Jak na balíčky – jasně a stručně

Jedním ze soubojů, které hoteliéři svádí téměř každý den, jsou ty spojené s prodejem balíčků (= pobytových balíčků). Zásadními body jejich úspěšného prodeje je především novátorský pohled na věczacílení na určitou skupinu zákazníků. Jak ale oněm zákazníkům sdělit výhody právě vašich balíčků, a to v té nejjednodušší formě? Aby to pro vás nebyla taková věda, vytvořili jsme čtyři jednoduchá pravidla, která by vám měla pomoci balíčky nejen úspěšně tvořit, ale také prodávat.

Pojmenujte balíčky podle jejich skutečného obsahu a cílové skupiny

Podobně jako při prodeji samotných hotelových nocí se vyplatí být stručný a jasný, ale také hlavně pravdivý. Název by měl být krátký a úderný, aby tak na první pohled zaujal cílového zákazníka, který vkročí na váš web. Ten správný člověk si musí být na 100 % jistý, že je produkt určen právě pro něj. Chytře zvolený název vám zajistí větší jistotu rezervace, ať už se jedná o rodinný pobyt na venkově, romantickou večeři v horách nebo aktivní dovolenou pro mladé. Nezapomeňte do názvu také zakomponovat informaci o případné slevě nebo akční nabídce, např. „first/last minute, long = cheap“ atd. Nepřeplácávejte nabídku žádnými nepotřebnými informacemi typu „dech beroucí výhled, nezapomenutelná krajina“ atd.

Přidejte fotky na míru

I zde, stejně jako u téměř každého prodeje, platí, že zákazník nakupuje očima. Pokud k nabídce přidáte skutečně korespondující fotku, máte napůl vyhráno. Zkuste si u každého jednotlivého balíčku představit kupujícího – co asi tak chce cítit nebo zažít. Rozhodně se zaměřte na to, aby každá fotografie byla unikátní a zákazník ji nenašel u stovky podobných nabídek na internetu. Obrázky musejí také odpovídat obsahu balíčku – skupinka mladých v nabídce rodinné dovolené vám asi moc nepomůže. A v neposlední řadě, fotky musejí být ve stejném duchu jako název balíčku.

Níže si můžete prohlédnout několik příkladů dobře designově i obsahově zpracovaných nabídek, které mají také silný prodejní potenciál.

Ačkoliv se balíčky pro muže prodávají o poznání hůře, nenápadná narážka na vozy BMW v popisu (v tomto podání BMW – bardzo męskie wellness) jistě zachytí pozornost nejednoho z nich.

Hotel Oya takto představuje svůj nejprodávanější balíček na webu – levněji to už podle nich se snídaní nejde.

Balíček Chateau Liblice nabízí vše, co si jen umíte pod pojmem Restart představit. Hosty čeká nejen zdravý pohybový režim a strava, ale také zapůjčení všemožných pomůcek vhodných k relaxaci.

Balíčky musejí být flexibilní v čase

Vytvořte nabídky, které budou pro vás i pro hosty vyhovující i časově. Chytře zvolené jsou například ty s minimální možnou délkou pobytu (2-3 noci).

Nezabíhávejte do zbytečných podrobností

Kvalitní balíček by měl kromě stručného názvu obsahovat také stručný popis. Nenuďte zákazníka detailním popisem každé drobnosti, naopak v něm vzbuďte zvědavost a podpořte jeho touhu okusit vaši nabídku na vlastní kůži. Rozdělte popis do jednotlivých bodů s odrážkami, bude tak lépe čitelný i pro uživatele chytrých telefonů a tabletů.

Úspěšný prodej balíčků není jednoduchá věc a ve skutečnosti je závislý na mnohem více faktorech, než je samotný hotel a jeho vedení. Své zastoupení zde má i chování zákazníka a například počasí. Budete-li se řídit výše zmíněnými body, vaše balíčky by měly mít své nezapomenutelné místo v mysli zákazníků, a vy se mezitím můžete soustředit například na správnou cenovou politiku, analýzu konkurence nebo marketingovou strategii.

A poslední důležitá myšlenka na konec. Chcete-li dobře své balíčkové pobyty prodávat, potřebujete především dobře svou nabídku prezentovat na webové stránce hotelu a umět ji také prodat online. Balíčkové pobyty za vás totiž nikdo na booking.com neprodá. Využijte této skvělé možnosti a prodávejte jako profíci přes vlastní web. Nejlepším nástrojem na trhu je toto řešení. Za to dáme ruku do ohně. Ostatně, stáhnete-li si naši případovou studii (dole pod článkem najdete odkaz), pochopíte. Držíme palce. Ať vám jde obchod od ruky.

Zdroj: Profitroom