Přilákejte hosty – na hotelovou snídani!

Ne každý hotel to má ze základu jednoduché. Ne všude se konají slavnosti a festivaly, ne všude najdete vyhlášené památky, velké dopravní uzly nebo vinné sklepy. Některé hotely se v tomto směru musejí spolehnout jen samy na sebe, na svoji nabídku. A připravit ji musejí takovou, aby na ni hosté v dobrém ještě dlouho vzpomínali.

Jednou ze základních služeb, kterými se můžete zapsat do hostova podvědomí, je hotelová snídaně. Přinášíme vám několik tipů, díky kterým se z obyčejné snídaně může stát neobyčejný zážitek. Pamatujte totiž na to, že snídaně v hotelu je skutečným vrcholem hostova pobytu. Sní při ní totiž obvykle to, co si většinou doma nedává. A velmi rád zkouší nové chutě.

Používejte popisky

Nedostatek popisujících cedulek na hotelové snídani je jednou z nejčastějších chyb. F&B manažeři by se nikdy neměli spoléhat na to, že hosté na 100 % vědí, co všechno se nachází ve snídaňové nabídce. Vyšším stupněm pak již jsou vysvětlivky s ingrediencemi, případně počtem kalorií.

TIP: Zde by se patřilo například na jedné z cedulek zmínit jméno šéfkuchaře či původ potravin, zejména pokud se jedná o lokální produkty.

Ukažte hostům kudy kam

Některé hotely by mohly být skutečně pyšné na široký sortiment a výběr možností na snídaňových stolech. To však může být velkým problémem pro hosty, kteří se neumějí rychle rozhodovat a nakonec skončí s opravdu zvláštní kombinací na talíři. Sestavte pro ně malou nápovědu, která je provede paletou chutí, a pomůže jim sestavit tu správnou snídani. Tím spíše budou nakloněni k tomu vyzkoušet vaši restauraci.

TIP: Připravte pro každý stůl speciální menu „snídaňové nápady“, které pomůže hostům kombinovat ty správné chutě a ingredience podle jejich individuálních potřeb. To se týká například nabídek „lehká snídaně“, „bezlepková dieta“ či „milovníci tradice“.

Začleňte místní kuchyni

Je známou věcí, že většina hotelových hostů ráda objevuje nové destinace pomocí chuťových buněk. Nemusíte nutně odbourávat kontinentální snídani, doplňte ji ale o místní recepty a produkty. Hosté budou umírat touhou cítit se alespoň na chvíli jako místní obyvatelé, nemluvě o vaší podpoře místních podnikatelů a komunity.

TIP: Nemíchejte lokální kuchyni s tradičními snídaňovými položkami. Vytvořte speciální koutek „z místních zdrojů“, kde hostům nabídnete všehochuť lokálních produktů. Takto je nikdo z nich nemine.

Nabídněte lehkou variantu

Delší hotelový pobyt může pro některé hosty znamenat nechtěný přírůstek kilogramů, zvláště pokud je vaše snídaně tak chutná a výživná. Investujte do výběru nabídky s menším obsahem cukru a tuků, nízkokalorických variant a příkladů z raw a vegan kuchyně. Zaměřte se ale na prezentaci, aby si host nemyslel, že volí zdraví namísto chuti.

TIP: Požádejte šéfkuchaře, aby každý den na snídani vytvořil „fit nabídku dne“. Ta by měla zahrnovat produkty s nižším obsahem kalorií a měla by hostům zjednodušit výběr zdravější verze snídaně.

Vytvořte snídaňovou atmosféru

Hotelová snídaně je velmi často nabízena v prostorech hotelové restaurace, kam hosté později přijdou na oběd či večeři. Pokuste se proto vytvořit pro ně ráno takovou atmosféru, aby se cítili jako v naprosto jiné části hotelu. Pečlivě vyberte vhodnou hudbu, použijte jiný porcelán, zvolte barevnou a svěží výzdobu atd. Založení stolů na snídaně by mělo být odlišné od založení na obědy a večeře.

TIP: Pokuste se nějakým způsobem odlišit také personál pracující na snídaních. Uniformy by měly obsahovat barevný nebo výrazný detail, který by skvěle doplnil ranní atmosféru.

Když už si dáte práci s tím připravit pro hosta atraktivní snídani, nezapomeňte, že tuto službu musíte umět také prodat. Zmiňte se o ní na svém webu, vytvořte pobytový balíček obsahující bio/wellness snídani, postujte fotky na sociálních sítích. Jedině tak se odlišíte od konkurence a dáte o sobě vědět, že právě u vás se host bude mít jako v bavlnce!

Zdroj: Hotelier Academy

 

profitroom případová studie