Cestování v roce 2021 aneb co chtějí naši hosté

Asi byste se tomu zasmáli, kdyby vám v minulosti někdo řekl, že 44 % cestujících bylo na poslední dovolené před více než rokem. Nebo že 40 % cestujících napříč světem zrušilo nebo posunulo plány na cesty, které měli mít v roce 2020. Bohužel, je to pravda.

Svět se ale pomalu vrací do normálu a lidé jsou po cestování lačnější než kdykoliv jindy. Průzkum společnosti Expedia Group, kterého se zúčastnilo 16 tisíc respondentů z osmi mezinárodních trhů, například položil svým přispěvovatelům otázku, čeho by se momentálně vzdali za měsíc dovolené. Celých 41 % by se vzdalo sledování sportu, 39 % online nákupů, 37 % brouzdání po internetu a sledování sociálních médií, 32 % sledování televize, 27 % oblíbeného pokrmu či pití a 25 % poslechu hudby.

Zdroj: Expedia Group

Vítejte zahraniční hosty

První měsíce roku 2021 ukázaly, že vyhledávání prázdninových destinací se opět přesouvá z domácího prostředí do zahraničí, a to především díky většímu zapojení veřejnosti do systému očkování. 45 % z dotazovaných by chtělo na příští dovolenou na pláž, 36 % do světového velkoměsta, 33 % na venkov, 25 % do přírody a 23 % do hor.

Cestování se pro spoustu lidí stalo v roce 2021 prioritou. Dokonce 75 % dotazovaných prozradilo, že dovolená by je v tomto roce udělala šťastnějšími, než nový mobil! 66 % dospělých pracujících si v průběhu pandemie vytvořilo seznam destinací, které se chystají za svůj život navštívit.

Spousta lidí se chystá po rok dlouhém půstu zrealizovat své sny o dovolené, proto není divu, že právě letní měsíce letošního roku slibují silnou poptávku po ubytování. Právě nyní tedy probíhá vyhledávání a srovnávání, ve kterém musí právě váš podnik vystoupit nad ty ostatní.

Co od vás hosté chtějí

Nebudeme nikomu nalhávat, že se cestování jako takové v následujících letech, a dost možná napořád, nebude odlišovat od toho, na co jsme byli doposud zvyklí. Co tedy budou cestujících na svých cestách očekávat?

  • Budou jezdit blízko domova – v nejlepším případě v dojezdové vzdálenosti autem.
  • Budou zůstávat déle – budou chtít trávit více času s rodinou (vzniká zde také nový trend „flexcation“ – dovolená, kde se mísí práce s odpočinkem).
  • Budou chtít mít jasnou představu o destinaci – detailní informace o zařízení, službách, bezpečnosti, hygieně i storno podmínkách, vše doplněné fotkami.
  • Budou se chtít podívat do míst, kde ještě nikdy nebyli – tady příležitost nahrává světovým metropolím a netradičním zážitkům.
  • Budou chtít trávit co nejvíce času mimo zdi ubytovacího zařízení – venkovní aktivity.

Jak hosta motivovat, aby zůstal déle

Z výše uvedených bodů se zejména pro hotely jeví být zajímavým právě ten o delším pobytu. Je přirozené, že po prožitém půstu budou chtít lidé o to víc cestovat, v případě delší dovolenou s sebou budou chtít vzít svou rodinu a příležitostně i pracovat. Jak je k takovému pobytu motivovat?

  • Zaveďte slevy opřené o délku pobytu
  • Nabídněte snídani zdarma
  • Upgradujte pokoj
  • Nabídněte vouchery do restaurace
  • Nabídněte lístky na nějakou událost v okolí
  • Za zmínku stojí také možnost zalistování vašeho zařízení ve vyhledávačích, které umí filtrovat nabídky podle délky pobytu.

