Není rozhodující, že prodáte, ale za kolik prodáte a kolik za zprostředkování zaplatíte provizi

Slyšíte to ze všech stran – přímé rezervace, výsledky vyhledávání, kvalitní marketing, booking engine… jenomže pořád ještě tak nějak nevíte, jak na to. Jak tu válku ohledně přímých rezervací vyhrát, jak vyzrát na rezervační portály. Není to úplně jednoduché, ale věřte nám, jak do této vědy jednou proniknete, bude vám vaše počáteční tápání k smíchu. A my vám k tomu rádi pomůžeme!

Ze všeho nejdříve byste si měli v klidu sednout a odpovědět si na následujících deset otázek. Ledacos si při tom ujasníte:

  1. Kolik % z vašeho celkového revenue pochází z OTAs či jiných třetích stran účastnících se procesu rezervace?
  2. Podporují všechny vaše činnosti v hostech potřebu rezervovat napřímo?
  3. Jaké nástroje využíváte k tomu, abyste se více propojili se svými hosty?
  4. Dostáváte více rezervací z přímých kanálů (telefonní hovory, web, email, walk-ins) než ze třetích stran?
  5. Sdílíte pozitivní dopady přímých rezervací na svém hotelovém webu, v newsletterech, brožurách a letácích?
  6. Šetříte náklady na zalistování na seznamech rezervačních portálů v obdobích vysoké poptávky?
  7. Jak byste ohodnotili váš digitální marketing z pohledu vlastního hosta?
  8. Máte strategii, jak podpořit zájem o přímé rezervace z vlastního webu?
  9. Jaké jsou vaše procenta rezervací z různých kanálů?
  10. Pohybujete se ještě stále ve své komfortní zóně?

Je třeba si uvědomit, že portály typu TripAdvisor, Booking.com atd. skutečně jsou největšími přehlídkami ubytování ve všech možných destinacích. A je také třeba si uvědomit, že je ke svému pokojnému životu potřebujete. Jde jen o to přesunout část jejich prodejů na váš vlastní web. Rezervační portály totiž v první řadě myslí na vlastní profit, ne na ten váš. Win-win situace zde v podstatě neexistuje, takže proto, aby takový portál získal svůj podíl, musíte vyten svůj ztratit.

Na tomto bitevním poli tedy neexistuje spojení komfortní zóny a vysoké profitability. Ideální situace nastane tehdy, pokud vy sami najdete optimální mix prodejních kanálů včetně vlastního webu, který vám přinese co největší zisk. A to vyžaduje spoustu práce, opuštění vaší komfortní zóny, vytrvalost a vyjednávání. Potřebujete si stanovit nástroje, strategie a taktiky, promyslet plán aktivit a nepouštět se do ničeho po hlavě. A od toho jsme tady právě my z Pomáháme hoteliérům. Pomůžeme vám vše ve vašem hotelu nastavit tak, abyste svou vlastní bitvu o přímé rezervace vyhráli v co nejkratší době. Podívejte se například v níže uvedené případové studii, jak se to podařilo hotelu České Žleby. Příští případová studie už může být o vás:)

STÁHNĚTE SI PŘÍPADOVOU STUDII ZDARMA