Jsou zárukou kvality, ale neliší se od sebe, ať už navštívíte Prahu, Londýn, nebo New York. Hotelové řetězce lákají na zavedený standard a věrnostní program, ale přísný důraz na jednotnost se klidně může obrátit v jejich neprospěch. Při návštěvě totiž může vznikat pocit déjà vu. Patrick Goddard, COO společnosti Trust Hospitality, která se již 25 let věnuje nezávislému hotelovému managementu, přináší pět faktorů zvýhodňujících samostatně řízené hotely oproti nadnárodním řetězcům.
Svoboda k nezaplacení
Členové hotelových řetězců společně se zavedenou značkou přijímají také spoustu povinností, které se promítnou do celkových nákladů. Je potřeba dodržet určitý standard kvality a přijmout sankce za nedodržení sjednaných závazků. A na vše z centrály dohlíží vedení, které nemá o chodu jednotlivých hotelů úplně ten nejlepší přehled. Provozovatelé nezávislých hotelů se řídí vlastními pravidly. Sami rozhodují o tom, do čeho budou investovat, a pro každou změnu nepotřebují posvěcení „shora“. Odpadají výdaje nařízené řetězcem a hoteliéři hospodaří na vlastní pěst.
Větší volnost a flexibilita
Řízení hotelu se zavedeným názvem je na první pohled jednodušší. Provozovatel přijme návod obsahující řešení na každý problém. Realita může být ovšem úplně jiná. I když se ubytovací zařízení jmenují stejně a splňují stejné normy, každé město má svá specifika. Hotely s individuálním vedením mnohem flexibilněji reagují na poptávku a k hostům mají osobitější přístup. Řídit se vlastními pravidly je větší výzvou než naplňování cizích představ. Buďte originální a vytvořte z vašeho hotelu světový unikát.
Individuální přístup
Ať už jde o přímořské letovisko, resort v horách, nebo evropskou metropoli s nákupní třídou, hotely s průčelím ozdobeným globálně známými logy se od sebe neliší. Každé místo si ovšem žije vlastním životem a vzpírá se jednotným pravidlům. Nezávislý hotel má vlastní strategii a každou sezónu může přijít s něčím novým. Pokud se zvolený postup neosvědčí, není nutné čekat až na sčítání ztrát. Změnu je možné provést jakýkoliv jiný den.
Jedinečnost místo věrnostního programu
Když v hotelu strávíte určitý počet nocí, na další pobyt dostanete slevu. Spát sice můžete v jiném městě, ale ve stejném řetězci. Nezávislé hotely zákazníkům takovou výhodu nabídnout nemohou. To ovšem neznamená, že na ně nemohou udělat dojem, aby se vraceli, nebo dali doporučení známým. Čím zaujmout místo slevy? Stačí zanechat dojem, který hostům utkví v paměti. Pokud má hotel originální koncept, interiér či kuchyni, určitě stojí za zmínku.
Originalita je cestou k úspěchu
Recenze na hotely, které se od sebe prakticky neliší, většinou nepřekypují originalitou. Co taky chválit na prostředí, které jsme v téměř identické podobě viděli jinde? Hotely nepodléhající jednotnému designu mají v tomto směru velký potenciál. Hosté totiž ve svých názorech zohlední především to, co dělá hotel jedinečným. Taková recenze může přilákat mnohem více zákazníků než sterilní hodnocení, byť vyjadřuje stoprocentní spokojenost.
Pokud jste vy sami někdy přemýšleli o tom, že byste svůj hotel zapojili do některého z řetězců, možná by bylo vhodné sepsat si klady a zápory a především vzít v potaz to, zda pouhou změnou konceptu, designu, restaurace, nebo jen přidáním některých služeb, nezískáte u hostů mnohem větší ohlas.