Jak žít s OTAs v pokoji a míru

Možná již sami ze své zkušenosti víte, že diskuse na téma OTAs (online travel agencies) bývají většinou těmi nejohnivějšími. Je v podstatě jedno, jaký názor na ně máte, při jeho zastávání je ale dobré mít co nejvíce dostupných informací. Jako OTA můžeme označit v podstatě jakoukoliv webovou stránku, která zprostředkuje ubytování v různých ubytovacích zařízeních. Může jít například o již staré známé weby jako Booking.com, Expedia, Hotels.com nebo metasearch stránky srovnávající tyto weby mezi sebou, jako Trivago nebo Kayak, případně i nově si popularitu získávající stránky se sdíleným ubytováním jako Airbnb nebo HomeAway. Chcete-li se o jednotlivých OTAs, včetně těch českých, dozvědět víc, stáhněte si náš ebook Přehled Nejpopulárnějších online rezervačních portálů.

Kde nastává problém?

Tolik propíraná nevýhodnost masového využívání OTAs při rezervování hotelů je postavená především na vysokých komisních poplatcích, které musejí hotely za využití jejich služeb platit. Je ale zcela normální platit zprostředkovatelské poplatky za podobné služby, sebevíc by byly vysoké. Kdyby však přes OTAs jezdili do hotelů pouze hosté, kteří jsou zde úplně poprvé, tedy by se k danému hotelu jinak zřejmě vůbec nedostali, šlo by o zcela normální, v podstatě i win-win situaci. Problém ale nastává ve chvíli, kdy do hotelu přes OTAs přicházejí hosté, kteří zde již někdy bydleli, tedy by pro ně neměl být problém si pokoj zarezervovat přímo přes daný hotel. Jenomže takový host kolikrát vůbec neví, jaký je mezi rezervováním přes OTA a přes samotný hotel rozdíl. Když mu to neřeknete.

Jak jej nejlépe vyřešit?

Vy hostům pochopitelně nedáto to, co jim dá každá OTA, a to přímé srovnání s konkurencí. O první hosty s nimi tedy v podstatě bojovat nemůžete. O ty vracející se už ale ano. Po příjezdu hosta máte totiž jedinečnost příležitost zanechat na něm nesmazatelný dojem z návštěvy a hlavně, seznámit ho s informacemi a výhodami, které jej dovedou k přímé rezervaci. Host musí vidět, jak vypadá váš web, a co víc, něco jej na něm musí bavit. Vaše webová stránka může běžet na pohyblivých panelech, stejně jako speciální nabídky a balíčky. Váš web musí být kvalitní, jinými slovy kromě hezkých obrázků musí být i přehledný a návštěvníkům hned na první stránce nabídnout to, co hledají (nebo co chcete, aby hledali). A to je odkaz na rezervaci pokoje nebo speciálních pobytových balíčků.

Oba dva zdroje jsou fungování každého ubytovacího zařízení nezbytné. Vždy je důležité najít rozumný balanc mezi rezervacemi získanými přes zprostředkovatele a napřímo. Optimalizace OTA by se měla stát součástí naší práce stejně jako to, jak se zhostíme „businessu napřímo“. Jako vždy jsme tady pro vás – od výběru strategie fungování a spolupráce s OTAs, po zhotovení kvalitních webových stránek s funkční booking engine a platební bránou. Vyzkoušejte, jak to vše můžete realizovat s námi. Mrkněte na Profitroom.cz nebo nám prostě a jednoduše napište 🙂