Inspirujte se Marriottem a zvyšte své přímé rezervace!

Největším problémem, který nás v posledních několika letech všechny trápí, je neustálý úbytek přímých rezervací a naopak nárůst těch nepřímých. Tím samozřejmě nechceme říct, že by nás nepřímé rezervace netěšily – samozřejmě jsme všichni rádi, že je o náš hotel zájem, ale představa peněz, které nám kvůli nim utíkají, je přinejmenším nepříjemná. Pokud jste ještě nerezignovali (v což pevně věříme), přinášíme vám inspiraci od Marriottu, který se rozhodl zapracovat na zvýšení svých přímých rezervací.

O co přesně jde? Marriott natočil několik poutavých reklamních videí v rámci své kampaně #ItPaysToBookDirect, ve kterých chce nalákat své zákazníky k zarezervování pokoje na oficiálních stránkách hotelů, protože tohle je přece ta nejrychlejší cesta, jak to udělat. Videa ukazují několik typických životních situací, kdy netoužíte po ničem jiném, než slyšet přímo to, co potřebujete. Kliknutím na obrázek se vám otevřou videa.

maxresdefaultit-pays-to-book-direct0

Marriott navíc garantuje svým hostům, že pokud najdou někde nižší cenu, než na jejich oficiálních stránkách, dostanou slevu 25 % na svůj pobyt v hotelu. Této ceně se říká (jak jistě dobře víte) Best Rate Guarantee – jedná se o takový slib hotelu, který zajišťuje hostu, že nikde jinde cena nižší nebude.

Kampaň Marriottu se nelíbí OTAs, což se dalo čekat. Reakce přišla záhy – ředitel ASTA Zane Kerby (American Society of Travel Agents) označil kampaň za pohrdavou vůči OTAs a také zavádějící pro veřejnost. Na to Marriott reagoval tak, že si práce, kterou OTAs odvádí, váží, ale jednoduše se jen snaží zvýšit povědomí o vlastních stránkách, které mu přinášejí více tržeb, než nepřímé kanály. Není se čemu divit, každý chce vydělat co nejvíce peněz, že ano?

Jestli bude jejich kampaň úspěšná, to ukáže teprve čas, každopádně jim fandíme a držíme pěsti. Pokud i vás napadají nějaké skvělé způsoby, jak zvýšit své přímé rezervace, neváhejte, vyzkoušejte a podělte se. Víte přece, že štěstí přeje odvážným 🙂

Radka, Jarka & Petra

Zdroje:

[1]

[2]