GDPR v praxi: Jak získat marketingový souhlas?

I když se GDPR přestalo před nějakým časem objevovat v titulcích nejčtenějších zpráv, jeho pravidla stále platí. A záleží jen na vás, zda s omezeními a příležitostmi skrytými za touto zkratkou umíte pracovat tak, aby vám to přinášelo co největší prospěch. Protože i ta nejpropracovanější databáze kontaktů a nejgeniálnější marketing jsou vám v dnešní době k ničemu, když nemáte souhlas k nakládání s daty k marketingovým účelům.

Tou nejdůležitější informací pro vás musí být to, že každý z vašich současných hostů je zároveň vaším budoucím potenciálním hostem. Pro jeho návrat byste měli udělat v podstatě cokoliv je ve vašich silách. A jednou z takových aktivit je také komunikace s hostem, avšak respektující všechny platné zákony. Databáze kontaktů od již ubytovaných hostů je bezesporu cenným nástrojem. Databáze jejich souhlasů k využití kontaktů k marketingovým aktivitám je však nástrojem ještě cennějším.

Vybudujte bezpečnou databázi kontaktů

Tím nejzákladnějším předpokladem k bezpečnému ukládání hostových kontaktů, a to ať už získaných přes web, emailem nebo jinou cestou, je bezpečná databáze. Pamatujte, že jakékoliv selhání při nakládání s citlivými daty hostů může být důvodem k udělení pokuty. A selhání může nastat kdykoliv, pokud má k datům přístup doslova každý pracovník vašeho hotelu. Uložiště kontaktů musí být odolné nejen proti útokům zvenku, přístup k němu by ve vašem zařízení měly mít pouze osoby zodpovědné za kontakt a komunikaci s hosty. A ty pochopitelně mohou kontaktovat pouze ty osoby, které k tomuto udělily souhlas.

Nakládejte s daty podle účelu

Tím však nekončíme. Víte, že s udělením souhlasu to není tak jednoduché, vy totiž musíte hostům přesně vylíčit, s čím budou souhlasit. Nelze tedy udělit souhlas k obecnému zasílání marketingové komunikace, ale ke každé individuální činnosti. V tuto chvíli je pro vás tedy důležité, umět řadit kontakty podle udělených souhlasů a zasílat na ně pouze to, s čím byl souhlas udělen. A tady se většina lidí začíná ztrácet.

Není však nutné panikařit. Moderní CRM (customer relation management) systémy obsahují nástroj, který vám s tříděním kontaktů podle udělených souhlasů a zasíláním patřičné komunikace pomůže. Například CRM Profitroom nabízí v sekci Komunikace a Automatického zasílání zpráv možnost zakliknout Získání marketingového souhlasu po zarezervování pokoje, což vám umožní zaslat email každému jednomu hostovi, který si u vás zaplatil přenocování, a to ať už napřímo, nebo přes OTA.

Poklad zvaný souhlas

Jak by takový email měl vypadat a jak jej stylizovat, aby byl pro hosta lákavý a vlastně si ani nevšiml, že vám souhlas s marketingovou komunikací udílí? Určitě by měl obsahovat poděkování za rezervování ubytování ve vašem zařízení a navíc bonus ve formě uvítacího balíčku (welcome package). Ten by mohl zahrnovat například:

  • skleničku nebo láhev vína,
  • čokoládu,
  • parkování zdarma,
  • slevu na ubytování nebo promo kód,
  • jakoukoliv další promo nabídku nebo kombinaci výše uvedeného.

Nechejte hosta vybrat si dárek podle jeho volby s tím, že klikne na odkaz „Obdržet dárek“, který jej přesměruje na webovou stránku hotelu. Tam na něj vyskočí okénko s potvrzením obdržení daného dárku v případě, že hotelu poskytne svou emailovou adresuudělí souhlas s danou marketingovou komunikací. Ve chvíli, kdy host tento souhlas udělí, putuje jeho emailová adresa do CRM systému, kde se uloží do patřičné přihrádky. Zároveň bude označena štítkem, který říká, že tento kontakt přišel z rezervace provedené přes rezervační portál. Kontakty zde mohou být segmentovány podle různých kritérií, které si samy nastavíte. Následující kroky už záleží jen a jen na vaší kreativitě a schopnosti hosty zaujmout a přimět je k další a další rezervaci vašeho ubytování.

Zdroj: profitroom.com

Proškolte své zaměstnance

Celá tahle věda může selhat na spoustě aspektů a jedním z nich je i lidský faktor. Je tedy důležité, abyste o celém procesu detailně informovali svůj personál, a to především pracovníky recepce, kteří musejí umět nakládat s rezervacemi obsahujícími onen welcome package. Personál musí být připraven na všetečné otázky a musí mít v záloze ony možnosti (víno, čokoládu, slevové kódy atd.). Vše si může jednoduše ověřit v CRM systému po zadání hostova jména.

Tak vzhůru do toho a půl je hotovo! Všechny otázky rádi zodpovíme a do magie GDPR vás zapojíme my v Pomáháme hoteliérům. Od toho jsme přece tady.

Zdroj: profitroom.com

MNOHEM VÍCE ZÍSKÁTE V NAŠEM NADUPANÉM EBOOKU (41 stran) > STÁHNOUT