V roce 2018 pokračuje trend snažící se z ubytování udělat nevšední zážitek. Na hosty, kteří se nespokojí s běžným standardem, jsou po celém světě připraveny hotely snažící se naplnit jejich specifická očekávání. K dispozici jsou exkluzivní prostory nabízející ubytování v limitovaném období i zařízení podporující socializaci. Přespat můžete v baru, bývalé bance i motelech, které se vracejí do módy. Inspiraci čerpejte z 10 trendů udávajících směr hotelnictví. A nemusíte ani investovat desítky miliónů dolarů, abyste je zúročili na domácím trhu.
Exkluzivní a limitovaný zážitek z ubytování
Společnosti cílící na náročnější klientelu přišly s konceptem, který přespání v hotelu povyšuje na naprosto výjimečnou zkušenost. Příkladem je řetězec 700,000 Heures, jehož název odkazuje na počet hodin, jež člověk na světě stráví během 80 let své existence. Ten v září v jihoitalském Gagliano del Capo nabídne ubytování zřízené v historickém paláci. Na klienty zde kromě ubytování čeká i rybolov, výlet na nedotčené pláže či kurz výroby těstovin. Exkluzivitu této nabídky zvyšuje fakt, že bude dostupná jen dva měsíce. Poté dočasný hotel uzavře své brány a „putovní“ koncept se přesune do Kambodži.
Obdobný zážitek nabízí Six Senses v Bhútánu, kde láká na limitovanou nabídku ubytování v pěti speciálně navržených prosklených bungalovech. Netradiční prostory poskytuje ve Skandinávii Vipp Hotel. K prosklené krychli u švédského jezera Immeln letos přibude zrekonstruovaná bývalá vodárenská věž v dánské Kodani.
Celkový dojem umocní vůně a zvuk
Čisté a vizuálně zajímavé interiéry jsou samozřejmostí. Nezapomínejme ovšem také na další vjemy, které spoluvytvářejí pocity, s nimiž si hosté hotel spojují. Ve Francii na to jdou přes čich. Když už jsou součástí ubytovacích zařízení kavárny a galerie, tak proč nemít vlastní parfumérii? V Paříži bude otevřen hotel provoněný esencemi značky Lola James Harper. Spolupráce kromě vytvoření opojné atmosféry představuje samozřejmě i výhodný byznys. Pokud si hosté nějakou vůni oblíbí, přivezou si ji domů v podobě parfému či aromatické svíce.
V hlavním městě USA sází pro změnu na zvuk. The Line DC zřídí ve Washingtonu hotel v bývalém neoklasicistním kostele. Jeho chloubou bude střešní restaurace s výhledem na místní architekturu s vlastní rádio stanicí. Hosté se tak stanou součástí vysílání a budou moci ovlivnit její obsah.
Hosté se chtějí socializovat
Nová přátelství nemusí vznikat jen na podnikových dovolených a během jízdy autobusem na organizovaném zájezdě. Páry na líbánkách nejspíš o společnost nestojí, ale spousta lidí se během dovolené nebrání navazování nových kontaktů. K tomuto účelu slouží hotelové kluby a jídelny.
Socializace hostů je trendem s velkou perspektivou. Ve světě existují hotely, které jsou na společné sdílení zážitků specializované a přizpůsobují tomu svůj interiér. Řetězec Habitas v mexickém Tulum podává jídlo na dlouhých stolech, kde jsou lepší podmínky k navázání konverzace. Spřízněné duše pak mohou vztahy utužovat při skupinových lekcích jógy nebo na taneční párty. Po Mexiku přijde na řadu Malibu a Namibie. Družit se určitě chtějí i Češi, tak proč jim k tomu nenabídnout vyhovující podmínky?
Historické budovy proměněné v hotely s příběhem
V roce 2018 se hostům zpřístupní hned několik zrekonstruovaných historických objektů přestavených na luxusní ubytovací zařízení. V Paříži bude možné přespat v paláci Lutetia, který byl původně otevřen v roce 1910 a nachází se naproti proslulého obchodního domu Bon Marché. V britském hrabství Buckinghamshire v létě otevřou hotel v budově bývalého loveckého zámečku. V Los Angeles se v luxusní ubytovací zařízení promění budova, v níž sídlila Bank of Italy. Detroit nabídne nadstandardní pokoje v prostorách, kde se dříve vyráběly piana a jukeboxy.
Budovy se zajímavou historií v sobě ukrývají příběh, na který by měl hotel navázat. A nemusí jít zrovna o historický palác na Hradčanech. Do interiéru se může promítnout i minulost obyčejné stodoly, přestavěné na hotel. Každá budova má své vzpomínky.
Cestování za sportovními aktivitami
Pro někoho je cílem cesty odpočinek na pláži, pro jiného prohlídka pamětihodností, a je také spousta těch, pro něž je prioritou sport. V zimě zažívají nápor lyžařská střediska, kde jsou stále populárnější ski-in/ski-out hotely, odkud mohou hosté zamířit rovnou na sjezdovku.
V létě je místo sněhu v kurzu voda. Obrovský boom nyní zažívá surfování, které se v roce 2020 poprvé stane součástí olympijských her. Na divoké vlny láká kromě Kalifornie a Austrálie i Velká Británie a Portugalsko, kde vznikají surfařské školy pro naprosté začátečníky.
Pro vnitrozemní národ je surfování zcela nedostupnou aktivitou, to ovšem neznamená, že by se u nás nenašlo dostatek příležitostí pro milovníky pohybu. České hotely můžou zaujmout půjčovnou loděk či kol. Je to způsob, jak zpestřit nabídku a poskytnou služby, za něž by klienti platili jinde. Aktivní dovolená se přece nemusí zažít jen na pobřeží oceánu.