Deset snadných tipů, jak podpořit přímé rezervace

Naučit hosty rezervovat napřímo není aktivita na jeden den. Jde o soustavnou činnost, která si vyžaduje určité závazky a hlavně trpělivost. Jak to tak většinou bývá – i tady se vyplatí si na úspěch počkat. Bude totiž doprovázen zvýšenými tržbami a nehynoucí loajalitou hostů. Abyste se k takovému úspěchu dostali co nejdříve, zapojte do činnosti svého zařízení následujících deset strategií na podporu přímých rezervací. A uvidíte, že to všechno půjde jako po másle!

EBOOK, BEZ KTERÉHO SE ŽÁDNÝ HOTELIÉR NEOBJEDE A NEBUDE MÍT VÍCE REZERVACÍ. STRATEGIE PŘÍMÝCH REZERVACÍCH V JEDINEČNÉM EBOOKU S DALŠÍMI BONUSY. 

Komunikace na sociálních sítích

Ať už stojíte teprve na začátku komunikace vaší značky, nebo byste chtěli zefektivnit dosavadní strategii, zamyslete se v první řadě nad tím, kdo je vaší cílovou skupinou. Jde o obchodní cestující, rodiny s dětmi nebo mladé dobrodruhy? Nabídněte jednotlivým skupinám odlišné produkty, hlavně je ale odlišně komunikujte. Skupinu vyhledávající luxusní ubytování zkrátka nemůžete najít na stejném místě jako tu vyhledávající aktivní dovolenou. Podle společnosti SiteMinder celých 86 % hostů přiznává, že jejich rozhodnutí o nákupu ovlivňuje způsob komunikace, především její personalizace.

Jakých pravidel byste se měli držet?

  • Plánujte své příspěvky na sociálních sítích minimálně s týdenním předstihem a využívejte při jejich postování nastavení času.
  • Inspirujte své hosty fotky a videi ze skutečného hotelového prostředí. Mohou tak na dálku „okusit“ váš provoz.
  • Zapojte své obecenstvo a dovolte mu aktivně ovlivňovat a vytvářet obsah vašeho profilu na sociálních sítích.
  • Naplánujte si způsob komunikace (styl obrázků, způsob oslovení) a držte se ho po celou dobu, vytvoříte tak obraz, který vás odliší od konkurence.
  • Využívejte placených služeb (Facebook Ads) k přilákání zákazníků.
  • Monitorujte své aktivity a zapojení svých hostů (Pixel Facebook).
Zdroj: profitroom.com

Komunikace na vlastním webu

  • Podle společnosti Tripadvisor celých 96 % hostů považuje hodnocení ostatních hostů za jeden z nejdůležitějších faktorů při rozhodování o rezervaci hotelu. Není tedy od věci shromáždit všechna možná hodnocení vašeho zařízení z různých kanálů a svést je na váš web. Vytvoříte tím další pilíř budování důvěryhodného vztahu s vašimi hosty.
  • Fotky a videa, které zveřejňujete na sociálních sítích, umístěte také na svůj web. Nejen, že si vás host spojí s obrázkem, který už dříve někde viděl, docela snadno si také představí, jak asi chutná specialita vašeho šéfkuchaře nebo jak se bude cítit ve vašem spa. Podle informací E-Marketing Associates 20 % návštěvníků vašeho webu získá potřebné informace z pouhého textu , ostatních 80 % své rozhodnutí staví na video dokumentaci a kvalitních fotografiích. Tahle investice se určitě vyplatí!
  • Při výběru rezervačního systému (booking engine) vyhledávejte možnost zasílání zpráv vybízejících k určitým aktivitám (call to action), které v konečné fázi vedou k uzavření rezervace. Pomůžou vám také různá označení vašich produktů, například že se jedná o nejprodávanější balíček nebo že si jej právě prohlíží určitý počet zákazníků.
Zdroj: profitroom.com

Dodatečné pobídky – slevy

  • Jak přinutíte nerozhodné typy, aby si rezervovaly noc právě u vás? Umístěte na hlavní stránku vašeho webu jasnou zprávu o tom, že ten, kdo rezervuje napřímo, obdrží slevu.
  • Pomoci vám může také zasílání newsletteru, do kterého umístíte informace, které nejsou jinde dostupné – například předprodejní akce nebo tajné nabídky. Nikdo z nás nechce platit víc, než je nutné. Hosté se mile rádi přihlásí k odběru newsletteru výměnou za odpovídající slevu. Profitroom Suite vykazuje informace o tom, že třetina hostů bez obav sdílí svou emailovou adresu, aby získala slevu na ubytování či služby. Souhlasí také s využitím svého kontaktu k marketingovým účelům.
  • Slevy za delší pobyt také hrají při rezervování napřímo svou roli. Takové nabídky mohou být celoroční, případně je můžete omezit pouze na danou sezonu.
Zdroj: profitroom.com

Komplexní nabídka na vlastním webu

Velkou výhodou každé webové stránky je možnost propagace komplexních balíčků. Zkuste hostům nabídnout něco víc než jen nocleh se snídaní. Využijte k tomu všechna oddělení hotelu, jako je restaurace, spa, konferenční zázemí a dokonce i okolí hotelu, a spojte je do jednoho pobytu. Romantický víkend, pracovní pobyt nebo „spa pro přátele“ jsou jen střípkem nápadů.

