Uhlídat cenovou paritu hotelu napříč všemi distribučními kanály je hromada práce pro jakýkoliv hotel, a vy už víte, že pomoci vám s tím může chytře zvolený channel manager. My se ale dnes pobavíme o situaci, kdy se výkyvy v cenách a neuhlídání stejné cenové nabídky zejména na vlastních kanálech (web hotelu vs. web hotelové sítě či franšízy) mohou projevit velkými finančními ztrátami. A to přece nechcete.
Hotely platí velké peníze za investice do budování značky, a pokud je například hotelová síť prodává dráže než jsou ceny ubytování v tomto hotelu na jiných kanálech, ona investice je úplně zbytečná. Hosté jsou dnes velmi všímaví, a pokud někdo z nich objeví různé ceny hotelu na různých místech, jejich důvěra je ve stejném nenávratnu jako ona investice.
Dnešní hoteloví hosté jsou poháněni především cenovými rozdíly a hledáním té nejlevnější možnosti za danou hodnotu. Pokud najdou na některém z OTA cenu nižší než na webu hotelu, půjdou za ní. A to je v podstatě ta nejhorší možná situace.
Jak se tedy postarat o to, abyste v danou chvíli prodávali na co nejvíce místech za pokud možno stejnou cenu? Zde je několik tipů, co všechno si musíte pohlídat.
TIP: Prodávejte za cenu, která je stejná jako u OTAs. Veřejně propagujte akci Nejlepší cena zaručena, což vám pomůže zjistit cenové nesrovnalosti a také získat více přímých rezervací.
OTA promo akce: Ujistěte se, že promo akce, které s vaším svolením mohou OTAs používat u vašeho zařízení, se shodují s těmi, které máte zadány ve vlastním rezervačním systému.
Daně a poplatky: Ujistěte se, že cena v rámci OTAs zahrnuje jen ty nejnutnější daně a poplatky a že OTAs posíláte správný typ ceny (např. s/bez začleněné komise).
TIP: Schovávejte ty nejlepší pokoje pro hosty z vlastního rezervačního systému.
Ceny pro OTAs: Nastavte dostupné pokoje tak, aby se jako první naplnila kapacita pro OTAs a vám zůstaly volné pokoje pro přímé rezervace.
Období vysoké obsazenosti: Přednostně snižte nabídku na méně výnosných distribučních kanálech.
TIP: Kontrolujte každý den vámi preferované prodejní kanály, abyste případně podchytili cenové nesrovnalosti.
Emailové upozornění: Většina distribučních kanálů umožňuje nastavení zasílání emailu s denním shrnutím, což může zavčas odhalit cenové rozdíly.
TIP: Měli byste mít na paměti, že dohodnuté smlouvy by se měly dodržovat, takže byste se neměli bát stát si za svým a případně rozvázat vztah s tou třetí stranou, která smlouvy porušuje.
Přeprodej offline cen: Pokud některý z prodejních kanálů přeprodává vaše offline ceny, měli byste se s ním nadobro rozloučit.
Průzkum trhu: Distribučních kanálů jsou na trhu stovky, vy se jimi musíte prokousat a najít takové, které plní všechny vaše požadavky.
TIP: Uzavírejte jen oboustranně prospěšné smlouvy se třetími stranami. V případě porušení některých pravidel praktikujte politiku tří přešlapů – poté spolupráci ukončete.
Metasearch kanály by nikdy neměly přeprodávat vaše offline ceny a podsekávat vaši aktuální nabídku. Dohody o cenové paritě by měly být oboustranné. Hotely by vždy měly mít možnost odstoupit od možnosti placení za pokoj předem.
Počet OTAs a dalších prodejních kanálů byste měli čas od času zredukovat. Spolupracovat byste měli pouze s osvědčeními značkami. Čím více OTAs bude prodávat váš produkt, tím vyšší je možnost, že poztrácíte přímé rezervace a neuhlídáte cenovou paritu.
Zdroj: mgrblog.com