Efektivní PPC kampaně díky Meta-search Managerovi!

Nedávno jste investovali spoustu času a peněz do Channel Managera, naučili se používat PMS a začali přijímat rezervace pomocí vlastní Booking Engine. Jste na sebe pyšní, že už umíte obstojně používat tyto nástroje a těžit ze všech výhod, které vám přináší. Doba už ale zase pokročila a je třeba se pohnout dál. Jak jste si nejspíš všimli, v posledních několika příspěvcích jsme se věnovaly tomu, jak zvýšit přímé rezervace na úkor nepřímých, aby váš hotel vydělával více, než kdykoli předtím. Abychom naše snažení dotáhly do konce, posvítíme si tentokrát na Meta-search engines a další zajímavý a relativně nový nástroj – Meta-search Manager. O co jde tentokrát?

Jste-li bystří, o čemž nepochybujeme, spojíte si jedna plus jedna. Pokud Channel Manager umoňuje správu veškerých distribučních kanálů, pak by mohl Meta-search Manager dělat něco obdobného, jen na úrovni meta-search engines. A je to přesně tak. Tento šikovný systém má spoustu výhod, které jako hoteliér oceníte, pokud využíváte k prodeji své ubytovací kapacity PPC kampaně (což předpokládáme, že většina z vás dělá).

Vezměme to tedy od začátku, aby bylo zcela jasné, jak Meta-search Manager funguje. Všichni znáte meta-search engines, jako jsou TripAdvisor, Kayak, Trivago, Wego, Google nebo třeba český Seznam. Jak jsme již dříve v jednom z našich článků vysvětlovaly, fungují tyto na bázi PPC kampaní (více informací v článku TripAdvisor vs. OTAs. Jaké změny pro nás TripAdvisor chystá na podzim). Pro ty, kteří tento článek nečetli, v rychlosti osvětlíme. Všechny OTAs a i vy samotní můžete na těchto meta-search engines prodávat. Jako klient si můžete na meta-search engines vybrat z nabídky různých OTAs anebo oficiálního webu hotelu. Pokud na nabídku kliknete, už daný „inzerent“ platí, tzn. kliknu na nabídku od Booking.com a i když pokoj v daném hotelu ve finále nekoupím, Booking.com za to zaplatí peníze (ne svoje, ale z vašich provizí). Říkáte si, že je to dost nevýhodné?

Částky jsou ale oproti klasickým provizím, které se platí OTAs, opravdu minimální. Avšak všechno má své pro a proti. Pokud je PPC kampaň špatně nastavená, můžete na ni ztratit více peněz než na provizích OTAs. A v tu chvíli přichází šikovný pomocník Meta-search Manager. Ten vám umožní sledovat úspěšnost jednotlivých kampaní, jejich výnosnost a vy tím pádem dokážete přesně určit, do které kampaně dále investovat své peníze a naopak, kterou zrušit anebo postavit jinak, protože je pro vás naprosto zbytečná a nevýnosná.

Správa PPC kampaní

Díky Metasearch managerovi máte taky přesný přehled o tom, kolik peněz odchází z vašeho hotelu na PPC kampaně celkově. Nastavíte si přesný objem, který jste ochotni za určité období „utratit“ za PPC kampaň a sledujete jejich návratnost. Výdaje můžete sledovat i za každou platformu zvlášť, tzn. chci vědět, kolik už jsem v daném období utratila za kampaně na TripAdvisoru z celkové částky, kterou jsem si pro tyto kampaně vymezila.

Snímek obrazovky 2015-10-19 v 10.02.37

Dokonce je možné nastavit si, kolik chcete utratit za kampaně pro jednotlivé státy, takže pokud víte, že v daném období k vám jezdí nejvíce hostů z USA, pak investujete v daném období více peněz do kampaně pro USA. Abyste si mohli udělat jasnou představu o tom, jak to vypadá,   přikládáme printscreen.

Správa metasearch engines je skvělá věc. Existuje ještě několik dalších výhod proč do tohoto nástroje investovat. Jaké to jsou?

TripAdvisor

Při prodeji na TripAdvisoru se zobrazuje na profilu vašeho hotelu cenová nabídka na jednotlivých OTAs a na vašich webových stránkách, pokud tedy za PPC kampaně na TripAdvisoru platíte. Největší pravděpodobnost koupě má většinou první nabídka, tak už to chodí. Vy se ale nezobrazujete ani mezi prvními třemi? To je další problém, se kterým vám může Meta-search Manager pomoci.

Chcete být na prvním místě před OTAs? V platformě si nastavíte, že zrovna v tomto období investujete tolik peněz do PPC kampaně za to, abyste se zobrazovali první a je to hotovo. Jedná se o tzv. bidding.  Stejný krok lze podniknout i v případě, že se v nějakém období rozhodnete, že vám druhé nebo třetí místo ve zobrazování stačí. Jednoduše, několika kliky a vše je hotovo. Podle vašeho umístění se jedná o Bid to first position, bid to second position nebo bid to third position.Výhodou je to, že pokud se v nabídce zobrazujete a host na vaši nabídku klikne, dostane se již přímo na vaši Booking Engine a může bezproblémů rezervovat (samozřejmě pokud vaše Booking Engine funguje tak, jak má).

Snímek obrazovky 2015-10-19 v 10.14.26

Reporty

Díky tomuto nástroji uvidíte, jaká kampaň se vám vyplatí, kolik za kterou z nich utrácíte, ve které pokračovat a kterou naopak zrušit, protože se nevyplatí. Reporty vidíte jak v systému, tak si je můžete vygenerovat v Excelu. Díky nim už nemusíte utrácet žádné peníze zbytečně na kampaně, které jsou pro vás ztrátové. Jak vypadá takový report v systému se můžete podívat na následujícím obrázku.

Snímek obrazovky 2015-10-20 v 9.40.02

Napojení

Systémy Meta-search Manager jsou napojeny na Booking Engines, případně na Channel Managers. Protože se jedná o relativně nový systém, napojení je zatím omezeno menším množstvím BE a CHM.  Další se chystají v blízkém budoucnosti, případně jsou možná na požádání.

Jaké máme možnosti? 

Na trhu existuje několik společností, které nabízejí systém Meta-search Manager. Jsou jimi například Ads Hotel, Metasearch Manager od Derby Soft, Meta Direct od Jak Rabbit Systems a Meta I/O od WIHP. Všechny z nich fungují víceméně stejně, liší se například v množství napojených Meta-search engines a výhodách, které svým zákazníkům nabízejí.

Cílem článku není vás navádět k tomu, abyste přestali prodávat přes OTAs a investovali všechny peníze do PPC kampaní. Chtěly jsme vám ukázat, že máte více možností, než si možná myslíte. Důležité je najít správný poměr mezi OTAs a meta-search engines abyste do svého hotelu dostali co nejvíce hostů a zároveň získali nejvyšší tržby, jaké jsou možné.

Netušíte, kterou možnost vybrat tak, aby seděla vašemu hotelu? Tak spojme síly dohromady. Napište nám, zavolejte. Rády vám poradíme nejen s tímto systémem.

Radka, Jarka a Petra

Zdroj:

[1][2]