Novinky z branže > Prodávejte, co se dá, Airbnb jednodušší a trendy pro rok 2021

Prodávejte, co se dá

A už jsme zase tam, kde jsme byli. Pro někoho mohou být následující dny a týdny likvidační, někdo si možná sedne na zadek a popřemýšlí, co by pro sebe a své zaměstnance ještě mohl udělat. Podobně jako to třeba udělal zakladatel brněnských podniků Bar, který neexistuje, Super Panda Circus nebo Anybody hotel Jan Vlachynský. Ten na svém webu lidizbaru.cz prodává všechno, co mu přišlo pod ruku – od vlastní deskové hry, po kuchařku plnou nápojů, energy drink (abyste to doma na tom home office vydrželi), tričko nebo voucher (až to všechno zase otevřou). To není všechno, do Vánoc se prý můžete těšit například i na speciální hrníčky, kšiltovky nebo ponožky. Protože to jde. Přečíst si o tom můžete tady https://forbes.cz/zakladatel-slavnych-brnenskych-baru-nefnuka-rozjizdi-e-shop-a-chce-pomahat-v-nemocnicich/

Airbnb za jednodušší cenovou politiku

A teď trochu na jinou notu. Už několik měsíců se vás snažíme přesvědčit, že momentální chaos na trhu ubytování prospívá alespoň něčemu – postavení hotelu jako samostatného prodejního kanálu a také přehodnocení vaší prodejní strategie. Přesvědčujeme vás o tom nejen na našich webinářích, ale také v živých vstupech. A myslí si to například i v Airbnb. Tam nově spustili zjednodušené zobrazování cen ubytování. Zmizely dodatečné poplatky a objevuje se v podstatě jedna jediná cena – ta, kterou host nakonec zaplatí. Airbnb z ní po zaplacení odečte tzv. service fee ve výši 15 %, což vám v konečné fázi umožňuje jít s cenou o trochu výš. Podle údajů Airbnb se zákazníkům, kteří přešli na toto jednodušší zobrazování cen a udrželi svou cenu v rámci konkurence, zvýšil počet rezervací o 17 %.

Hotelové trendy 2021

I když se to teď zdá skoro absurdní, i v příštím roce poběží život dál, a s ním i hotelový provoz. A stejně tak jako každý jiný rok, i v roce 2021 se v oboru hotelnictví vyprofilují nové trendy. Pokud tedy nemáte zrovna nic jiného na práci, projděte si s námi ty nejvýznamnější, třeba se vám budou za pár měsíců hodit. V HotelTechReport pro vás seřadili trendy pro rok 2021 do následujících skupin:

Chytré pokoje

Patří sem například možnost sdílet vlastní streamovací zařízení přes smart tv, dobíjet bez kabelů nebo ovládat různé nastavení pokoje přes vlastní mobil nebo hlas.

Ekologický provoz

Snaha o využití obnovitelných zdrojů (solární energie), snižování a recyklace vody, recyklace plastů, senzory pohybu spouštějící elektrická zařízení nebo náhražky masa a výrobky ekologického zemědělství v restauraci.

Technologie

Upselling již při rezervování pokoje, mobilní check-in, cenové strategie založené na využití umělé inteligence, využití robotů pro room service, sdílení fitness aplikací, mobilní concierge, lobby mini market s bezkontaktní platbou nebo virtuální prohlídky pokoje před rezervací.

Preference

Už jste slyšeli o bleisure? Spojení business klientely s leisure zážitky. Co třeba host cestující za dobrou kávou? Luxusní kempování (glamping), cestování za hudbou (živá hudba v baru, DJ nebo koncerty v hotelu), medical nebo canabis? A pamatujete na zvířátka?

Provoz hotelu

Rozrůstá se počet značek pod jednotlivými hotelovými řetězci, zmenšují se pokoje (mikro hotely), vzrůstá počet ekonomických ubytování a různé hotelové prostory ztrácení svou výhradní funkci a míchají se dohromady.

Design

Hotel musí odrážet místní prostřední a umělce, čím dál více zasahuje do vnitřního vybavení outdoor, hotely se spojují s galeriemi a pop-up výstavami.

Zdroj: forbes.cz, hoteltechreport.com, airbnb.com

Photo credit: Pixabay