Služby ušité na míru

Až 70 % cestujících je ochotno zaplatit za ubytování více, když budou v nabídce jejich oblíbené služby, nebo se v okolí koná oblíbená aktivita. Tento požadavek se drží na třetím místě hned za zvýšenou hygienou a flexibilními storno podmínkami. V roce 2021 lze oproti loňskému roku spatřit obrovskou změnu v postoji ke storno podmínkám. Zatímco loni 66 % dotázaných tvrdilo, že jsou ochotni rezervovat pokoj za nevratnou částku, letos by to už celých 60 % neudělalo. Za co jsou tedy hosté ochotni zaplatit více?

  • Kvalitní spa
  • Vířivka na pokoji
  • Rychlý a neomezený internet
  • Room service
  • Lednička
  • Vyhřívaný bazén
  • Balkon
  • Podzemní parkování
Zdroj: Expedia Group

Co hosté od hotelu očekávají ještě před příjezdem?

Každý host by asi ocenil, kdyby mu ještě před příjezdem do hotelu přišel email se základními informacemi (a možná i něčím navíc). V průzkumu svůj zájem o tuto službu projevilo 87 % cestujících. Zde máte příležitost znovu vyzvednout svůj hotel nad konkurenci a při tom sdílet některé z osobnějších informací z provozu, jako například vaše oblíbené služby a lokality v okolí. Co tedy hosty navnadí po potvrzení rezervace?

  • Informace o službách v hotelu
  • Doporučení místních restaurací
  • Instrukce k příjezdu a parkování
  • Vstupenky do místních atrakcí zdarma
  • Informace ze zákulisí
  • Spolupráce s místními podniky

Co dělat, aby si hosté svůj pobyt pořádně užili?

Další z oblastí, kde se nároky hostů od minulého roku liší. Aktuálně se jejich požadavky točí víceméně okolo důvěry a komfortu. Pokud skutečnost předčí jejich očekávání, máte mnohem větší šanci, že po sobě zanechají pozitivní hodnocení. Nehledě na pandemii, zde je seznam věcí, které host od svého pobytu očekává:

  • Cítit se jako doma – ať už se to týká aktivit pro děti nebo technologických vymožeností, 77 % hostů chce mít v hotelu po ruce to, co doma.
  • Žádné plané sliby – host je dnes schopný strávit vyhledáváním toho ideálního ubytování skutečně dlouhou dobu. Proto si chce být jistý, že ubytování bude vypadat tak, jak mu bylo slíbeno.
  • Živá komunikace – při zanechání jakékoliv recenze host očekává komunikaci ze strany hotelu. 40 % dotazovaných si myslí, že hodnocení dnes hraje mnohem větší roli než před pandemií.
  • Technologické vychytávky – a to od rychlého internetu zdarma, streamovacích služeb jako je Netflix, usb portu, nabíječky, bezdotykových služeb, hlasového ovládání až po malý home office.
  • Nezapomeňte na děti – hrací koutky, dětské menu, dětské atrakce v okolí, tiché pokoje, dětské postýlky atd.

Evropa se vrací do normálu

Probuzení do sladké reality hlásí i další zdroj, AirDNA Marketminder. Podle jejich informací se evropské trhy zhruba od dubna 2021 směle vydávají po stopách USA, kde už ubytovací zařízení zažívají nárůst poptávky od prvních měsíců tohoto roku. Počet rezervovaných pobytů denně je nejvyšší od vypuknutí pandemie. Průměrná délka pobytu je o 20 % delší, než byla v roce 2019.

Co se týká konkrétních trhů, z dat dostupných z webu airdna.co je například v Praze v současné době v této databázi 5 567 subjektů krátkodobého ubytování. Jejich průměrná denní sazba je 1 618 Kč a průměrná obsazenost 43 %.

Zdroj: airdna.co

O něco lépe je na tom Berlín, prodává v průměru za 83 eur (2 110 Kč) a obsazenost má 52 %.

Zdroj: airdna.co

Když se podíváme na chorvatského skoro souseda, jsme na tom zhruba stejně. Prodává za 350 kun (1 187 Kč) a průměrná obsazenost je 40 %.

Zdroj: airdna.co

Londýn překonává Berlín s cenou 138 liber (4 083 Kč) a dotahuje s obsazeností 48 %.

Zdroj: airdna.co

Zdroj: airdna.co, Expedia Group