Letní dovolená je na spadnutí. Jste připraveni?

I když se to po sněhové nadílce v polovině dubna nezdá, léto je na spadnutí a je načase popřemýšlet, jak to asi bude letos s letní dovolenou. Vlivem událostí v některých evropských metropolích je pár doposud velmi oblíbených destinací automaticky vyřazeno. Turisté sice většinou nejsou paranoidní a slyší na nízké ceny, když je ale někdo schopný najet náklaďákem do lidí na vánočním trhu, je třeba mít se na pozoru.

Egypt ztrácí na pověsti

Z užšího výběru dovolenkových destinací tedy z bezpečnostních důvodů vypadávají u Středoevropanů velmi oblíbená místa jako je Egypt, Turecko, Tunisko a Maroko. Například právě Egypt trpí ztrátou vysokého kreditu jako nikdy předtím. Po dalších dvou teroristických útocích z předminulého týdne se po pár měsících na výsluní znovunabytého sebevědomí vrací na listinu nebezpečných destinací a samy ambasády a konzuláty odrazují turisty od možných cest. Vrátit se na přední příčky nabídek cestovních kanceláří mu bude podle World Travel and Tourism Council trvat dalších deset let, i když země oznámila snahu investovat v následujících třech letech 70 milionů amerických dolarů na podporu sektoru turistického ruchu.

Chorvatsko bude dražší

Chorvatsko díky tomu navyšuje svá čísla týkající se počtu přijíždějících turistů, z toho vyplývajících tržeb, ale také cen ubytování a služeb. Loni sem přijelo 15,6 milionu turistů, což je o 8,7 % více než v roce 2015. Celých 16,5 % z tohoto počtu připadá na německé turisty. Zde ale podle zásad fungování nabídky a poptávky vzniká pro cestující nechtěný fakt, cestovní kanceláře nabízejí ubytování a služby v této destinaci o desítky procent dráž než tomu bylo v předchozích letech.

Pojďme z toho těžit

Výše popsaná situace vyloženě nahrává nám, hoteliérům, využít příležitosti nalákat lelkující české a slovenské turisty do vlastních zařízení. Slováci jsou v ČR hned po Němcích nejsilnější zahraniční skupinou, podobně je tomu i na Slovensku – po domácích klientech jsou ti čeští nejpočetnější. Nenechte si tuto příležitost jen tak proklouznout mezi prsty a zapracujte hned na několika prvcích:

  1. Vizuální stránka hotelu – host jí očima, to neplatí jen v restauraci, ale i v ostatních prostorách hotelu. Vaše zařízení musí být v první řadě lákavé. Pokud tomu tak není, pusťte se do změn. Nemusí jít za každou cenu o statisícové renovace, někdy stačí alespoň nová dekorace, pár kusů nábytku nebo nový koberec.
  2. Lidský faktor – váš hotel může být sebekrásnější, když v něm pracují ti nesprávní lidé, není vám pomoci. Posilněte především pracovníky na recepci, neměli by jen ťukat do počítače, ale prodávat. Ať už jde o vaše vlastní služby nebo domluvené zprostředkovatele, měli by mít informace ohledně dění ve městě, nejbližších destinacích pro výlety nebo sportovního vyžití.
  3. Komplexní služba – host už si v dnešní době moc dobře uvědomuje, za co platí, a za co platit nechce. Abyste jej donutili u vás přespat, musíte mu nabídnout něco navíc. Snídaně v ceně už je samozřejmostí, co takhle uvítací balíček, sleva na hotelové služby, malé občerstvení na recepci… to vše vám umožní „nenápadně“ zvednout cenu.
  4. Promyšlené slevy – cesta zlevňování služeb většinou vede přímo do horoucích pekel, nemusí tomu tak být ale ve všech případech. Dobře promyšlené (a správně zkalkulované) slevové akce vám mohou někdy pomoci vykrýt slabé období nebo přilákat nerozhodné hosty v období boomu. Musíte ale dodržovat určité zásady – slevovou akci časově ohraničit, necouvat s termínem a nedávat dodatečné slevy.

Ať už se pustíte do jakéhokoliv vylepšení, nikdy nezapomínejte na jednu z nejzásadnějších věcí – kvalitu poskytovaných služeb. Vaše služby musejí být konzistentní a navenek naprosto bezvadné. I kdyby si recepční procházela nervovým zhroucením, host to nesmí nikdy poznat. Spokojenost klientů je totiž základ, bez kterého se neobejdete. Bez spokojených hostů jsou veškeré vaše aktivity naprosto zbytečné. Chcete-li vědět, jak si na tom ohledně pověsti stojí váš hotel, podívejte se, co o něm říkají vaši hosté. Agregované recenze (tzn. meta-reviews) si můžeme prohlédnout na této stránce. Pokud byste tam náhodou nenašli svůj hotel, napište nám.