Další konference #dotcomhotel konference je úspěšně za námi. Pro některé z nás to byl první ročník, pro jiné už několikátý. Abyste si mohli udělat obrázek o tom, jak ho hodnotí mé kolegyně, připravila si každá z nich svůj „příspěvek“ z konference. Ti z Vás, kteří se nemohli zúčastnit, zjistí, o co přišli a ti, kteří se zúčastnili, si s námi mohou zavzpomínat, jak jsme si tyto dva dny plné nových informací užili.
Jarka Alenová, spoluzakladatelka Pomáháme Hoteliérům
Letos už se konference konala po čtvrté v ČR, po jedenácté v Evropě a musím říct, že jako ne moc zainteresovaný a vzdálený společník jsem hrdá na práci, kterou Radka s Tomkem za ta léta udělali. Konference se posouvá, vyvíjí a musím přiznat, že i když se někteří řečníci opakují, mají tolik entuziasmu a nápadů, že si to asi bez nich ani neumím představit. Tento rok byla novinka představení samotných hoteliérů a jejich způsoby vedení hotelů či resortů jiným způsobem, než jsme naučeni. Myslím, že díky úspěchu této dopolední sekce bude mít opakování i v příštím roce a moc se těším na další příběhy z praxe. Nejvíce mne zaujali Milan Pavelka s představením projektu Hotelu Resort Poppy a tím, jak krok po kroku nalézt a změnit strategii hotelu a tím najít svoje zařazení na trhu a svoji klientelu. Další hoteliér Tomáš Drápal sklidil úspěch svým velmi úpřímným osobitým a poutavým způsobem trošičku rozlámal některé ředitele hotelů, kdy jim ukázal, že jde prodávat hotel pouze na přímo, bez zprostředkovatelů. Zajímal náš názor i jiných zúčastněných na konferenci, proto dávám slovo našim dvou Petrám, se kterými pomalu rozširujeme náš team.
Petra Martínková, studentka VŠE / stážistka Pomáhame Hoteliérům
Tento rok som mala už po druhýkrát možnosť zúčastniť sa dotcom hotel konferencie a ako rok minulý, tak aj tento rok musím povedať jedno: som nadšená! Minulý rok som vstupenku vyhrala a zúčastnila som sa „iba“ ako študentka, tentokrát už ako hrdá stážistka v spoločnosti Pomáhame hoteliérům.
Veľmi oceňujem tohtoročnú novinku v podobe dvoch workshopov na aktuálne témy v našom obore. Prvý z nich bol na tému čínski turisti a ich spotrebné chovanie. Počet čínskych turistov v českej republike rok čo rok stúpa, sú ochotní tu utrácať najviac – až cca 6 200Kč / deň (zdroj: Global Blue CZ), tak prečo im neprispôsobiť niektoré služby, aby utrácali ešte viac?
Druhý workshop sa zaoberal manažmentom online reputácie, ktorý v dnešnej dobe zažíva svoj boom. Cestovatelia píšu recenzie, iní cestovatelia ich čítajú a podľa nich sa rozhodujú. Ale recenzie môžu byť prínosné aj pre hotel. A o tom, ako využiť recenzie vo svoj prospech tento workshop bol.
Podľa reakcií zúčastnených mali oba workshopy veľký úspech. A mne nezostáva nič iné, iba súhlasiť.
Účasť zaujímavých prezentujúcich z minulého roka bola tiež veľkým plusom, predovšetkým by som rada vyzdvihla Matta Welle a zo spoločnosti Mews a Daniela Zellinga z opensmjle, ktorí nás zásobili zaujímavými myšlienkami a nápadmi obidva roky. Obaja, aj keď každý z iného uhlu, vyzdvihovali používanie moderných technológií a zároveň personalizáciu služieb hosťom. Matt už tradične hovoril o PMS Mews a jeho novinkách a Daniel nám ukázal, že za každou aktivitou hotelu je treba hľadať príbeh a ten prezentovať hosťom. Lebo príbehy majú radi všetci. Úprimne dúfam, že o rok si ich vypočujem znova.
Na záver by som rada zopakovala myšlienku Matta z Mews, ktorú si pamätám z konferencie asi najviac: Keď konferencia skončí, nehrňte sa hneď do svojej každodennej rutiny. Nenechajte sa zahltiť mailami a telefonátmi, tie na vás počkajú. Sadnite si so svojim tímom a zamyslite sa nad tým, čo z informácií, ktoré ste sa za tie dva dni dozvedeli dokážete využiť a ako sa môžete zlepšiť. Aby ste si o rok na konferencii so zvesenou hlavou nepovedali, že ste za ten rok nič nezmenili a nikam sa neposunuli. Pretože dotcomhotel konferencia je tu práve pre to, aby nás posúvala ďalej.
Petra Holečková, studentka VŠE / asistentka Pomáhame Hoteliérům
Letos jsem zavítala na svou první dotcomhotel konferenci. Musím se přiznat, že jsem se na ní těšila už od té chvíle, kdy jsem v Pomáháme Hoteliérům začala jako stážistka. Zajímá vás, jak má očekávání splnila?