Možná bychom to nazvali klid před bouří, takové pusto a prázdno, ve kterém se každý podnik doposud ještě fungující v oboru hotelnictví a cestovního ruchu snaží připravit na nejhorší. A nehledě na to, jak zkoušený náš obor v posledních měsících byl a zdá se, že ještě i bude, pozitivní na tom všem je fakt, že se konkurence – nekonkurence stále snažíme držet pospolu a navzájem si pomáhat. I proto se pro vás v Pomáháme hoteliérům snažíme připravovat nové webináře, e-booky i další online projekty ve snaze dostat k vám co nejvíce kvalitních informací, které by vám i v takové době pomohly fungovat co nejefektivněji.
Víme, že to není jednoduché a že toho máte na stole k řešení mnohem víc, než jste si kdy uměli představit. Rozpočty dávno neodpovídají skutečnosti, těžko předvídat a plánovat i jen pár měsíců dopředu. Samotný chod hotelu se změnil v doslova každém směru, spousta věcí se musela přehodnotit, zrušit či pozměnit. Skoro to vypadá, jako byste začínali úplně od začátku.
Ale znáte to, s novými začátky přicházejí nové příležitosti. Už v několika předcházejících příspěvcích jsme vám připomínali, že právě nyní můžete zapracovat na věcech, na které doposud nebyl čas. Nahlédnout do fungování booking engine, CRM systému, channel managera, upravit webové stránky, rozproudit marketingové snahy – to vše s cílem podpořit co nejvíce přímé rezervace a maximalizovat tak profit. Protože právě tady se skrývá zakopaný poklad, v pro vás nejlevnější cestě k rezervaci bez nutnosti platit provize OTAs.
Právě takto ušetřená částka vám může pomoci pokrýt chybějící revenue, o které kvůli dodržování nutných rozestupů a dalších požadavků přicházíte. Díky ušetřeným provizím může váš hotel v následujících měsících nejen přežívat, ale v lepším případě také vzkvétat. Podle údajů Profitroom, kde analyzovali data z rezervačních aktivit u více než 3500 hotelů, v letošním roce rezervovalo napřímo o 37,2 % hotelových hostů více než ve stejném období loňského roku. Z druhého pohledu rezervace přes OTAs za stejné období klesly o 16,6 %. A to už není jen tak ledajaký rozdíl.
Ono to není jednoduché, víme. OTAs a další podobní zprostředkovatelé ubytování měli doposud na trhu tak trochu monopol, a to ve smyslu marketingových aktivit a schopnosti zobrazit hostům obrovský výběr ubytování v dané lokalitě. Host zde rezervoval svůj pobyt s vědomím, že dostává nejlepší cenu na trhu, což by automaticky mělo být nejlepší i pro hotel. Vždyť konec konců za svůj pobyt platí. Přesvědčit jej, že nejvýhodnější řešení, a to pro obě strany, je k nalezení na webové stránce hotelu, byl odjakživa těžký úkol.
Vám ale v tomto směru do karet hraje ten zpropadený Covid-19, který zatím všechno jen komplikoval. A víte proč? Protože právě teď se hosté na rezervování ubytování začali dívat trochu jinak. Začali vyhledávat lokální služby, začali se více pídit po kořenech, po majitelích, zjišťovat, komu svými penězi mohou vlastně pomoct. Co se propagace týká, ta je také mnohem snazší, když cílíte na domácí klientelu. A to například s pomocí služeb Google Ads, Facebook Ads a dalších.
Paradoxně vám v dnešní době nahrává také určitá nejistota, která na trhu panuje. Díky ní je totiž každý host nucen vyhledávat velké množství informací, než se někam vydá. Když mu je všechny pohromadě nabídnete na vlastním webu, bude už jen krůček od toho rezervovat si pobyt přímo přes váš rezervační systém. Umístěte proto hned na úvodní stránku informace o tom, za jakých podmínek máte otevřeno, jak dodržujete nutné hygienické a bezpečnostní předpisy, jaké služby nabízíte a co host najde ve vašem okolí.
Základním kamenem je tedy schopnost dostat budoucího hosta na svůj vlastní web. Je na vás, jak toho docílíte, buď marketingovou propagací svádějící hosty směrem k vaší webové stránce, nebo redesignem webu, ze kterého si host prostě sedne na zadek. Pak už jen stačí kvalitní booking engine a máte vyhráno. Pochopitelně existuje mnoho dalších technologických vychytávek, které by udělaly váš hotelový život snadnějším. A my vám je s největší radostí představíme. Stačí si jen od nás v Pomáháme hoteliérům nechat pomoct.
Zdroj: Profitroom
Photo credit: Pixabay, Profitroom