#dotcomhotel očima kritiků

Další konference #dotcomhotel konference je úspěšně za námi. Pro některé z nás to byl první ročník, pro jiné už několikátý. Abyste si mohli udělat obrázek o tom, jak ho hodnotí mé kolegyně, připravila si každá z nich svůj „příspěvek“ z konference. Ti z Vás, kteří se nemohli zúčastnit, zjistí, o co přišli a ti, kteří se zúčastnili, si s námi mohou zavzpomínat, jak jsme si tyto dva dny plné nových informací užili.

Jarka Alenová, spoluzakladatelka Pomáháme Hoteliérům

Letos už se konference konala po čtvrté v ČR, po jedenácté v Evropě a musím říct, že jako ne moc zainteresovaný a vzdálený společník  jsem hrdá na práci, kterou Radka s Tomkem za ta léta udělali. Konference se posouvá, vyvíjí a musím přiznat, že i když se někteří řečníci opakují, mají tolik entuziasmu a nápadů, že si to asi bez nich ani neumím představit. Tento rok byla novinka představení samotných hoteliérů a jejich způsoby vedení hotelů či resortů jiným způsobem, než jsme naučeni. Myslím, že díky úspěchu této dopolední sekce bude mít opakování i v příštím roce a moc se těším na další příběhy z praxe. Nejvíce mne zaujali Milan Pavelka s představením projektu Hotelu Resort Poppy a tím, jak krok po kroku nalézt a změnit strategii hotelu a tím najít svoje zařazení na trhu a svoji klientelu. Další hoteliér Tomáš Drápal sklidil úspěch svým velmi úpřímným osobitým a poutavým způsobem trošičku rozlámal některé ředitele hotelů, kdy jim ukázal, že jde prodávat hotel pouze na přímo, bez zprostředkovatelů.  Zajímal náš názor i jiných zúčastněných na konferenci, proto dávám slovo našim dvou Petrám, se kterými pomalu rozširujeme náš team.

Petra Martínková, studentka VŠE / stážistka Pomáhame Hoteliérům

Tento rok som mala už po druhýkrát možnosť zúčastniť sa dotcom hotel konferencie a ako rok minulý, tak aj tento rok musím povedať jedno: som nadšená! Minulý rok som vstupenku vyhrala a zúčastnila som sa „iba“ ako študentka, tentokrát už ako hrdá stážistka v spoločnosti Pomáhame hoteliérům.

Veľmi oceňujem tohtoročnú novinku v podobe dvoch workshopov na aktuálne témy v našom obore. Prvý z nich bol na tému čínski turisti a ich spotrebné chovanie. Počet čínskych turistov v českej republike rok čo rok stúpa, sú ochotní tu utrácať najviac – až  cca 6 200Kč / deň (zdroj: Global Blue CZ), tak prečo im neprispôsobiť niektoré služby, aby utrácali ešte viac?

Druhý workshop sa zaoberal manažmentom online reputácie, ktorý v dnešnej dobe zažíva svoj boom. Cestovatelia píšu recenzie, iní cestovatelia ich čítajú a podľa nich sa rozhodujú. Ale recenzie môžu byť prínosné aj pre hotel. A o tom, ako využiť recenzie vo svoj prospech tento workshop bol.

Podľa reakcií zúčastnených mali oba workshopy veľký úspech. A mne nezostáva nič iné, iba súhlasiť.

Účasť zaujímavých prezentujúcich z minulého roka bola tiež veľkým plusom, predovšetkým by som rada vyzdvihla Matta Welle a zo spoločnosti Mews a Daniela Zellinga z opensmjle, ktorí nás zásobili zaujímavými myšlienkami a nápadmi obidva roky. Obaja, aj keď každý z iného uhlu, vyzdvihovali používanie moderných technológií a zároveň personalizáciu služieb hosťom. Matt už tradične hovoril o PMS Mews a jeho novinkách a Daniel nám ukázal, že za každou aktivitou hotelu je treba hľadať príbeh a ten prezentovať hosťom. Lebo príbehy majú radi všetci. Úprimne dúfam, že o rok si ich vypočujem znova.

Na záver by som rada zopakovala myšlienku Matta z Mews, ktorú si pamätám z konferencie asi najviac: Keď konferencia skončí, nehrňte sa hneď do svojej každodennej rutiny. Nenechajte sa zahltiť mailami a telefonátmi, tie na vás počkajú. Sadnite si so svojim tímom a zamyslite sa nad tým, čo z informácií, ktoré ste sa za tie dva dni dozvedeli dokážete využiť a ako sa môžete zlepšiť. Aby ste si o rok na konferencii so zvesenou hlavou nepovedali, že ste za ten rok nič nezmenili a nikam sa neposunuli. Pretože dotcomhotel konferencia je tu práve pre to, aby nás posúvala ďalej.

Petra Holečková, studentka VŠE / asistentka Pomáhame Hoteliérům

Letos jsem zavítala na svou první dotcomhotel konferenci. Musím se přiznat, že jsem se na ní těšila už od té chvíle, kdy jsem v Pomáháme Hoteliérům začala jako stážistka. Zajímá vás, jak má očekávání splnila?

Samozřejmě uspěla, o tom není pochyb. Je zde ale několik bodů, které bych ráda zdůraznila. V první řadě jsou to skvělí řečníci. Pro mě nejzajímavějšími a nejpoutavějšími byli Ullrich Kastner, Daniel Zelling a Matthijs Welle. S tím samozřejmě souvisí bezprostředně bod 2 – nejzajímavější “přednášky”. Ta úplně nejlepší se týkala úspěšných českých hotelů – Hotel Success Stories from the Field, kterým mnozí v sále záviděli. Visual Storytelling Daniela Zellinga mě inspiroval při tvorbě našich nových webových stránek, od Ullricha Kastnera jsem se dozvěděla, jaké možnosti má hoteliér v oblasti Metasearch Engines. Matthijs Welle mě oslovil svých nadšením pro personalizaci všeho a všude. Vždyť o tom by to přesně mělo v hotelu být.
Třetím bodem, který jsem vypozorovala, byl networking. Bylo vidět, že zahraničním účastníci jsou více otevření komunikací s kýmkoli, kdykoli a kdekoli, kdežto někteří čeští účastníci se drželi těch svých a s kým nemuseli, s tím nemluvili. V této oblasti se dle mého názoru máme stále hodně co učit. Nikdy nevíme, kdy se nám daný člověk může v životě, ať už profesním, či osobním, hodit. 🙂
Skvělým zakončením dvoudenního maratonu byly dva workshopy. U obou jsem měla vysoká očekávání, která byla splněna. O online reputaci toho vím už spoustu informací, ale zapálení, se kterým o něm dokáže Radka a Jarka hovořit, nenechalo ani mě chladnou. Čínský workshop byl pro mě bezvadnou třešničkou na dortu. Vzhledem k tomu, že mou vedlejší specializací byla na Vysoké škole ekonomické čínská studia, doplnila jsem si mezeru v oblasti hotelnictví a cestovním ruchu, kterým jsme se na škole nevěnovali a zase si připadala o kus chytřejší. 🙂
A jaká byla vaše #dotcomhotel konference? Neváhejte a napište nám své názory do komentářů, konferenci pořádáme pro vás, tak bychom rádi věděli, co máme příští rok vylepšit a co naopak ponechat, protože se vám to líbilo.
Vaše Radka, Jarka, Petra a Péťa