I když se to po sněhové nadílce v polovině dubna nezdá, léto je na spadnutí a je načase popřemýšlet, jak to asi bude letos s letní dovolenou. Vlivem událostí v některých evropských metropolích je pár doposud velmi oblíbených destinací automaticky vyřazeno. Turisté sice většinou nejsou paranoidní a slyší na nízké ceny, když je ale někdo schopný najet náklaďákem do lidí na vánočním trhu, je třeba mít se na pozoru.
Egypt ztrácí na pověsti
Z užšího výběru dovolenkových destinací tedy z bezpečnostních důvodů vypadávají u Středoevropanů velmi oblíbená místa jako je Egypt, Turecko, Tunisko a Maroko. Například právě Egypt trpí ztrátou vysokého kreditu jako nikdy předtím. Po dalších dvou teroristických útocích z předminulého týdne se po pár měsících na výsluní znovunabytého sebevědomí vrací na listinu nebezpečných destinací a samy ambasády a konzuláty odrazují turisty od možných cest. Vrátit se na přední příčky nabídek cestovních kanceláří mu bude podle World Travel and Tourism Council trvat dalších deset let, i když země oznámila snahu investovat v následujících třech letech 70 milionů amerických dolarů na podporu sektoru turistického ruchu.
Chorvatsko bude dražší
Chorvatsko díky tomu navyšuje svá čísla týkající se počtu přijíždějících turistů, z toho vyplývajících tržeb, ale také cen ubytování a služeb. Loni sem přijelo 15,6 milionu turistů, což je o 8,7 % více než v roce 2015. Celých 16,5 % z tohoto počtu připadá na německé turisty. Zde ale podle zásad fungování nabídky a poptávky vzniká pro cestující nechtěný fakt, cestovní kanceláře nabízejí ubytování a služby v této destinaci o desítky procent dráž než tomu bylo v předchozích letech.
Výše popsaná situace vyloženě nahrává nám, hoteliérům, využít příležitosti nalákat lelkující české a slovenské turisty do vlastních zařízení. Slováci jsou v ČR hned po Němcích nejsilnější zahraniční skupinou, podobně je tomu i na Slovensku – po domácích klientech jsou ti čeští nejpočetnější. Nenechte si tuto příležitost jen tak proklouznout mezi prsty a zapracujte hned na několika prvcích:
Ať už se pustíte do jakéhokoliv vylepšení, nikdy nezapomínejte na jednu z nejzásadnějších věcí – kvalitu poskytovaných služeb. Vaše služby musejí být konzistentní a navenek naprosto bezvadné. I kdyby si recepční procházela nervovým zhroucením, host to nesmí nikdy poznat. Spokojenost klientů je totiž základ, bez kterého se neobejdete. Bez spokojených hostů jsou veškeré vaše aktivity naprosto zbytečné. Chcete-li vědět, jak si na tom ohledně pověsti stojí váš hotel, podívejte se, co o něm říkají vaši hosté. Agregované recenze (tzn. meta-reviews) si můžeme prohlédnout na této stránce. Pokud byste tam náhodou nenašli svůj hotel, napište nám.