Online reputace hotelu - online hodnocení hotelů jejich hosty.

Meta Search na výsluní aneb jak meta search ovlivňují hotelovou online distribuci

Meta Search stránky jsou nejrychleji rostoucím distribučním kanálem dnešního cestovního ruchu. Studie PhoCusWright z prosince 2013 ukazuje, že 36% z těch, kteří vybírají dovolenou, zájezd nebo letenku, vy používají Meta Search stránky pro rezervaci některé z těchto služeb. Během HSMAI semináře v Londýně v února letošního roku jsme se dozvěděli, že např. 20 % ze všech online webů v Londýně a Berlíně tvoří právě Meta Search stránky. Není tedy pochyb o tom, že Meta Search stránky budou i nadále růst.

Metasearches vám mohou pomoci snížit provize za rezervace, které byste jinak platili OTA’s, a zároveň vám mohou přivést další zákazníky na vaše hotelové www stránky. Všeobecně to však znamená, že hotelový průmysl, který se v současné době potýká s jednostranným zvyšováním provizí, získá možnost jak získat další návštěvnost na vlastní www stránky hotelu. Otázkou zůstává, jste-li připraveni.

Co je to Metasearch vyhledávání?

Meta Search stránky jsou takovými vyhledávači vyhledávačů hotelového ubytování, na nichž dochází k vzájemnéu porovnání dostupných cen a volné capacity z různých zdrojů. Právě díky této funkci jsou Meta Search stránky mezi konečnými spotřebiteli tak populární. Meta Search stránky většinou ukazují nabídky velkých OTA’s, např. Booking.com, Expedia.com, Hotwire.com, Ab-in-den-Urlaub.de a samozřejmě i ceny některých cestovních kanceláři. Typickými příklady Meta Search stránek je např. Tripadvisor, Hotel Google Finder, Kayak.com nebo Trivago.com.

meta search vyhledávání

Mnoho velkých OTA’s nyní investuje neuvěřitelné množství finančních prostředků právě do online reklamy na Meta Search stránkách. Jejich cílem je, aby právě přes Meta Search stránky si hosté rezervovali právě přes ně. Tripadvisor nedávno spustit své meta search vyhledávání, Expedia se stala největším akcionářem nejúspěšnější německé Meta Search stránky Trivago a např. Pricelince má pod palcem Kayak software, přes který se online prodává více jak 90 % vnitrostátních letenek v USA.

Jak může hotel využít Metasearch vyhledávání?

Udělejte vše pro to, aby se i vaše hotelová webová stránka objevila na Meta Search stránkách, protože jedině tak máte možnost získat podíla na trhu a snížit závislost vašeho hotelu na ostatních OTA’s. Proto, aby se na Meta Search stránkách objevil odkaz na vaše hotelové stránky, je potřeba zajistit propojení a online reklamu. Každá Meta Search stránka funguje na jiném principu, nicméně ten nejpoužívanější využívá tzn. pay-per-click reklamy – tedy, že platíte za každé kliknutí na “zobrazit ceny”. A proto je velmi důležité důsledně sledovat, za jaké ceny prodáváte oproti OTA’s, jestli máte dostupnou kapacitu online, jak efektivní je v prodeji vaše booking engine.

 Nechť se Metasearch vyhledávání stane vaší marketingovou strategií

Vývoj v oblasti Metasearch vyhledávání má pro cestovní ruch, pomažmo hotelový business velký potenciál, především s ohledem na další zdroj větší návštěvnosti na vašich hotelových webových stránkách a na vývoji přímých rezervací. Začleňte Metasearch vyhledávání do vaší marketingové strategie a stanete se méně závislý na rezervací od třetích stran a od OTA’s. Samozřejmě využívání metasearch a jejich vliv na obchodní výsledky má především to, jaký jste hotel – hotel v Praze, pro turisty nebo hotel, který navštěvují především čeští klienty atd. Podle toho byste take měli svoji marketingovou strategii volit.

Chcete se o metasearch vyhledávání dozvědět vice? Navštivte naši konferenci 21. & 22. října 2014 v Praze nebo nám napište a my Vám pomůžeme podívat se na možnost využití metasearch právě ve vašem hotelu.

Informace ke konferenci > www.prague.dotcomhotel.eu – regionální hotely mají zvýhodněné vstupné.

VYHRAJTE DVOUDENNÍ CONFERENCE PASS > ZDE