koronavirus a dopady na hoteliéry

Koronavirus & certifikát čistoty do každého hotelu. Získej bezplatný certifikát čistoty od TrustYou. Marketing bezpečného pobytu v době koronaviru je základem.

Víme, že to v momentální on-and-off situaci na poli hotelnictví a pohostinství nemá nikdo zrovna jednoduché, i tak bychom vám ale chtěli přinést další myšlenku, kterou se můžete v tomto plonkovém období zabývat. Již několikrát jsme zmiňovali, že aktuální host mnohem více než na cenu za noc hledí na něco úplně jiného. Kromě zážitků šitých na míru je to určitě dodržování bezpečnostních a hygienických předpisů a jejich demonstrace.

V několika předchozích článcích jste si mohli přečíst, jak informace o absolutní čistotě vašeho provozu zobrazovat na webových stránkách, dokonce jsme vám nabídli možnost pořídit si námi vytvořené informační letáky, které můžete umístit v digitální verzi na web nebo vytištěné na recepci či přímo do pokojů.

Další možností, jak podpořit hostovu jistotu, že váš provoz je dezinfikován od stropu až po podlahy, je nová aktivita jedné z největších internetových platforem pro zanechání hostova hodnocení, TrustYou. Právě tam svým klientům po splnění určitých podmínek udělují certifikát ve tvaru odznaku, který demonstruje vysoký stupeň dodržování hygienických a bezpečnostních podmínek.

CERTIFIKÁT ZÍSKÁŠ ZDE

Odznak prověřené čistoty

Abyste mohli takové označení získat a pyšnit se jím nejen na webu, ale i na recepci nebo přímo na vchodových dveřích do hotelu, musí váš provoz prokázat, že bere všechna nařízení spojená s bojem proti Covid-19 velmi vážně. A to zodpovězením dotazníku se zhruba 50 otázkami rozdělenými do tří kategorií – personál, dezinfekční opatření a služby a provoz.

Dotazník byl sestaven odborníky v TrustYou a odráží všechna nařízení vydaná lokálními, regionálními i globálními organizacemi a vládními orgány, jako jsou například Světová zdravotnická organizace WHO, Světová turistická organizace UNWTO, Centrum pro prevenci a kontrolu nemocí CDC, Americká asociace hotelů a ubytovacích zařízení AHLA nebo Světová organizace hotelů a restaurací DEHOGA.

Zdroj: Prima Hotel Indonesia – Ashley Hotel

Hygiena a bezpečnost

Každé zařízení, které má o certifikát zájem, musí zodpovědět všechny otázky a podat dodatečné informace o tom, zda je daný set hygienických a bezpečnostních předpisů v jeho provozu dodržován. Zde jsou jednotlivé podskupiny otázek:

  • Vytvořili jste ve svém provozu manažerskou pozici zabývající se dodržováním všech bezpečnostních a hygienických předpisů?
  • Pořádáte alespoň jednou do měsíce trénink všech zaměstnanců, kde jim sdělíte nové standardy a procedury týkající se čistoty provozu?
  • Poskytujete svým zaměstnancům roušky, rukavice, dezinfekční gely na ruce a další dezinfekční prostředky?
  • Umístili jste na recepci bariéru oddělující hosty od recepčních?
  • Vypracovali jste vlastní protokoly ohledně Covid-19 a kontrolní seznamy pro každý den?
  • Umístili jste ve svém provozu značení pohybu osob, aby bylo docíleno dostatečných rozestupů?
  • Jsou podlahy a plochy ve společných prostorech dezinfikovány každé dvě až čtyři hodiny?
  • Zůstávají pokoje po odbydlené noci 24 hodin volné?
  • Jsou ve všech veřejných prostorách dostupné dezinfekční gely, ubrousky, roušky a rukavice, a to pro veřejnost i zaměstnance?
  • Využíváte ve svém provozu nové technologie jako např. ultrafialové záření k detekci bakterií, elektrostatické rozprašovače či sterilizaci ozónem?
  • Probíhá u každého hosta, návštěvníka, zaměstnance nebo externího dodavatele při příchodu do hotelu ověření zdravotního stavu?
  • Jsou z pokojů odstraněny všechny dekorativní předměty a noviny, časopisy, knihy, pera atd.?
  • Je na pokojích dostupná jednorázová kosmetika, příbory, kávové sety včetně roušek, rukavic a dezinfekčních gelů, případně ubrousků?
  • Je veškeré posezení ve veřejných prostorech zredukováno na minimum v souladu s dodržováním dvoumetrových odstupů?
  • Jsou hygienické předpisy dodržovány také při veškeré přípravě, výdeji, konzumaci i doručení pokrmů?
  • Je v provozu nabízen bezkontaktní check-in, check-out, odemykání dveří, mobilní room service a bezkontaktní platby?
  • Jsou plány a interní protokoly ohledně úklidu provozu kdykoliv k nahlédnutí veřejnosti?
  • V případě, že se v provozu objeví někdo s Covid-19 symptomy, jste schopni jej separovat do vyčleněných pokojů, zajistit zdravotní péči, převoz do zdravotnického zařízení a okamžitě dezinfikovat všechna oddělení, kde se nakažený pohyboval?
  • Dotazujete se každého příchozího, kde se v minulých 14 dnech pohyboval, abyste zamezili šíření nákazy?

CERTIFIKÁT ZÍSKÁŠ ZDE

Kdy se k vám certifikát dostane

Danému zařízení je pak certifikát prověřené čistoty udělen tehdy, když je v každé kategorii dotazníku splněno minimálně 75 % nařízení. Celkově pak musí být v průměru splněno více než 80 % všech nařízení. Daný certifikát je pak udělen konkrétnímu zařízení a ne celkovému řetězci. Udělením certifikátu hotel potvrzuje, že všechny uvedené informace jsou pravdivé a ověřené, odráží aktuální situaci v daném zařízení a že dodržování všech podmínek a nařízení se v budoucnu nijak nezmění a budou dodržovány minimálně další rok.

Zdroj: Prima Hotel Indonesia – Ashley Hotel

Jak to pak může vypadat v reálu?

Takový certifikát vám nemusí jen bezvládně viset na recepci nebo na hotelovém webu. Vezměte si příklad třeba z Prima Hotel Indonesia, kde onen TrustYou Cleanliness Badge povýšili na marketingový prvek. Vypracovali si vlastní marketingové materiály, které hostovu pozornost upoutají nejen na recepci, ale také na každém jednom hotelovém pokoji.

Zdroj: trustyou.com, trustyou.cz

Photo credit: Prima Hotel Indonesia – Ashley Hotel

STÁHNI SI COVID19 CEDULE DO SVÉHO HOTELU. JSOU VE FORMÁTU A4, TŘI RŮZNÉ DESIGNY A VE ČTYŘECH SVĚTOVÝCH JAZYCÍCH