTAs, jsou to jen chabé výmluvy. Cenu snížit nemůžete, bylo by to protizákonné a nefér, OTAs by na to přišly a vy byste tím ztratili víc, než získali. Vymyslete tedy nějaký exkluzivní bonus, kterým je nalákáte objednat přes váš oficiální web a přesvědčte je, že jen u vás získají tu nejlepší cenu jako odměnu za přímou rezervaci.

Vymyslet lákadlo pro hosty nemusí být zas taková dřina, jak se zdá. V článku „Jak zvýšit rezervace přes vlastní webové stránky (a tím své zisky)?“, jsme vám už pár tipů nabídli. Protože čím dál více hotelů a hotelových řetězců chce zvýšit přímé rezervace na úkor nepřímých, rozhodli jsme se připravit ještě jeden, podrobnější článek, kde vám ukážeme, jaké cesty zvolili oni a třeba vás tím inspirujeme, jak to dělat správně u vás. Vzhůru od teorie k praxi.

1. Bez vhodné Booking Engine to nepůjde…

Jestlliže chceme něco dělat pořádně, musíme začít od samého začátku – našich webových stránek, přesněji rezervačního systému – Booking Engine. Zvýšit přímé rezervace nelze bez fungující, jednoduché a moderní Booking Engine. Je-li rezervační proces na vašich stránkách složitý, trvá dlouho a host se v něm ztrácí, na přímé rezervace můžete rovnou zapomenout. Nenuťte hosta přemýšlet – vzdá to, na výhody se vám vykašle a radši půjde na Booking.com, kde si udělá rezervaci za pár minut, ne-li dokonce vteřin. Nejste-li s vaší Booking Engine spokojení, zbavte se jí dříve, než bude pozdě. Doporučujeme vyzkoušet si vytvořit rezervaci, abyste viděli, jaká to je pro hosta „dřina“ a podle toho vybrali tu nejlepší Booking Engine pod sluncem.

2. Promo kód

Cenovou paritu na různých distribučních kanálech vám hlídá Channel Manager (pokud ho máte, což vřele doporučujeme!). Pokud vás tedy nenapadá nic originálního, můžete cenu snížit pomocí promokódu jako Hotel Atlantic v Praze. Na svých stránkách nemůže mít cenu nižší než na OTAs, ale pokud rezervujete napřímo, získáte promo kód a díky němu slevu 5 %. Pro inspiraci koukněte na printscreen.Screen Shot 2015-07-10 at 20.03.31

3. Péče o stálé klienty

Slevu byste určitě měli nabídnout i svým věrným klientům, kteří se k vám rádi vrací a jsou u vás spokojeni. Plastové klubové kartičky už vyšly z módy, navíc jich vaši hosté mají už desítky. Pošlete jim raději e-mail s poděkováním za jejich návštěvu, přiložte promo kód a nabuďte ty, co u vás již jednou byli, aby se vrátili. Věrnostní program, kde hosté sbírají body za jejich pravidelné návštěvy, ocení nejeden host. Pokud ještě získá po 10 návštěvách pobyt zdarma, jeho srdce si získáte nadobro. Zdůrazněte dostatečně, že body získají jen, pokud si pokoj zarezervují u vás, ne prostřednictvím třetí strany. Určitě jim to za tu „námahu“ stát bude. Ukázku věrnostního promo kódu jsme pro vás připravili na dalším printscreenu. Screen Shot 2015-09-07 at 13.29.11

4. Upgrade či služby „zdarma“

Upgrade pokoje nás sice nic nestojí, ale proč ho dávat zadarmo, že ano? Naši hosté si ho musí zaplatit anebo zasloužit. Berte jako jejich zásluhu to, že si rezervují u nás a nabídněte tedy svým přímým klientům zdarma upgrade pokoje. Inspiraci jsme hledali u hotelu Langham v Melbourne, který navíc při rezervaci pokoje používá nástroj TripTease. TripTease je placeným nástrojem, který na vašich webových stránkách zobrazí porovnání cen vašich pokojů na různých OTAs a vašem webu. Hotelu umožňuje ukázat, že jeho vlastní cena  je nejnižší možná a navíc ještě zahrnuje benefity, které ceny na OTAs nemají. Jak takový TripTease vypadá, můžete vidět na následujících obrázcích.unnamed

unnamed-3

Dalším způsobem, který se vašim hostům bezpochyby zalíbí, jsou služby v ceně pokoje. Ano, na Booking.com sice zaplatí 60 EUR/pokoj/noc, ale u vás za stejných 60 EUR dostanou navíc parkování zdarma, wellness, Wi-Fi anebo večeři. Své hosty znáte nejlépe vy, proto popřemýšlejte, co by bylo vhodné právě pro ně a co nejvíce ocení.unnamed-2

5. Ušetřete svým hostům čas

Nápady, s kterými přišel Hilton, se nám moc líbí. Jedná se o online check-in, který je hostům zdarma umožněn, pokud si zarezervují pokoj přímo přes web Hiltonu. Hosté tak ušetří čas, který by strávili při čekání ve frontě a mohou si mezitím dopřát odpolední drink ve vaší restauraci. Další vychytávkou je nová aplikace, kterou Hilton svým hostům nabízí při přímé rezervaci, kde si host při objednávce pokoje přes webové stránky hotelu může přímo vybrat, ve kterém pokoji chce bydlet a strávit svou dovolenou. Mrkněte se, jak tato appka vypadá na dalším obrázku.

Screen-Shot-2015-01-26-at-2.15.15-AM-832x566

Zvýšení přímých rezervací věnovali dost času, nabídli vám spoustu tipů a užitečných rad, jak zvětšit jejich poměr vůči nepřímým. Teď už je jen na vás, abyste se zamysleli nad tím, co vaše hosty naláká a nabídli jim to. Pokud budete v koncích a nebudete si vědět rady, vždy se můžete obrátit na nás. Společně nějaké řešení určitě najdeme :)

Zdroje: [1]