Bezplatné Google nástroje pro každého hoteliéra

Máloco je v dnešním světě zadarmo, a když už je, většinou to stejně vede k předplatnému. Nebudeme vám nalhávat, že Google na své služby nepohlíží podobným způsobem. I tak je ale dobré si některých jeho nástrojů, které jsou alespoň v té základní verzi zdarma, začít trochu víc všímat. Protože vám tak jako tak usnadní práci.

Google Trends

Google Trends vám umožní sledovat nejvyhledávanější dotazy v reálném čase, a to buď na denní bázi, nebo za určité časové období. Díky tomuto nástroji můžete také analyzovat dotazy, které jsou nějakým způsobem spojené s vaší firmou či oborem podnikání. Můžete díky němu například sledovat signály, které napovídají, že cestovní ruch ve vaší lokalitě se pomalu vrací do normálu. To můžete zjistit například vložením dotazu ve formě „město+hotely“ a sami po čase vysledujete, kdy se křivka začne stáčet směrem nahoru. Pokud jste majitelem nezávislého hotelu, můžete jednoduše zadat přímo název svého hotelu a sledovat, zda a kdy se začne zvyšovat vyhledávání po vašem hotelu.

https://i2.wp.com/www.cogwheelmarketing.com/wp-content/uploads/2020/06/Google-Trends.jpg?fit=1024%2C540&ssl=1
Zdroj: revenue-hub.com

Nástroj uchovává data zpět až do roku 2004, takže si můžete ledacos odvodit také z meziročního srovnávání. Můžete zde napojit také váš účet Google Ads a vaše reklamní kampaně z různých účtů sociálních médií. Tento nástroj se hodí zejména ve chvíli, kdy chcete svůj hotel promovat tehdy, když zákazníci vyhledávají pobyt ve vaší lokalitě nebo vašem zaměření hotelu, ne ve chvíli, kdy skutečně cestují.

Google Schema Checker

Google Schema Checker vám umožní zjistit, zda se na jakékoliv vaší webové stránce nachází nějaký pro vyhledávače důležitý obsah a umí na něm vyhledat chyby. Schema nebo také Schema.Org Markup je databáze štítků, které můžete přiřadit ke své webové stránce, a to nezávisle na platformě nebo jazyku. To celé pak pomáhá internetovým vyhledávačům číst váš web a zvýší to jeho hodnocení. Navíc to pomůže zobrazování vašeho webu v pro vás hodnotnějších vyhledáváních. Zadávat lze různé typy schémat, jako například Události, Produkty, Nabídky nebo Místa. Pro hotely obzvlášť se pak hodí často kladené otázky a odpovědi, tzv. „FAQ“, kam můžete zakomponovat například odpovědi na to, zda je váš hotelový bazén otevřený, což může v konečné fázi značně snížit počet telefonátů s tímto dotazem.

Google My Business

Google My Business je doslova nutností především pro kamenné podniky, kterým tak dá zdarma možnost objevit se na Google Maps a dalších důležitých vyhledáváních. Při zakládání účtu na My Business je nejlepší vyplnit o dané firmě co největší množství informací, včetně doplňkových služeb, adresy, otevírací doby a fotek. Zejména hlavní fotografie je vaší vizitkou, kdykoliv se vaše firma objeví jako výsledek vyhledávání. My Business vám poskytne spoustu užitečných dat, jako například pod jakou formulací vyhledávání se váš hotel nejčastěji zobrazuje, jaké další kroky jsou z tohoto zobrazení uskutečněny (proklik na web, zadání navigace, odkaz na telefonický hovor), množství provedených telefonických hovorů nebo počet zobrazení jednotlivých fotografií.

https://i2.wp.com/www.cogwheelmarketing.com/wp-content/uploads/2020/07/GMB-Actions.jpg?resize=1024%2C367&ssl=1
Zdroj: revenue-hub.com

Google Search Console

Google Search Console je další z bezplatných nástrojů, který pomáhá majitelům webových stránek porozumět, jak se jejich web zobrazuje v Google vyhledávači a co všechno můžou udělat proto, aby byla jejich stránka víc vidět a svedla k sobě větší provoz (tedy více potenciálních přímých rezervací). Zobrazují se zde data klíčových slov, prokliků a nebo úroveň každé jednotlivé podstránky a jejího provozu. Search Console umí vyhledávat a opravit chyby, zabraňující Googlu správně číst váš web. Můžete jej také propojit s Google Analytics.

Google Analytics

Google Analytics vám umožňuje sledovat pohyb na své webové stránce. Tento nástroj poskytuje hned několik typů souhrnných zpráv, které vám poskytnou různé informace týkající se například:

  • Webu – můžete sledovat, kdo na váš web chodí, jak dlouho tam zůstává, co jej tam dovedlo, a to v různých časových úsecích.
  • Reportů v reálném čase – můžete sledovat, kolik aktivních uživatelů je právě na vašem webu, odkud pocházejí atd.
  • Sledování – informace o tom, kolik uživatelů se od začátku sledování na váš web dostalo, demografické údaje, kolik z nich se vrací, jaké zařízení používají atd.
  • Chování – můžete zde sledovat, kolik zobrazení má každá podstránka vašeho webu, jak dlouho se na ní v průměru uživatel zdržuje, jak rychle se zobrazuje atd.

Google Analytics může být spojen s Google Ads, čímž můžete vytvářet kampaně a sledovat konverzi. Se začátky vám pomůže zdarma kurz Google Analytics Academy.

Google Data Studio

Google Data Studio vám umožní tvořit automatické reporty a jednoduše přizpůsobit úvodní stránky Google Analytics a Google Search Console tak, aby s nimi byla práce co nejjednodušší a vy dostávali rychle přesně ty informace, které potřebujete. Souhrnné zprávy mohou být seskupeny tak, že můžete přesně identifikovat trendy, na kterých můžete postavit svá rozhodnutí. Jednoduše řečeno, Google Data Studio vám pomůže kombinovat a srozumitelně číst hned několik Google Analytics zpráv dohromady.

Všechny tyto nástroje a mnohem víc můžete najít v business platformě Google zvané Google Suite. Pokud je neustálé vzdělávání právě vaším životním a pracovním mottem, měli byste se pustit do jeho probádávání co nejrychleji. Věřte, že zde najdete spoustu dalších nástrojů, které z vaší práce udělají zábavu.

Zdroj: revenue-hub.com

Photo credit: Fotolia

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů