Generace Z: Nová vlna cestování

Že online travel agencies (OTAs) neustále nabírají na popularitě, a to navzdory veškerým vašim snahám nahnat své hosty na váš vlastní web, na to už jste si asi tak trochu zvykli. Překvapivé pro vás ale možná budou výsledky průzkumu společnosti WYSE Travel Confederation, která zpovídala 57 tisíc cestovatelů pod hranicí věku 30 let.

Vyrostla nám nová generace Z

Abychom si v tom udělali pořádek, generace Y zahrnuje osoby narozené mezi roky 1977 a 1994, často také označované jako mileniálové. Generace Z zahrnuje osoby narozené po roce 1995, tedy v současné době jde o velmi mladé cestující okolo 20 let. Ačkoliv obě skupiny pro své rezervace využívají povětšinou online prostředí, mladší skupina, generace Z, paradoxně využívá OTAs a podobné weby méně než generace Y. Tato skupina (Y) v roce 2017 rezervovala pomocí telefonu alespoň jedno ubytování nebo letenku ze 75 %, což je značný nárůst oproti 52 % v roce 2012. Podle studie také mladší cestující procházejí méně zdrojů a kanálů než mileniálové (generace Y), téměř vůbec nevyužívají turistické informační kanceláře, cestovní agentury, tour operátory a různé brožury a katalogy.

Na tuto mladou skupinu turistů, tedy narozených po roce 1995, byste se měli ve svém hotelu zaměřit. Nejen, že vloni tvořila 23 % ze všech mezinárodních příjezdů, ale přidala na celkovém trhu cestování 304 milionů výjezdů v hodnotě 280 miliard USD. A třešnička na dortu – průměrná délka nejdůležitějšího výletu této skupiny v roce 2017 trvala celých 52 dní! Údaje se vztahují i údajů z USA.

Generace Z je totiž na cestě stát se do roku 2020 největší skupinou cestovatelů. A přináší s sebou zcela novou šťávu. Rezervuje sice online, ale OTAs využívá mnohem méně než generace Y, zato se mnohem více snaží o spojení s danou lokalitou pomocí místní kuchyně, atrakcí a lokálních obyvatel.

A jaké rezervační kanály generace Y a Z využívá?

Z průzkumu  vyplývá, že v roce 2017 celých 40 % těchto cestujících rezervovalo své letenky a dokonce 47 % své ubytování pomocí online travel agencies. Nejpopulárnějším kanálem k takovým rezervacím byl v případě letenek web Expedia, STA Travel, Skyscanner a StudentUniverse, v případě ubytování pak tradičně Booking.com, Hostelworld, Airbnb a Expedia. Studie dále uvádí, že různé atrakce a aktivity byly nejvíce rezervovány přes GetYourGuide, TourRadar a Viator. U pozemní dopravy to byly weby GoEuro, CheckMyBus a Wanderu.

Podle další studie vydané společností New Horizons IV bylo v roce 2017 na 80 % rezervací zaplacených cestujícími pod 30 let, přičemž stoupající počet z nich byl proveden pomocí mobilního telefonu nebo sociálních sítí. Navzdory všem těmto informacím je ale stále většina rezervací letenek a ubytovacích zařízení provedena přes počítač.

 

Zdroj: wysetc.org