Jak zvýšit rezervace přes vlastní webové stránky (a tím své zisky)?

Na e-mail Vám přistane další rezervace přes Booking.com a Vaše pocity jsou rozpolcené. Na jednu stranu máte radost, že se Váš hotel prodává a pokoje nezůstávají prázdné, na druhou stranu Vám nedají spát ušlé peníze, které musíte platit zprostředkovateli, v tomto případě Booking.com za danou rezervaci. Sedíte, přemýšlíte a ne a ne přijít s něčím zajímavým a nápaditým, co by zvýšilo přímé rezervace přes Vaše vlastní webové stránky.

Protože tento problém trápí celou řadu z Vás, rozhodly jsme se v dalším příspěvku zaměřit na to, jak zvýšit dlouhodobě Vaše přímé rezervace. Nebudeme se zde zabývat tím, jaké mají být Vaše ceny a jak by měl vypadat Váš web a rezervační proces, ale zaměříme se na způsob, který je podle našeho mínění nejúčinnější a nejefektivnější – nabídnout něco navíc. Naše řešení nejsou nijak objevná, spíše nám jde o to ukázat Vám, milí kolegové, jak chytře tuto situaci vyřešily jiné společnosti a ubytovací zařízení na světě a co svým klientům na oplátku za přímé rezervace nabízí. Tímto bychom Vás chtěly inspirovat a pomoci i Vám zvýšit přímé rezervace.

První řešení Vám nabízíme od hotelu Ibis v Drážďanech. Ten se snaží zvýšit přímé rezervace nečím, co ho téměř nic nestojí a musel by to platit i bez rezervací – internet. Za přímou rezervaci pokoje na svých stránkách hotelu nabízí hodinu internetu zdarma na den. Chytré a levné. Jiné stanovisko zaujalo vedení hotelu Brioni v Ostravě. Tento hotel nabízí za přímou rezervaci na svých webových stránkách voucher do restaurace v hodnotě 200 Kč. I když je toto řešení pro hotel pravděpodobně nákladnější, než v prvním případě, který zde uvádíme, tak vychází pravděpodobně z nejobvyklejší klientely a jejich specifik.

Některé hotely nabízí zase jiné výhody, které je nic nestojí v současnosti a v budoucnu představují minimální náklad. Jako jedno z těchto řešení uvádíme věrnostní program hotelu Haytt. Po nasbírání určitého počtu bodů za své přímé rezervace si můžou jeho zákazníci dopřát pobyt zdarma – a to se vyplatí! Hotel Historia v Istanbulu šel dál – rozhodl se poskytnout za přímé rezervace svým hostům, kteří se zdrží 2 a více noci, zdarma transport na/z letiště, pokud trvá 3 a více nocí pak v obou směrech (na i z letiště).

Pro zobrazení grafiky klikněte na obrázek >>

Toto jsou pouze některé příklady hotelů, které se rozhodly proaktivně reagovat a zvýšit tak své přímé rezervace a tím především omezit placené provize a zvýšit zisk. Služba „navíc“ by ale měla být vždy promyšlená a cílit na segment, který je pro Váš hotel nejtypičtější. Jsou Vašimi nejčastějšími hosty turisté na dovolené – nabídněte zdarma drink na baru, jednu večeři nebo volný vstup do Vašeho wellness centra. Navštěvují Vás naopak nejvíce korporáti? Co takhle internet zdarma?

Bohužel v našich podmínkách není možné nabízet cenu nižší než na některých OTAs. Toto je ale šetrný nástroj jak toto omezení obejít – nenabídnete nižší cenu oficiálně, ale ve stejně vysoké ceně nabídnete služby či výhody navíc, které by za jiných okolností cenu zvýšily.

Správných možností je celá řada, ale jen vy víte nejlépe, jaké doplňkové služby hosté ve Vašem zařízení nejvíce poptávají, a proč si vybírají právě Vás. Pokud byste si ovšem nevěděli rady, existují společnosti, které se touto oblastí přímo zabývají, tzn., že Vám pomohou zvýšit přímé rezervace a tím i zisky Vašeho hotelu. Stačí se pouze podívat na internet. Pomoci Vám můžeme i my, ať už radou z praxe anebo odkázáním na společnost, která Vaše problémy vyřeší.