Naučit hosty rezervovat napřímo není aktivita na jeden den. Jde o soustavnou činnost, která si vyžaduje určité závazky a hlavně trpělivost. Jak to tak většinou bývá – i tady se vyplatí si na úspěch počkat. Bude totiž doprovázen zvýšenými tržbami a nehynoucí loajalitou hostů. Abyste se k takovému úspěchu dostali co nejdříve, zapojte do činnosti svého zařízení následujících deset strategií na podporu přímých rezervací. A uvidíte, že to všechno půjde jako po másle!
Ať už stojíte teprve na začátku komunikace vaší značky, nebo byste chtěli zefektivnit dosavadní strategii, zamyslete se v první řadě nad tím, kdo je vaší cílovou skupinou. Jde o obchodní cestující, rodiny s dětmi nebo mladé dobrodruhy? Nabídněte jednotlivým skupinám odlišné produkty, hlavně je ale odlišně komunikujte. Skupinu vyhledávající luxusní ubytování zkrátka nemůžete najít na stejném místě jako tu vyhledávající aktivní dovolenou. Podle společnosti SiteMinder celých 86 % hostů přiznává, že jejich rozhodnutí o nákupu ovlivňuje způsob komunikace, především její personalizace.
Jakých pravidel byste se měli držet?
Velkou výhodou každé webové stránky je možnost propagace komplexních balíčků. Zkuste hostům nabídnout něco víc než jen nocleh se snídaní. Využijte k tomu všechna oddělení hotelu, jako je restaurace, spa, konferenční zázemí a dokonce i okolí hotelu, a spojte je do jednoho pobytu. Romantický víkend, pracovní pobyt nebo „spa pro přátele“ jsou jen střípkem nápadů.
Hotely, které v lednu nabídly svým hostům rezervování „first minute“ pobytů, klidně mohou být už v březnu plně rezervovány na letní dovolenou! Nesmí u toho ale zapomenout na následující:
Jednoduchost celého procesu rezervace je pro vaši úspěšnost naprosto zásadní. Stojí za to umístit tlačítko rychlé rezervace přímo na váš web, a to na místo, kde jej nikdo nepřehlédne. Ujistěte se také, že je kromě hlavní stránky dostupné také na každé podstránce vašeho webu.
Hosté, a především ti ze zahraničí, se často o dané rezervaci rozhodují také na základě toho, jak ji bude možné zaplatit. Někteří stále ještě preferují platbu pomocí převodu peněz z bankovního účtu, jiní vyžadují rychlou platbu pomocí kreditní karty. Že si každý vybere tu svou volbu a neotočí se k vám zády, zajistíte pomocí integrace online platební brány, která dá hostům volnost při výběru platební metody. Usnadníte tak práci recepčním, kteří si už nebudou muset pamatovat, že musejí určitým hostům zasílat bankovní účet hotelu nebo dešifrovat platební karty hostů.
Neslyšíte to asi poprvé, průzkumy ale ukazují, že hosté každým rokem stráví více a více času sledováním mobilních telefonů. Kontrolují na nich emaily, čtou aktuální zpravodajství ze svého okolí i ze světa, plánují letní dovolenou či jiné aktivity. Není tedy divu, že meziroční navýšení online plateb za ubytování se týká také navýšení plateb provedených přes mobilní telefony. V roce 2019 jich bylo přes mobily provedeno celých 35 %. Ujistěte se proto, že všechny vaše služby a balíčky jsou správně zobrazeny na všech mobilních zařízeních včetně tabletů.
Není sleva jako sleva. Výhody plynoucí pro každého účastníka vašeho věrnostního programu už dnes nikomu úsměv na tváři nevykouzlí. Hosté, a to především ti z mladší generace, dnes slyší spíše na hmatatelné výhody, jako je welcome drink, sleva na služby spa nebo uvítací balíček na pokoji. Podle společnosti Nettafinity by 18 % hostů ocenilo slevu na místní atrakce nebo události.
Pokud chcete, aby se váš aktuální host v budoucnu vrátil do vašeho hotelu, a v nejlepším případě si pokoj rezervoval přímo přes váš web, postarejte se o to, aby na vás nezapomněl a aby měl důvod se vracet. Díky nástrojům jako je Profitroom CRM můžete vytvářet jednotlivé segmenty hostů a zasílat jim personalizované zprávy, například při příležitosti narozenin nebo jiných výročí. V každé takové zprávě můžete nenápadně nadhodit příležitost k zavítání do hotelu nebo nabídnout nějakou tu slevu. Kromě toho můžete samozřejmě nastavit automatické zasílání emailu rok po odbydleném pobytu s novou nabídkou.
Každý zákazník čas od času potřebuje zodpovědět nějakou tu otázku. Takové otázky se mohou opakovat a pro vás je to jen další práce navíc. Tu si můžete usnadnit komunikací přes Messenger nebo nastavením rychlého zasílání zpráv přímo na webu. Do této komunikace se pomalu, ale jistě dostávají také tzv. chatbots, takoví „roboti“, kteří jsou pomocí naprogramování schopni zodpovídat jednoduché dotazy, které se opakují. Čím rychleji jste totiž schopni zodpovědět hostův dotaz, tím větší je vaše šance, že si u vás zarezervuje pobyt.
Zdroj: profitroom.com
Photo credit: pixabay.com