TripAdvisor, největší cestovatelský web na světě, v polovině září oznámil, že za svým posláním pomáhat členům v plánování a realizaci bezchybného cestovního zážitku se v budoucnu stane více „sociální“. Co to konkrétně znamená – turisté budou moci „následovat“ své přátele, ale také experty v cestování (tedy různé vydavatele, společnosti, značky a ovlivňovatele sociálních médií) a za odměnu dostanou šťavnaté informace ohledně zvolených destinací a zařízení, včetně různých videí, zajímavých článků, cestovních příruček, speciálních recenzí atd. Nová webová stránka je nyní v beta verzi, koncem roku ji má doplnit také mobilní aplikace. To vše má pomoci TripAdvisoru stát se nejpersonalizovanější cestovní komunitou inspirující turisty k modernímu cestování, včetně ukládaní personalizovaných „výletů“ nebo jejich sdílení s veřejností. V praxi to bude vypadat tak, že pokud člen TripAdvisor plánuje výlet do Paříže, na své obrazovce uvidí článek o nejlepší restauraci ve městě, travel guide ohledně míst, která by měl navštívit, a například recenzi hotelu blízko Eiffelovy věže od svých přátel.
Nebavíme se o sci-fi, je otázkou blízkých měsíců, kdy budou moci turisté odložit cestovní pasy a po světě se pohybovat pomocí skenování oční duhovky či otisku prstu. Začátkem roku 2019 se do prvních pokusů pustí ve spolupráci s WTTC (Světová rada cestování a cestovního ruchu) společnost American Airlines na letecké lince z Dallasu do Londýna. Do této akce se zapojí také hotely Hilton nebo plavební společnost MSC Cruises. Pouhým skenem oka by tak cestující měli být v budoucnu schopni nejen pořídit si letenku a vycestovat, ale také si například půjčit auto nebo zarezervovat hotel. Tato verze cestování prý má být nejen efektivnější, ale hlavně bezpečnější. Informace přinesl web e15.cz.
Hotelový web ehotelier.com publikoval zajímavý článek, který se zabývá tím, jak by měl personál hotelu reagovat na to, když po vyřešení problému host řekne „děkuji“. Tou nejjednodušší odpovědí většinou bývá „žádný problém“ nebo „není za co“, což staví hosta do situace, kdy personál buď zlehčuje vážnost jeho problému, nebo se povyšuje jako ten, kdo problém vyřešil. Mnohem vhodnější je tedy použít frázi „bylo mi potěšením“ nebo „jsem rád, že jsem mohl pomoci“ případně „jsme tady vždycky pro vás“, které dávají jasně najevo, že s radostí obdržíte hostovy díky a rádi mu se vším pomůžete. Třešničkou na dortu už je pak jen ujištění „prosím, dejte nám vědět, pokud budete potřebovat ještě s něčím pomoci“. A tomu se říká customer service.