Hotely, které v lednu nabídly svým hostům rezervování „first minute“ pobytů, klidně mohou být už v březnu plně rezervovány na letní dovolenou! Nesmí u toho ale zapomenout na následující:

  • Fotku, která bude doslova dýchat atmosférou daného balíčku.
  • Název, který na první pohled upoutá danou cílovou skupinu.
  • Jednoduchý a jasný popis daného balíčku, nejlépe pomocí seznamu všech výhod.
  • Jasně uvedené podmínky změn a zrušení pobytu.
Zdroj: profitroom.com

Snadný proces rezervace

Jednoduchost celého procesu rezervace je pro vaši úspěšnost naprosto zásadní. Stojí za to umístit tlačítko rychlé rezervace přímo na váš web, a to na místo, kde jej nikdo nepřehlédne. Ujistěte se také, že je kromě hlavní stránky dostupné také na každé podstránce vašeho webu.

Bezpečná a rychlá platba

Hosté, a především ti ze zahraničí, se často o dané rezervaci rozhodují také na základě toho, jak ji bude možné zaplatit. Někteří stále ještě preferují platbu pomocí převodu peněz z bankovního účtu, jiní vyžadují rychlou platbu pomocí kreditní karty. Že si každý vybere tu svou volbu a neotočí se k vám zády, zajistíte pomocí integrace online platební brány, která dá hostům volnost při výběru platební metody. Usnadníte tak práci recepčním, kteří si už nebudou muset pamatovat, že musejí určitým hostům zasílat bankovní účet hotelu nebo dešifrovat platební karty hostů.

Nezapomeňte na mobily

Neslyšíte to asi poprvé, průzkumy ale ukazují, že hosté každým rokem stráví více a více času sledováním mobilních telefonů. Kontrolují na nich emaily, čtou aktuální zpravodajství ze svého okolí i ze světa, plánují letní dovolenou či jiné aktivity. Není tedy divu, že meziroční navýšení online plateb za ubytování se týká také navýšení plateb provedených přes mobilní telefony. V roce 2019 jich bylo přes mobily provedeno celých 35 %. Ujistěte se proto, že všechny vaše služby a balíčky jsou správně zobrazeny na všech mobilních zařízeních včetně tabletů.

Hmatatelné bonusy

Není sleva jako sleva. Výhody plynoucí pro každého účastníka vašeho věrnostního programu už dnes nikomu úsměv na tváři nevykouzlí. Hosté, a to především ti z mladší generace, dnes slyší spíše na hmatatelné výhody, jako je welcome drink, sleva na služby spa nebo uvítací balíček na pokoji. Podle společnosti Nettafinity by 18 % hostů ocenilo slevu na místní atrakce nebo události.

Komunikace po odjezdu

Pokud chcete, aby se váš aktuální host v budoucnu vrátil do vašeho hotelu, a v nejlepším případě si pokoj rezervoval přímo přes váš web, postarejte se o to, aby na vás nezapomněl a aby měl důvod se vracet. Díky nástrojům jako je Profitroom CRM můžete vytvářet jednotlivé segmenty hostů a zasílat jim personalizované zprávy, například při příležitosti narozenin nebo jiných výročí. V každé takové zprávě můžete nenápadně nadhodit příležitost k zavítání do hotelu nebo nabídnout nějakou tu slevu. Kromě toho můžete samozřejmě nastavit automatické zasílání emailu rok po odbydleném pobytu s novou nabídkou.

Odpovídejte na otázky

Každý zákazník čas od času potřebuje zodpovědět nějakou tu otázku. Takové otázky se mohou opakovat a pro vás je to jen další práce navíc. Tu si můžete usnadnit komunikací přes Messenger nebo nastavením rychlého zasílání zpráv přímo na webu. Do této komunikace se pomalu, ale jistě dostávají také tzv. chatbots, takoví „roboti“, kteří jsou pomocí naprogramování schopni zodpovídat jednoduché dotazy, které se opakují. Čím rychleji jste totiž schopni zodpovědět hostův dotaz, tím větší je vaše šance, že si u vás zarezervuje pobyt.

ÚSPĚŠNÍ HOTELIÉŘI NACHÁZÍ INSPIRACI V NAŠEM EBOOKU.

Zdroj: profitroom.com

Photo credit: pixabay.com