Znáte to, jeden měsíc jdou prodeje nahoru, druhý dolů. Sezónnost je věc protivná, ale všichni se s ní v oboru hotelnictví musíme smířit. Během roku ale najdete několik období, která po zvýšení prodeje doslova volají. Ať už jde o tradiční Vánoce nebo Velikonoce, moderní Valentýn nebo Halloween, nebo nově se do podvědomí českého zákazníka dostávající Black Friday a s ním spojené Cyber Monday, vždycky jde o příležitost si trochu přilepšit.
Velké slevové šílenství se již dávno netýká pouze prodeje v kamenných obchodech, což hotelům jen a jen nahrává. Internetové obchody hlásí v průběhu těchto speciálních slevových dní nárůst prodeje až o 300 %, tak proč by si kousek z toho neutrhli pro sebe i hoteliéři?
Všechny zmíněné příležitosti k online podpoře prodeje mají společnou jednu věc – a to časovou omezenost dané nabídky. Jednodenní nabídky jsou až příliš krátké, jako nejlepší řešení se jeví nabídky víkendové. Jejich začátek můžete stanovit již na páteční ráno, končí většinou uplynutím neděle. Je nesmysl si myslet, že se takové příležitosti budete chtít chopit jako jediní, a tak se vaše nabídka musí od ostatních co nejvíce odlišovat.
Rozhodněte se zavčas, na jaké služby budete chtít upozornit a v jaké výši bude vaše sleva. Plánovat začněte nejlépe tři týdny před spuštěním slevy, zvolte si okruh zákazníků, které budete chtít oslovit, a také kanály, přes které budete chtít svou nabídku zviditelnit.
Správná nabídka, která by měla oslovit co největší počet potenciálních zákazníků, musí obsahovat následující tři specifika:
Je třeba pochopit, že na 5% slevu na veškeré služby dnes nikoho neutáhnete. V tuto chvíli platí, že čím kratší je možnost nabídku využít, tím vyšší by měla být daná sleva. Nejlépe tak fungují tzv. flash sales (většinou trvající 48 hodin), kde se výše slevy pohybuje mezi 40-50 % původní ceny. A pochopitelně čím dražší službu nabízíte, tím by měla být sleva nižší. Můžete například zkusit nabídnout své nejluxusnější pokoje s 15% slevou.
Do nabídek můžete přidat samotné ubytování, nebo doplňkové služby jako masáže, vstup do spa, večeři v restauraci, pronájem konferenčních prostor atd. Nabídka by měla být co nejvíce exkluzivní, zkuste kombinovat jednotlivé služby, nebo k dané slevě přidat ještě něco zdarma, například welcome drink, lahev vína na pokoji nebo slevu v restauraci. Přemýšlejte, co bude nejlépe fungovat právě pro váš hotel.
Bavíme se samozřejmě o vyšším počtu přenocování, případně o vyšším prodeji dalších doplňkových služeb. Online promo pro vás ale znamená i další přidanou hodnotu, a to například zaměření větší pozornosti hostů na vaše zařízení nebo zvýšení provozu na vaší webové stránce.
Vaše nabídka se musí dostat k co největšímu počtu lidí (pochopitelně nejlépe těch, které bude zajímat). K tomu můžete využít newsletter nebo e-mail. S kvalitním CRM systémem můžete s dobře zvoleným uvítacím emailem oslovit například i hosty, kteří si u vás již někdy rezervovali pokoj nebo ti, kteří vám jen zaslali dotaz. Zapomenout byste pochopitelně neměli ani na sociální média, vlastní webovou stránku nebo například v námi nedávno zveřejněném článku zmíněné Google Ads.
Google Hotel Ads od A do Z
Pro kvalitní příklady nemusíme chodit daleko, níže se můžete podívat na to, jak to (správně) dělají kolegové z českých a slovenských hotelů:
Nevyužít k posílení prodeje každou příležitost je zkrátka velká škoda. Vy hlavně nechcete, aby se host musel nořit do hlubin vaší webové stránky a hledat tam to, co potřebuje. Nabídněte mu ty nezajímavější balíčky hned na první stránce a chytře ho zaveďte k dalším možným nabídkám.
Rychlá doba si žádá rychlé reakce, potenciální host má k rozhodnutí o rezervaci kolikrát k dispozici jen několik minut. Pokud mu nabídnete možnost srovnat mezi sebou vaše nabídky, a to z hlediska pokojů, apartmánů nebo pobytových balíčků v jím zvoleném termínu, tak jak to umí například booking engine od Profitroom, nemůže od vás odejít s prázdnou. Ozvěte se a my Vám s nastavením balíčku na vašich stránkách pomůžeme.
Asociace hotelů a restaurací přinesla ve svém newsletteru Únor 2019 informace týkající se balíčků a „zákonných požadavků“. Nejste-li členem AHR ČR a chcete-li dostávat newsletter, přímo na jejich webové stránce dole je možnost přihlásit se k odběru.
Zdroj: profitroom.cz, Asociace hotelů a restaurací České republiky (článek Pozor na hotelové balíčky)