Už jen fakt, že si váš host najde čas napsat hodnocení vašeho zařízení hned po tom, co jej opustí, něco znamená. Zapůsobili jste na něj. A to buď v dobrém, nebo špatném slova smyslu. Každopádně, název vašeho hotelu se již pohybuje ve virtuálním světě plném hostových doporučení. A je jen na vás, jak tuto příležitost uchopíte. Pochopitelně jde o dvousečnou zbraň, pokud ale víte, jak na to, může vám hostovo hodnocení velmi posloužit.
Projděte si s námi pět tipů, jak využít hostovo hodnocení ve svůj prospěch a zapojit jej do marketingové strategie hotelu.
Tento bod je asi jedním z nejdůležitějších. Samozřejmě si můžete ve skrytu duše myslet, že jde o nefér hodnocení, ignorovat byste je ale jednoduše neměli. Jde o to ukázat hostovi, že je pro vás jeho názor a návrhy důležité a že je u vás na prvním místě. Pokuste se reagovat věcně, za to dobré poděkovat a to špatné se pokusit uvést na pravou míru. Uděláte dobrý dojem nejen na daného hosta, ale i na všechny další, kteří si budou vaši konverzaci číst. Níže naleznete příklad, jak reagovat s elegancí a vkusem.
Dnešní zákazník se už naučil prověřovat daný produkt po celém internetu s cílem přesvědčit se o tom, zda jde o dobrou koupi. Mezi tyto produkty samozřejmě patří i ubytovací služba. Zvykněte si na to, že se hosté budou chodit dívat na hodnocení také na vaši vlastní webovou stránku. Proto byste na ni měli hodnocení umístit. Pozor ale, host má na přečtení jen několik vteřin, než se zase přesune k dalšímu zdroji. Pokuste se hodnocení sumarizovat a neumisťovat dlouhé texty. Buďte také pokorní a ukažte i mírně záporná hodnocení. Jestli nevíte, jak na to, ozvěte se nám ZDE. Naučíme vás používat TrustYou Meta-Review a TrustScore widgets.
Že nevíte, o co jde? Rich snippets je oněch několik řádků, které se nacházejí pod názvem a odkazem na váš hotel, když jej zadáte do vyhledávání Google. Zobrazením bodového hodnocení a samotných názorů cestujících přesvědčíte své budoucí hosty, zda stojí za to se k vám podívat. Dáte jim odpovědi na ty nejdůležitější otázky hned při prvním kroku vyhledávání.
Sociální sítě již několik let patří a stále ještě budou patřit mezi jedny z nejefektivnějších zdrojů hotelového marketingu. Svým vlastním malým výzkumem mezi hosty docílíte nejenom toho, že všechna vaše hodnocení budou důvěryhodnější, můžete je ale také použít na sociálních sítích. Dotazník rozesílaný ihned po check-outu může být vzácným zdrojem informací. Jak jej efektivně používat vám můžeme ukázat například použitím nástroje TrustYou Stars, který umožňuje sdílet hodnocení na Googlu a Facebooku.
Ono lze hostovo hodnocení na vlastním webu sdílet a sdílet. Můžete to dělat chaoticky, tak, že nikoho neoslovíte, nebo s šarmem a kouzlem sobě vlastním. Pomoci vám může nástroj Social Gallery Widget od TrustYou Analytics & Radar. Zde si můžete zvolit tu nejlepší formu zobrazení hodnocení na svém webu, které bude podporovat vámi sdělený příběh a nabádat hosty k přímým rezervacím.
Celá tato věda týkající se zapojení hodnocení vašeho hotelu do marketingové strategie se nazývá reputační management. Pomůže vám snadno přeměnit hostova hodnocení v přímé rezervace. Že vám to zní jako španělská vesnička? Nebojte se, my vám pomůžeme naučit se španělsky. Můžete se na nás spolehnout.